Mack skrev:
Update!
170613
Var och hämtade V70:in från verkstan idag. Fick tummen ur - var väl på tiden eller hur? - och fick den sista slangen till oljekylaren bytt. Förhoppningsvis går det att besiktiga nu utan att besiktningsmannen får olja i ansiktet..
Hursomhelst.
Var även förbi Benkis en sväng och kollade läget. Var tomt på parkeringen när jag kom dit..fick genast en ond känsla i magen. Trodde han hade skickat bilen på tippen eller..javadfasensomhelst.
Men det visade sig att min 240 stod i verkstaden, och saker har redan hänt!
Dels har han rätat ut fronten. Vi hade ju diskuterat att vi skulle finna en annan front och byta ut den befintliga - till en likadan - men av någon anledning valde han att rikta originalet ändå. Blev riktigt bra må jag säga, så bra att jag inte såg vart den hade varit sned en gång i tiden..
Det andra som har hänt är att han har börjat slipa. Och ja man kan väl säga att han har det han gör.
Slipningen, eller snarare en närmare titt, hade dessutom gett oss två nya problem:
1. Bakluckan har det hänt något med. Att den var ful som stryk var ju redan konstaterat men den har slagit sig på något vis. Han undrar därför om jag kan få tag i en annan lucka då det är enklare att fixa upp en sån än denna. Sa att jag skulle göra vad jag kunde för att finna en annan.
2. Mer rost. Vem hade kunnat ana? Jag trodde att personen som fixade reservhjulsbaljorna och skärmkanterna bak hade undersökt resten också men tydligen är en tröskel som kex. Han kunde dock hjälpa mig med detta men jag ska kika efter plåt för denna. Vet ju om ett antal sidor som kan ha färdiga sådana så det är ju ingen större grej.
I vilket fall som helst oerhört skönt att Benkis dels verkar ta detta på allvar, men också att inget verkar vara något problem. Dessutom är han duktig på att själv snacka 240 - han har uppenbarligen haft en 245:a en gång i tiden som han hade tänkt fixa upp men aldrig blev av - så lite insatt är han också.
Det var allt för idag.