Oseriös bilhandlare? Sasas bilar / CMC i Göteborg

Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

Hejsan!


Undrar lite om Sasas Bilar / CMC (Car motor Center) som den heter nu. Den är lokaliserad i Göteborg.

Hittat att det ska vara en oseriös bilhandlare som trixar med miltal och allt de där men har någon mer info om dem?

Senast redigerat av Fitim (28 maj 2013)

Lowenhart fälg fantast
28 maj 2013 · 1 086 Inlägg

akta dig för dom grabbarna. Flertalet av deras bilar är mätarskruvade, köpte en golf mk3 tdi med 22 xxx mil på mätaren. De påstod att kamremen var nybytt och den var felfri. Köpte bilen, och märkte vid ett senare tillfälle att serviceboken är från en annan golf 3. Senaste miltal på besiktningen var 41 xxx mil. Nu var det endast 10 000 kr det handlade om, så jag anmälde aldrig firman, men jag sätter inte min fot där mer. Aldrig någonsin !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

Förstår inte hur folk kan bete sig på det sättet..

R_fused There is no replacement for displacement
28 maj 2013 · 630 Inlägg

Förstår inte hur folk kan köpa en bil utan att slå den på transportstyrelsen där det står hur mycket bilen gått vid senaste besiktningen...

LinusMedKepzen
28 maj 2013 · 28 Inlägg

För ett par år sedan tänkte jag köpa en renault laguna från dem. Till en början var de helt omöjliga att få tag på för att få se bilen. Det ska sägas att det var i början av sommaren och han som jag till sist fick tag på var en sommar inhoppare. Under denna perioden la de ändå ut flera bilar på blocket. Väl där så såg bilen fantastisk ut, men ut från bilhallen gick bilen rätt konstigt och efter 300m började motorlampan lysa. Bilen gick bara på tre cylindrar, i anonsen stog det att den var felfri. körde tillbaka till företaget enfter en provtur på 300m x 2 så sa jag till försäljaren att motorlampan lyste och det kändes som den gick på 3cylindrar. Hans svar var bara att det hade han ingen aning om, bilen låg ute på blocket väldigt länge, tittade lite då och då av ren nyfikenhet på om de blev av med den

Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

R_fused skrev:
Förstår inte hur folk kan köpa en bil utan att slå den på transportstyrelsen där det står hur mycket bilen gått vid senaste besiktningen...

Allt det har vi gjort lilla du smile Men om han importerar den och trixar med milen och allt annat INNAN den besiktas m.m. ? Jorå sånt ser man på Transportstyrelsen...... eller inte


FireTux du ska inte köpa något där ifrån.

R_fused There is no replacement for displacement
28 maj 2013 · 630 Inlägg

Fitim skrev:

R_fused skrev:
Förstår inte hur folk kan köpa en bil utan att slå den på transportstyrelsen där det står hur mycket bilen gått vid senaste besiktningen...

Allt det har vi gjort lilla du smile Men om han importerar den och trixar med milen och allt annat INNAN den besiktas m.m. ? Jorå sånt ser man på Transportstyrelsen...... eller inte


FireTux du ska inte köpa något där ifrån.

Jo det vet jag mycket väl. Fast nu var det inte de jag syftade på utan golfen längre upp i tråden som köpts där besiktningen faktiskt visade 41k mil...

Senast redigerat av R_fused (28 maj 2013)

Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

R_fused skrev:

Fitim skrev:

R_fused skrev:
Förstår inte hur folk kan köpa en bil utan att slå den på transportstyrelsen där det står hur mycket bilen gått vid senaste besiktningen...

Allt det har vi gjort lilla du smile Men om han importerar den och trixar med milen och allt annat INNAN den besiktas m.m. ? Jorå sånt ser man på Transportstyrelsen...... eller inte


FireTux du ska inte köpa något där ifrån.

Jo det vet jag mycket väl. Fast nu var det inte de jag syftade på utan golfen längre upp i tråden som köpts där besiktningen faktiskt visade 41k mil...

Aha men då ber jag om ursäkt smile

Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

Någon mer som sitter på information om dem eller råkat ut för dem?

Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

Jag har chassinummer m.m. vart kan man kolla upp hur många mil de har fifflat med osv?

turbodeath
28 maj 2013 · 2 452 Inlägg

dom är inte roliga o göra med vet en som råkade värre ut än er bilen var bra ett par dagar innan sen började problemen....dom hade fifflat med allt på bilen,men firman heter inte längre sacas bilar utan kajs bilar tror jag nu...

döden kommer tillbaka
Fitim
28 maj 2013 · 70 Inlägg

Nej den heter Car Motor Center

Vad hände med personen som råkade ut för det?

turbodeath
28 maj 2013 · 2 452 Inlägg

han råkade ut för en krock för bromsar slutade fungera o dom sa bara att han inte hade nån garanti,vet att nån av dom anställda fick stryk av han,ganska rejält så uppretad var han,det är vad jag hört ,vet inte hur sanningen i det med att han åkte på stryk ligger,men vet att bilen blev skrot .

döden kommer tillbaka
Bebben Legitimerad besserwisser
28 maj 2013 · 921 Inlägg

Sasas bilar är beryktade i Göteborgsområdet för att vara totalt oseriösa och mer eller mindre utnyttja de som inte kan så mycket om bilar.

Sätt inte din fot på det stället!

Fitim
29 maj 2013 · 70 Inlägg

Kommer aldrig mer sätta min fot där, men varför får han driva företaget när han har fått flera anmälningar mot sig och företaget?

Fitim
29 maj 2013 · 70 Inlägg

?

ThomasLokal
6 augusti 2013 · 2 Inlägg

Blir så jävla irriterad att andra sitter i skiten. Har köpt min bil från Kajs bil. Skäms att gå in på hur mycket problem jag har haft med den sedan köpet. Svåra att upptäckta. Se till att få en varudeklaration, men lycka till - han vet knappt vad det är. Använd er av konsumentköplagen men lycka till även där - han försöker avtala bort den.

Henrik-N
6 augusti 2013 · 450 Inlägg

ThomasLokal skrev:
Blir så jävla irriterad att andra sitter i skiten. Har köpt min bil från Kajs bil. Skäms att gå in på hur mycket problem jag har haft med den sedan köpet. Svåra att upptäckta. Se till att få en varudeklaration, men lycka till - han vet knappt vad det är. Använd er av konsumentköplagen men lycka till även där - han försöker avtala bort den.

konsumetköplagen går inte avtala bort, de går endast avtala till bättre, aldrig till det sämre.

Senast redigerat av Henrik-N (6 augusti 2013)

ThomasLokal
10 augusti 2013 · 2 Inlägg

Henrik-N: Stämmer.

Evildan
10 augusti 2013 ·

Fitim skrev:
Kommer aldrig mer sätta min fot där, men varför får han driva företaget när han har fått flera anmälningar mot sig och företaget?

För att det krävs ganska mycket oegentligheter innan en företagare får näringsförbud.

Googla och läs själv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang