2029
Sök

Nya regplåtar 2014!

Ingen himmel är så blå som min
2 982 Inlägg
9 januari 2014
Nightmare89 skrev:
matteeee skrev:
Nightmare89 skrev:

Tja vafö inte;) fast en s40 e ju inte så mycket att dra med hehe:rolleyes:

Och då kan du lika gärna åka med EU-skylt ändå... lol

Kan du med! 😛

Det gör jag redan.... smidigt att ha S-märke inbyggt när jag åker utomlands och skönt att inte behöva bry mig när jag byter bil.
Majoriteten i denna tråden lär väl aldrig mer byta bil för att kunna köra vidare med det reg-nr och de x antal plåtar i backup som köpts innan nyår. Allt för att slippa en skylt som har lite blått i sig smile
Tänk om folk här bodde i Holland - gula skyltar, hur snyggt är det? Eller England? En gul bak och en vit fram. Det om något är väl fult?

/Mattias

Muttley
9 januari 2014
Ja alltså nu när jag såg det.   Ni som köper flera satser med skyltar. Vad gör ni med era skyltar?   
Har själv bara bytt på en bil och de var taskiga plastskyltar
Resten har liksom suttit där bara.

847 Inlägg
9 januari 2014
Fick min nya bakskylt i förrgår. Tyvärr är den böjd.

2014 års skylt överst och 2011 under.
https://www1.garaget.org/gallery/images/12/11034/11034-e80724e227fe2ced412790df8a252d3b.jpg

Lustigt att de tryckt ihop texten på de vanliga skyltarna och dragit ut den på de personliga

Avstängd
10 388 Inlägg
9 januari 2014
SEpaket skrev:
it_mutt skrev:
Texan skrev:
Helt sjukt att man inte har någon valmöjlighet längre!
Har man en skylltar utan EU, och råkar bli av med en eller om den blir skadad, då blir det att byta ut båda.

Ehm...va?

Jag TROR användare avser att det ser konstigt ut med en regskylt med och en utan EU-symbol. Det är den enda logiska tolkningen jag kan göra.

Skulle väl vara det då. Fast där håller jag inte med. Har Eu-skylt bak på A3:an och "vanlig" fram, ser inte i mitt tycke knepigt ut, men visst, det är ju en smaksak (jag personligen tycker inte det är det minsta hemskt med en EU-skylt (eller två) alls)

- - Edit - -

Gällande det som folk skrivit om att de fått med EU-märket trots att de beställt utan. Så blev det även för mig och enligt transportstyrelsen handlar det om att det fanns en stopptid på kl. 19:30 30/12. Har man beställt efter det, så får man per automatik de "nya" skyltarna.

När jag undrade varför det efter det gick att beställa de "gamla" skyltarna efter stopptiden, fanns det inget vettigt svar. Ny bryr jag mig personligen som sagt så mycket, mer än att jag har en "ny" hållare bak (till EU-skylt) och en "gammal" fram. Så det blir att skaffa en ny hållare fram.

Alternativet var att bestrida det hela...men orka för de pengarna.

Tydligen många som är "irriterade", då de haft möte om det idag (eller sa hon igår...nåja) på transportstyrelsen.

Kollar jag på transportstyrelsens hemsida står det nu;

Skyltformat fram: ENRADIG   
Skyltformat bak: EU-ENRADIG

Detta skulle i sin tur inte vara något problem, så länge det var enradiga skyltar.
Senast redigerat av it_mutt (9 januari 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

199 Inlägg
9 januari 2014
it_mutt skrev:
SEpaket skrev:
it_mutt skrev:

Ehm...va?

Jag TROR användare avser att det ser konstigt ut med en regskylt med och en utan EU-symbol. Det är den enda logiska tolkningen jag kan göra.

Skulle väl vara det då. Fast där håller jag inte med. Har Eu-skylt bak på A3:an och "vanlig" fram, ser inte i mitt tycke knepigt ut, men visst, det är ju en smaksak (jag personligen tycker inte det är det minsta hemskt med en EU-skylt (eller två) alls)

Nej, jag delar din uppfattning där, men det var den enda logiska slutsatsen av användarens inlägg.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
9 januari 2014
nån som har bild på hur nya USA skylten ser ut?

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

#GoodToBeBad
856 Inlägg
TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
9 januari 2014

tack, såg inte så farligt ut.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Ung&Dum
430 Inlägg
9 januari 2014
Jag fullkomligt hatar eu skyltarna , urk säger jag bara ...

In hoc signo vinces

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 364 Inlägg
9 januari 2014
tkd_rille skrev:
Vettemannen skrev:
Hoppas det fortsätter att vara monopol!!

/Benny

Den kan jag inte hålla med på.   Jag försöker köpa utseslutande från antingen Danmark eller Tyskland när jag köper öl eller övrig alkohol, dvs Sverige förlorar den delen.  Hade de släppt de tramset hade jag kunnat köpa öl i valfri butik och kanske fått de till riktigt mänskliga priser och gynnat staten lite.

Jag tror bara att det skulle kunna bli mycket alkoholism om man kan köpa sprit i vilken runt hörnetbutik som helst.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 januari 2014
Bara skicka in papper och knöla till det lite och skriva ett datum bakåt i tiden och säga att det kom bort på posten och man glömde av det.
Jag har haft många bilar med EU märket i olika färger. Bla vit bil. Ser lite knas ut fast inte så illa ändå. Men på en ny bil så kommer det se helknas ut då den blå rutan inte passar in alls. Ska försöka att få en utan EU.  Jag kör aldrig utomlands och skulle jag göra så klistar jag la dit en klisterlapp eller en sådan där tillägs EU skylt som man kunde ha.

Avstängd
10 388 Inlägg
9 januari 2014
Extrazz skrev:
Bara skicka in papper och knöla till det lite och skriva ett datum bakåt i tiden och säga att det kom bort på posten och man glömde av det.
Jag har haft många bilar med EU märket i olika färger. Bla vit bil. Ser lite knas ut fast inte så illa ändå. Men på en ny bil så kommer det se helknas ut då den blå rutan inte passar in alls. Ska försöka att få en utan EU.  Jag kör aldrig utomlands och skulle jag göra så klistar jag la dit en klisterlapp eller en sådan där tillägs EU skylt som man kunde ha.

Självfallet kommer ts ta ansvar för att du glömmer bort...

#GoodToBeBad
856 Inlägg
9 januari 2014
it_mutt skrev:
Självfallet kommer ts ta ansvar för att du glömmer bort...

Ptja, varför inte egentligen. Kan Trafikverket be mig ta ansvar för att de fifflat med det datum då jag beställde kan väl ta de ansvar för andras verk/misstag/glömska/whatever också?

Nu är ovanstående mest retoriskt och på grund av att jag fortfarande är förbannad över att de påstår att jag beställde efter stopptiden när jag inte gjorde det men... Den retoriska frågan kvarstår; Varför får staten blåsa mig, när inte jag får blåsa staten?
Senast redigerat av Squidspeed (9 januari 2014)

112 Inlägg
9 januari 2014
jag kommer köpa en egen skylt på tex elmia som man har på träffar hur många bryr sig när man gör på vägen om S märket?

#GoodToBeBad
856 Inlägg
9 januari 2014
Funderat på det med. Finns det några som tillverkar alu-skyltar med rätt typsnitt? Tittar runt lite och Showplate har feltypsnitt och stil, likaså Dekal-Dekor. D-D har dock kilsterskylt som kan köpas i rätt storlek och med rätt typsnitt/stil. Med en bit klippt aluminium och lite tid så kanske.. Men letar nog hellre internationellt isåfall. Måste finns något företag i ex. USA som kan specialtillverka på givna mått/typsnitt.

Länk: http://www.dekal-dekor.se/product_info. … ucts_id=44
Senast redigerat av Squidspeed (9 januari 2014)

Muttley
9 januari 2014
Vettemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Vettemannen skrev:
Hoppas det fortsätter att vara monopol!!

/Benny

Den kan jag inte hålla med på.   Jag försöker köpa utseslutande från antingen Danmark eller Tyskland när jag köper öl eller övrig alkohol, dvs Sverige förlorar den delen.  Hade de släppt de tramset hade jag kunnat köpa öl i valfri butik och kanske fått de till riktigt mänskliga priser och gynnat staten lite.

Jag tror bara att det skulle kunna bli mycket alkoholism om man kan köpa sprit i vilken runt hörnetbutik som helst.

/Benny

Man kan beställa så de kommer till dörren idag så tror knappast de gör skillnad.  Helsingör ränner inte massa fyllon i smile

Men de är en annan diskussion.

273 Inlägg
9 januari 2014
Skickade in mina åsikter angående detta till transsportstyrelsen kontaktformulär, går även att vara anonym om man vill det... , tycker jag fler borde göra så de själva får veta vilket missnöje det finns, om ingen klagar hos dem tror de att allt är frid och fröjd.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 januari 2014
Frontline skrev:
Skickade in mina åsikter angående detta till transsportstyrelsen kontaktformulär, går även att vara anonym om man vill det... , tycker jag fler borde göra så de själva får veta vilket missnöje det finns, om ingen klagar hos dem tror de att allt är frid och fröjd.

Missnöjet över...?

Över att folk fått EU-skyltar trots att de beställt "vanliga", så är de redan fullt medvetna om det iaf.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
10 januari 2014
it_mutt skrev:
Frontline skrev:

Missnöjet över...?

Över att folk fått EU-skyltar trots att de beställt "vanliga", så är de redan fullt medvetna om det iaf.

Missnöjet över att dom tar bort dom vanliga snygga skyltarna och ersätter med EU-skyltar?
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (10 januari 2014)

Nöjeskör närproducerat

* Voff voff *
10 989 Inlägg
10 januari 2014
_Blue_Speed_ skrev:
it_mutt skrev:
Frontline skrev:

Missnöjet över...?

Missnöjet över att dom tar bort dom vanliga snygga skyltarna och ersätter med EU-skyltar?

Problemet är väl att antalet skyltar som beställts utan EU-symbol senaste åren varit försvinnande få. Tänk på att samma fabrik tillverkar skyltar till alla nyregistreringar och där är det genomgående EU-skyltar.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök