Ändrade planer, blir T5 bygge istället! Planen är att få tag i en motor, stoppa ner den och koppla elen och se så allt lirar och sen få den reggad! Sen efter det ta ur den igen, lacka upp allt, i med H-profilare, byta ut... Visa mer
Sedan finns där inga direkta chip till T5an som anpassar efter spridare & LMM som på Rödblockarna, utan du chippar ju som en 850 T5, steg 1, steg 2, steg 3 osv.. så det är ju sådant chip du får ha i boxarna förmodar jag.
Ser bra ut, synd att du droppar Rödblockare, så mycket goare motor än T5an.. 16v Turbo låter ju gudomligt!
- Jimmy.
K24:an är några millimeter större impeller på, har mätt min k24 och en 19t jag hade
offfroad: Precis som XXtreme säger så är det ett Volvo Original Grenrör
Dennisdenko: Jo har funderat mycket på en ZF låda men vi får se lite vad ekonomin räcker till Tack så mycket!
JM-Racing: Du får snabbare ladd med K24:an om jag inte minns fel Angående chip så är jag inte helt insatt i det men borde gå att få ett chip som är anpassat om du åker till ett ställe som gör detta och får den mappad En bekant hade ett chip för gröna 968 spridare och 3" LMM i sin 740 T5 iaf
Jo rödblockarna är fina motorer men tycker en rakställd femma är snäppet vassare och häftigare
WIIIIEE T5 älskar ljudet av dom. Men får nog säga kör på ZF istället för M90. Onödigt o slänga ut onödiga pengar på en låda som kanske inte håller lika länge som ZF. Men sen beror det ju på hur du kommer köra med den. M90 kan ju räcka långt för dig. Följer detta iaf
kört med m90 sen jag byggde min och det funkar kanon om man använder kopplingen med=)min är svetsad med då..
Dennisdenko skrev:
Låter gött!! Men hade rekomderat att investera i en ZF eller getrag 240 låda istället för m90, Du kommer spänga bort 3an direkt, så om du inte vill byta låda varje vecka så ragga tag i nån sådan och lämna in på omsvetsning av sprängkåpan till vitblock! LYcka till med T5an!!
Då vart rödblockarn ihopskruvad Ser ju hyfsat ut iallafall. Så om det är någon som är sugen på att köpa så släng iväg ett PM! Fått mina Coiloverdelar så jag kan börja bygga Kapade av tallriken och slipade ner svetsen och det är så långt jag har hunnit just nu. Ska få dom färdiga till helgen då jag ska skruva ihop framvagnen
Fick byggt klart coilsen för ett litet tag sen. Har haft fullt upp det senaste men imorgon blir det iallafall montering av framvagnen Har fått gjort lite annat smått som att skruva ner dragkroken och tagit ner alla stag osv i bakvagnen men det är inget som är värt att ta nåt kort på
http://www1.garaget.org/gallery/images/133/132110/132110-4f172e3e72ebefcaac23a6208c22d68b.jpg Fick byggt klart coilsen för ett litet tag sen. Har haft fullt upp det senaste men imorgon blir det iallafall montering av framvagnen Har fått gjort lite annat smått som att skruva ner dragkroken och tagit ner alla stag osv i bakvagnen men det är inget som är värt att ta nåt kort på
http://www1.garaget.org/gallery/images/133/132110/132110-4f172e3e72ebefcaac23a6208c22d68b.jpg Fick byggt klart coilsen för ett litet tag sen. Har haft fullt upp det senaste men imorgon blir det iallafall montering av framvagnen Har fått gjort lite annat smått som att skruva ner dragkroken och tagit ner alla stag osv i bakvagnen men det är inget som är värt att ta nåt kort på