beror på hur du har kört.har du kört bara landsväg alltså så du har haft bra fart hela tiden så är de nog ingen fara,för då har den fått kylning ifrån fartvinden.
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
beror på hur du har kört.har du kört bara landsväg alltså så du har haft bra fart hela tiden så är de nog ingen fara,för då har den fått kylning ifrån fartvinden.
Hade en gång en 245 Volvo. Diesel. Körde både utan olja som kylvätska. Circa 10 mil innan jag fattade. Slangen vid kylaren gått. Och oljan kollade man sällan.
Det var bara att fylla på och köra vidare! Dieslar smörjer med dieseln. Kyler med vinden. Dock tror jag INTE en nyare skulle klara av det!
Kylvätskan värmer även kupén, ingen vätska=ingen värme. Så lite var det nog kvar. Kör på. Den kan ha klarat sig. Tempmätaren borde fallit i botten eller topp om den inte fick något vatten att mäta.
Tror du hade tur där... Inget jag hade vågat mig på i morsans BMW direkt :-)
Kylvätskan värmer även kupén, ingen vätska=ingen värme. Så lite var det nog kvar. Kör på. Den kan ha klarat sig. Tempmätaren borde fallit i botten eller topp om den inte fick något vatten att mäta.
Tror du hade tur där... Inget jag hade vågat mig på i morsans BMW direkt :-)
Skulle nog vilja påstå att moderna dieslar skulle klara sig en bra bit utan vatten då dom inte genererar lika mycket värme som en gammal diesel. Tex en passat som jag köpte (-02 1.9tdi) kördes en hel sommar med rasad vattenpump(plastdrev som lossnat från axeln) utan att koka, jag körde den bara nån vecka innan jag fixade den då jag köpte den på hösten så det blev lite kallt utan värme!