Volvo motorn b5234t lite info om trim osv

J_arne
20 juni 2013 · 101 Inlägg

Skulle se vad man kan göra med en T5a då om man vill ha 400-450hk vad man måste göra h-profil? vilka kolvar? sprut? allt ni vet vore kul och höra antar att det finns många som trimmat b5234t:)smile

BMW 523 "M-Sport" (2006)
Volvo 760 T5 "Sleeper" (1990)
Volvo 740 2jz "Drifting" (1990)
J_arne
20 juni 2013 · 101 Inlägg

om jag skrivit rätt men den som sitter i 850in b5234t:)smile

Volvo 740 2jz "Drifting" (1990)
BMW 523 "M-Sport" (2006)
Volvo 760 T5 "Sleeper" (1990)
Marlboroman
20 juni 2013 · 8 234 Inlägg

Steg 1: Fundera över budgeten då ett sånt motorbygge blir rätt dyrt i slutänden.

Steg 2: Börja fundera över komponentvalet.

Stakarna är ju ett absolut tvång att byta ut. Vanliga eller smidda kolvar får plånboken bestämma, men räkna med att behöva borra och sätta i överdimensionskolvar. Det är ju tekniskt möjligt att använda original sprut/tändning, men har man råd så ger ett riktigt sprut bättre resultat.

Det finns många olika varianter på recept, men allt beror på vad man är villig att spendera. Så utan en ekonomisk ram, användningsområde och krav på körbarhet är det svårt att börja specificera vad som bör göras i ditt fall.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Mestred
5 juli 2013 · 225 Inlägg

ja man kan ju göra en snåltrimning och få ut den kraften men då håller det inte så länge det är bättre att göra det ordentligt annars är det ingen mening med det

J_arne
18 juli 2013 · 101 Inlägg

ja helt klart!

BMW 523 "M-Sport" (2006)
Volvo 760 T5 "Sleeper" (1990)
Volvo 740 2jz "Drifting" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang