Hjälp med trimmtips Opel Rekord -70 CIH 2,2L

Johan240 Perfektionist!
5 juni 2013 · 147 Inlägg

Hallå. Jag har en Opel Rekord -70 som jag fick med en Cih 2,2 motor med då jag köpte den.
Jag har läst lite om den och det verkar vara hyfsat lätt att trimma dessa motorer upp mot en 150-170 sughästar.

Men eftersom att jag bara har hållit på med volvo innan så är jag inte alls hemma på opel motorer.
Men det kanske någon annan är och vet vad man behöver för grejer till att plocka ut dom hästarna.

Jag hade tänkt köra med förgasare på den. Någon som vet hur "fejk webern" är? Prisvärd eller skit?
Länk: http://folkraceshop.se/weber-45-fajs

Senast redigerat av Johan240 (5 juni 2013)

Ha vett, åk brett!
Volvo 244 "DLX" (1987)
Volvo 740 "Blackline" (1987)
valle22 Smidd i rostigt stål
5 juni 2013 · 933 Inlägg

Johan240 skrev:
Hallå. Jag har en Opel Rekord -70 som jag fick med en Cih 2,2 motor med då jag köpte den.
Jag har läst lite om den och det verkar vara hyfsat lätt att trimma dessa motorer upp mot en 150-170 sughästar.

Men eftersom att jag bara har hållit på med volvo innan så är jag inte alls hemma på opel motorer.
Men det kanske någon annan är och vet vad man behöver för grejer till att plocka ut dom hästarna.

Jag hade tänkt köra med förgasare på den. Någon som vet hur "fejk webern" är? Prisvärd eller skit?
Länk: http://folkraceshop.se/weber-45-fajs

allt beror på hur mycket pengar du vill lägga på den..
men att ta ut den effekten på 2.2 kräver en del men som sagt jag hade satsat på en ren 2.4 och byggt på denna.
Kolla på opelsportclub.com under sökning där finns en massa tips...

FAJS? Jo det duger säkert och hurvida de är råder det delade meningar om, jag hade nog satsat på ett par bättre beg riktiga Weber trots allt.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
opela VD Hammar
6 juni 2013 · 613 Inlägg

Du trimmar en opel på precis samma sett som en volvo.
först kan du slänga orginal kammen o kontakta enem för en ny.
porta behövs inte för kanalerna är bra som dem är, visst de kan fås bättre men inte värt att lägga den energi på redan en bra topp, Sen kan du slänga på en 1900 topp då ökar du kompet men får lite sämre flöde, sen kan du även ta en c24ne bottern som är 2.4l, Sen säger jag som han över, kolla på OPC opelsportclub.com

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang