SEpaket skrev:
it_mutt skrev:
Texan skrev:
Helt sjukt att man inte har någon valmöjlighet längre!
Har man en skylltar utan EU, och
råkar bli av med en eller om den blir skadad, då blir det att byta ut båda.
Ehm...va?
Jag TROR användare avser att det ser konstigt ut med en regskylt med och en utan EU-symbol. Det är den enda logiska tolkningen jag kan göra.
Skulle väl vara det då. Fast där håller jag inte med. Har Eu-skylt bak på A3:an och "vanlig" fram, ser inte i mitt tycke knepigt ut, men visst, det är ju en smaksak (jag personligen tycker inte det är det minsta hemskt med en EU-skylt (eller två) alls)
- - Edit - -
Gällande det som folk skrivit om att de fått med EU-märket trots att de beställt utan. Så blev det även för mig och enligt transportstyrelsen handlar det om att det fanns en stopptid på kl. 19:30 30/12. Har man beställt efter det, så får man per automatik de "nya" skyltarna.
När jag undrade varför det efter det gick att beställa de "gamla" skyltarna efter stopptiden, fanns det inget vettigt svar. Ny bryr jag mig personligen som sagt så mycket, mer än att jag har en "ny" hållare bak (till EU-skylt) och en "gammal" fram. Så det blir att skaffa en ny hållare fram.
Alternativet var att bestrida det hela...men orka för de pengarna.
Tydligen många som är "irriterade", då de haft möte om det idag (eller sa hon igår...nåja) på transportstyrelsen.
Kollar jag på transportstyrelsens hemsida står det nu;
Skyltformat fram: ENRADIG
Skyltformat bak: EU-ENRADIG
Detta skulle i sin tur inte vara något problem, så länge det var enradiga skyltar.