Saab 9000 motorhärva

johankallsgard
25 juni 2013 · 54 Inlägg

Är det någon som vet vad är det för skillnad på Saab 9000 2.0 sugmotorn's motorhärva och 9000 2.3t? Dvs om jag kan använda sugmotorns motorhärva till turbons? Om inte, kan jag anpassa turbon's härva så jag kan använda den i sugmotorn's kaross? Båda är från -93


MVH

*Mycket vill ha mer*
WhoZWoddl3r Karosstekniker
25 juni 2013 · 288 Inlägg

Du har lite andra givare på turbon samt några fler tror jag. Turbo härvan passar i din bil, bara o byta boxar också.

My Drinking Team Has A Racing Problem
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
Maffia
25 juni 2013 · 383 Inlägg

2,0 har motronic med lmm och 2,3 turbon har trionic 5,2 utan lmm.

WhoZWoddl3r Karosstekniker
25 juni 2013 · 288 Inlägg

jonnielahti skrev:

Maffia skrev:
2,0 har motronic med lmm och 2,3 turbon har trionic 5,2 utan lmm.

stämmer mycket bra, sen har dem flesta tcs, ett jävla krångel! satsa på att sätta in allt från en 94-98 , de är hållbara grejor, alltså motor, låda och tillhörande kabelhärva och drivaxlar.

hade inte saab 9000 jetronic 2.4 fram till -93 då trionic 5.2 kom som mer eller mindre består av samma komponenter. -94 och uppåt hade trionic 5.5 som är ett helt annat system som kräver en hel del kunskaper för att bygga om. men som jonnielahti säger så är dessa motorerna betydligt mer hållbara smile kan ha fel i detta också men måste man inte byta framvagn för o stoppa i en kortmotor i en bil som ska ha långmotorn?

My Drinking Team Has A Racing Problem
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
johankallsgard
26 juni 2013 · 54 Inlägg

Tack alla för svar:)

Denna motorn räcker för mig då det blir smidda kolvar, stakarna är ju smidda original.
Använder 2.3t med ZF då den skall rakställas;)

*Mycket vill ha mer*
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang