Mer effekt i S60 T5

T5Yellow
4 maj 2013 · 42 Inlägg

Har en Volvo S60 T5 Geartronic med bsr steg 1 så ska vara närmare 300hk men vill att den ska vara ännu mer piggare och mer effekt men vet inte vad jag ska göra riktigt så om där är någon som har tips på lite saker som man kan byta ut/fixa så den blir lite spissare så får ni gärna berätta, allt som ger nån exta hästkraft är ju positivt för min del smile

Jerk-R
4 maj 2013 · 593 Inlägg

Byt till en S60 T5 med manuell låda...

dj_padde
4 maj 2013 · 1 813 Inlägg

byt spridare turbo å lite sånt in te autotech å mappa om till e85 smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
HellMek
4 maj 2013 · 84 Inlägg

Byter du bara saker utan att mappa om blir BSR´s mjukvara bortkastad. Inte funderat på att uppgradera till steg 3?

Mvh//Tobbe
T5Yellow
4 maj 2013 · 42 Inlägg

Jerk-R skrev:
Byt till en S60 T5 med manuell låda...

Eller bygga om till manuell

T5Yellow
4 maj 2013 · 42 Inlägg

HellMek skrev:
Byter du bara saker utan att mappa om blir BSR´s mjukvara bortkastad. Inte funderat på att uppgradera till steg 3?

Jo visst har jag de, men den säger ju att man bara kan ha steg 1 till automatare och att lådan inte tåler mer än 300 men en R med samma låda kan du med ha steg 1 och då blir där ca 340-350 hk så vet ej vad man ska tro tongue

T5Yellow
4 maj 2013 · 42 Inlägg

dj_padde skrev:
byt spridare turbo å lite sånt in te autotech å mappa om till e85 smile

Visst är man sugen på att mappa till E85 men bygger nog om den till manuell först smile

dj_padde
4 maj 2013 · 1 813 Inlägg

T5Yellow skrev:

dj_padde skrev:
byt spridare turbo å lite sånt in te autotech å mappa om till e85 smile

Visst är man sugen på att mappa till E85 men bygger nog om den till manuell först smile

missa att den va automatare:(

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Lalla78 Drifttekniker VA
4 maj 2013 · 580 Inlägg

Blir billigare för dig att köpa en S60 T5 med manuell låda. Blir bara dyrt och en massa krångel med omreggning om du byter låda.

Honda S2000 "AP1" (2000)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Lexus Is250 (2009)
HellMek
4 maj 2013 · 84 Inlägg

dj_padde skrev:

T5Yellow skrev:

dj_padde skrev:
byt spridare turbo å lite sånt in te autotech å mappa om till e85 smile

Visst är man sugen på att mappa till E85 men bygger nog om den till manuell först smile

missa att den va automatare:(

Jag med.

Mvh//Tobbe
Severin
4 maj 2013 · 1 587 Inlägg

Du kan inte omregga en S60, det går oftast inte på bilar efter 97..

Lalla78 Drifttekniker VA
4 maj 2013 · 580 Inlägg

Severin skrev:
Du kan inte omregga en S60, det går oftast inte på bilar efter 97..

Det går att regga som ombyggt fordon men för att göra det krävs det att man byter mycket mycket mycket mera än bara lådan.

Honda S2000 "AP1" (2000)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Lexus Is250 (2009)
Severin
4 maj 2013 · 1 587 Inlägg

Lalla78 skrev:

Severin skrev:
Du kan inte omregga en S60, det går oftast inte på bilar efter 97..

Det går att regga som ombyggt fordon men för att göra det krävs det att man byter mycket mycket mycket mera än bara lådan.

Om ett fordon är redan typat så går det inte, de var vad som var sagt till mig när jag skulle omregga min till manuell, fallet var så att bilar innan 97 typades inte direkt och därför gick det att göra på äldre bilar..
Men ja det kanske är så att det går ja kan ha fel smile Bästa att isåfall att ringa o fråga Volvo, för bara att få tillståndet från dom att bygga om bilen är svårt att få och tar ganska mkt tid..

HellMek
4 maj 2013 · 84 Inlägg

Severin skrev:

Lalla78 skrev:

Severin skrev:
Du kan inte omregga en S60, det går oftast inte på bilar efter 97..

Det går att regga som ombyggt fordon men för att göra det krävs det att man byter mycket mycket mycket mera än bara lådan.

Om ett fordon är redan typat så går det inte, de var vad som var sagt till mig när jag skulle omregga min till manuell, fallet var så att bilar innan 97 typades inte direkt och därför gick det att göra på äldre bilar..
Men ja det kanske är så att det går ja kan ha fel smile Bästa att isåfall att ringa o fråga Volvo, för bara att få tillståndet från dom att bygga om bilen är svårt att få och tar ganska mkt tid..

Misstänker att en så pass hyfsat ny bil som S60 så är det rätt bökigt med diverse datorer i bilen med. Ingenting är omöjligt iofs, men knappt värt mödan smile

Mvh//Tobbe
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang