3006
Sök

Hur reagerar omgivningen på "stötande" bakrutedekaler?

Avstängd
519 Inlägg
8 januari 2009
har funderat på samma sak tongue har ett märke liggandes de står: skratta inte mohammed din beslöjade dotter kan ligga i baksätet...haha kanske ja får hela arab gänget på mig? wink big_smile haha sköjj å sarja big_smile

en till: När gav du din man en avsugning senast? 

haha big_smile
Senast redigerat av volvo_nicke3 (8 januari 2009)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

526 Inlägg
8 januari 2009
Jag tycker inte man ska ha dekaler som kan såra, uppröra mm andra personer..

Med det menar jag inte Kalle pissar på Volvo då smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
8 januari 2009
beta skrev:
Ellertz skrev:
ja precis... eftersom de var audi som var först med fyrhjulfkrafs smile

"In 1893, before the establishment of a modern automotive industry in Britain, English engineer Joeseph Bramah Diplock patented a four wheel drive system for a traction engine, including four-wheel steering and three differentials, which was subsequently built."

"Ferdinand Porsche designed and built a four-wheel driven Electric vehicle for the k. u. k. Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co. at Vienna in 1899, presented to the public during the 1900 World Exhibition at Paris."

"The first four-wheel drive car, as well as hill-climb racer, with internal combustion engine, the Spyker 60 H.P., was presented in 1903 by Dutch brothers Jacobus and Hendrik-Jan Spijker of Amsterdam. The two-seat sports car, which was also the first ever car equipped with a six-cylinder engine, is now an exhibit in the Louwman Collection (the former Nationaal Automobiel Museum) at Raamsdonksveer in The Netherlands."

Jag ser inte "Audi" någonstans, vad konstigt. hmm

ja menade normala gatubilar...

Titta här så får du se.

http://www.garaget.org/video/wss0u0c69cj9

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

583 Inlägg
8 januari 2009
Ellertz skrev:
beta skrev:
Ellertz skrev:
ja precis... eftersom de var audi som var först med fyrhjulfkrafs smile

attans massa text....

Titta här så får du se.

FEL!

"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."

Med andra ord va AMC först med permanent fyrhjulsdrift på en normal gatubil!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

1 062 Inlägg
8 januari 2009
Det har varit flera bilar som försökt köra om men misslyckats än har jag inte vart ifrån körd big_smile

http://www.garaget.org/?car=107695&image=1027173

mvh

Team Björkeryd

blacken
8 januari 2009
Liner skrev:
Ellertz skrev:
beta skrev:

attans massa text....

Titta här så får du se.

FEL!

"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."

Njaaaee,  Jensen FF var nog först med fyrkrafs som standard på personbilar..
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/572/

Avstängd
519 Inlägg
8 januari 2009
Vad har de där me bakrutedekaler å göre? ;D

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

blacken
8 januari 2009
volvo_nicke3 skrev:
Vad har de där me bakrutedekaler å göre? ;D

Ingen aning..big_smile

502 Inlägg
8 januari 2009
Jag kom på en rätt bra bakrute text nyss, kanske har sett den förr utan att minnas?

Men "din bil modell" probably the best car in the world

Ex: Volvo probably the best car in the world

Passar nog alla bilar, modell och årsmodeller utan att någon kan bli särskilt sur över den.

Mvh

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

83 Inlägg
8 januari 2009
Jag såg en Hmm Heter dom "Honda Del sol"?  Såndär liten underlig targa grej.  Hursom det stod "Din dröm min verklighet" på regskylten haha.. Jaja...   Då kom jag på om man vänder på det så blir det mycket roligare!

"Din mardröm, Min verklighet".
-Tänk på det nu alla Volvoraggare runt om i landet, montera på en sådan skylt på era vrålåk fniss fniss wink

Turbo X

Norrlänning
1 453 Inlägg
9 januari 2009
Liner skrev:
Ellertz skrev:
beta skrev:

attans massa text....

Titta här så får du se.

FEL!

Audis Urquatttro lanserades innan 1980 iaf... 

Men vi kan väl konstatera att det inte vara subaru som var först iaf...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

44 Inlägg
9 januari 2009
"Håll avstånd, Hund i bilen" kommer det stå över hela min bakruta snart, silver-dekal.
Har sett många som har små dekaler från ett foder märke, men för att se det måste man köra på bilen nästan. Denna dekal har jag inte för syns skull utan för alla r*vslickare som måste ligga nära och trycka.

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!

44 Inlägg
9 januari 2009
T200 skrev:
Jag såg en Hmm Heter dom "Honda Del sol"?  Såndär liten underlig targa grej.  Hursom det stod "Din dröm min verklighet" på regskylten haha.. Jaja...   Då kom jag på om man vänder på det så blir det mycket roligare!

"Din mardröm, Min verklighet".
-Tänk på det nu alla Volvoraggare runt om i landet, montera på en sådan skylt på era vrålåk fniss fniss wink

För ett tag sen var min polares morbror med i Lyxfällan, Lerums-bo som tvingades sälja sin V70R -04.
Han hade det klistermärket på bilen. Kul att han hade råd med sin "verklighet".

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!

7 100 Inlägg
9 januari 2009
den här har ja bak på min 745:a big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/397665_luy868.jpg

och ja,de är asmånga som har retat upp sej på den big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Gött mos
1 096 Inlägg
10 januari 2009
Har man "stötande" bakrutedekaler så får man räkna med inslagna rutor.. det finns gott om labila människor därute, och trycker man på rätt knappar så kan helvetet braka loss på en sekund..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 januari 2009
Jag tycker det är roligt med alla slöa gamla 740 som har sina "framhjulsdrift suger"-märken i bak. Man hinner ju knappt läsa klart vad det står innan man har kört förbi. smile Men så har ju Volvo-folket alltid varit lite speciella...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

glidare
105 Inlägg
10 januari 2009
Jag såg en rätt rolig för ett tag sen

tjejer kör bättre än höns

lol

member off brownridge hellracers

Gött mos
1 096 Inlägg
10 januari 2009
myran88 skrev:
Jag såg en rätt rolig för ett tag sen

tjejer kör bättre än höns

lol

Den har jag sett i flera versioner smile den bästa jag sett är den när "höns" står med liten text i jämförelse med resten av texten smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

3 714 Inlägg
10 januari 2009
rickylicious skrev:
Jag tycker det är roligt med alla slöa gamla 740 som har sina "framhjulsdrift suger"-märken i bak. Man hinner ju knappt läsa klart vad det står innan man har kört förbi. smile Men så har ju Volvo-folket alltid varit lite speciella...

haha jag och polaren kom ikapp en sådan för ett tag sen...
polaren körde om honom och han försökte hänga på men med  900T16  mot 740GL så var det ju inte svårt att åka ifrån honom big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

801 Inlägg
10 januari 2009
kompisen har en rolig dekal i bakrutan på sin 740. tror inte ni fattar eller tycker det är kul, säkert många som blivit fundersamma dock.

"Vadå Båt ?" står det tongue

"risig men betald" är ju rätt skoj annars big_smile

Sök