Bmw 318is vs volvo 740 gle

Rquired Allmänt envis
12 juli 2013 · 12 512 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

Rquired skrev:
Tyvärr var jag själv lite klantig ovan, BMW 3-serie E36 finns faktiskt med i statistiken men Volvo 740 finns däremot inte angiven. Trettiosexans statistik kanske är intressant trots allt:

Finns 940 då? Den är ju samtida med E36 och det som är relevant för 940 är ju detsamma i viss mån även för 740.

Tyvärr inte deras statistik börjar med S, V och C-beteckningarna med undantag för första generationen V70 lustigt nog. S/V40 finns däremot med trots att både samtida 850 och V70 generation 1 som lanserades senare saknas, i alla fall vad jag kan se i listan med alternativ.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMWpwr
12 juli 2013 · 49 Inlägg

har hållit på med bmw hela livet dock bara 525or, ingen dålig erfarenhet alls, vi har ägt 14st 525or totalt och då är de årsm från 89-95. min 525a har rullat 33k mil än så länge och de enda som "jävlats" va att solenoiden till startmotorn gick sönder. har dock inte ägt bilen sen ny men den har full service historik med stämplart från bla tyskland (importerad) 05 tro jag:) de är en m50b25 vanos som sitter i den, riktigt fin motor! tycker att de är bland bmws finare motorer!

BMW e36 320 (1992)
endorfinslaven
12 juli 2013 · 671 Inlägg

Jag ger mig miljarder flugor måste ha rätt ät skit de e gott tongue
BMW håller grym kvalite ända från stunden de klämt den där lilla kabeln till hur de designat karossen.
BMWs ingenjörer och medarbetare borde styra världen då blev det ordning och reda.
Klart det ska vara tunnare kablar och skatbon för att motverka EMC, det är inte fel att kablaget ser ut och vara gjort av en kock. Det är ju meningen.
Klart  ursprungskarossen ska vara mjuk då kan man i reklamen tala om hur mycket senaste karossen förstärkts.
Klart man ska ha senaste gadgeten i motorn det säljer, barnsjukdomar vad sa du ?
Klart att en bil testad på en slät bana och som samtidigt visat sig förträfflig på banan är rätt val för mig då jag åker över tjälskador och länsmannsryggar med spårbildningar dagligen.

Klart att en bil som alla gillar och tror på måste vara rätt bil för mig varför tänka själv tongue
Vilken idiot väljer en annan bil då måste den personen vara en looser och arbetslös eller ha andra problem.
Jag önskar jag gillade BMW vad lätt livet blev då !
Ska nog be om en lobotomering och därefter genomgå en indoktrineringskampanj enbart för fullständiga glädjens skull

Knugcab
13 juli 2013 · 5 111 Inlägg

Nej, men sänk dig inte till någon pajasnivå med ett sånt där inlägg nu. Vi vet redan att du gillar Volvo och ogillar BMW. Det har du gjort gällande i många trådar förut. Och jag respekterar det. Jag till och med förstår dig. Men jag har ändå svårt tro att en original GLE är snabbare än en original 318is, och varken prestandasiffror eller andra saker på pappret som t.ex. vikt och effekt talar för det. När jag får någon seriös uppbackning för påståendet (ja, seriös, och inte "BMW E BAJS") så tror jag på det. Och det var enbart det som trådskaparen egentligen frågade om. Kvaliteten på BMW eller Volvo eller vad någon tycker om märkena var det inte tal om ens en gång.

Och nej, jag avgudar inte BMW, jag har aldrig ens haft en så jag kan omöjligt säga NÅGONTING om hur de är. De kan mycket väl vara skräp, vad vet jag?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
endorfinslaven
15 juli 2013 · 671 Inlägg

Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.

En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !

Putteliten
15 juli 2013 · 9 081 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !



Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

SportPilot Ubåtsingenjör
15 juli 2013 · 7 232 Inlägg

Putteliten skrev:

endorfinslaven skrev:
Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !



Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

sen finns det oss som är lite out of the box och fattar att en bil med samma kör glädje som en john deer inte är världens bästa bil ! smile b230 är en slitstark motor,men grymt oeffektiv och enormt tråkig karaktär

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
endorfinslaven
17 juli 2013 · 671 Inlägg

Putteliten skrev:

endorfinslaven skrev:
Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !



Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 juli 2013 · 5 753 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Putteliten skrev:

endorfinslaven skrev:
Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !



Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

Personliga påhopp hör inte hemma på ett forum, ta det öga mot öga med personen i fråga istället för att leka tangentryttare eller låt det bara vara.


Okej, låt säga att jag bara har haft fruktansvärd otur med mina volvo bilar jag ägt och att dom faktiskt är bra/tåliga/slitstarka bilar, då överväger det fortfarande inte nackdelarna så som design in och utvändigt, körglädje, prestanda och bränsleförbrukningar bland annat.

Givetvis finns det alltid undantag som med alla bilar, men i det stora hela.


Och nej, jag är inte helt jävla insnöad på just bmw, även om det är bland favoriterna, jag är öppen att prova nya märken för det mesta, och berömmer gärna de flesta märken om jag gillar bilarna, men just volvo förstår jag verkligen inte tjusningen med.

Senast redigerat av _Glenne_ (17 juli 2013)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
RGH
17 juli 2013 · 134 Inlägg

snälla någon döda denna tråd, trådskaparen har fått svar på sin fråga och nu skrivs det bara massa märkestrams och påhopp. Klart alla gillar "sina" märken och alla bilar har både för- och nackdelar.

BMW 318iS "T" (1990)
Janken Driver
17 juli 2013 · 2 111 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Putteliten skrev:

endorfinslaven skrev:
bla bla bla bla


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !

Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige
kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

<Enda vettiga som skrivits sedan tråden ballade ur.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad
läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

<Moget endorfinslaven, moget.

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.
<Då faller ju även din jämförelse mer eller mindre...


Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

Instämmer med M-Levin, lås tråden?!

Mvh Janken (Ja jag är trött och uttråkad.)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2013 · 7 232 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Putteliten skrev:

endorfinslaven skrev:
Jag gillar volvo men man kan inte rå för o djävlas med dessa tokiga BMW freaks.
Jag har vart där själv och tog mig ur det, det finns bilar som är bättre än min Volvo och så är det.
Men man behöver trolla med dessa pojkar, det behöver de.

Hur det än ligger till så finns det en hel del sanning i mina inlägg, baserad på mina erfarenheter.
Om någon tar till sig det och väljer att styra kosan ifrån BMW, åt ett annat håll så gläds jag åt dem.
Att jag sedan ironiserar deras inskränkthet är bara för och retas.


En tanke
Kan inte en BMW freak ta fram fakta på hur många E30 som sålts i Sverige och procenttalet på dem som återstår. Därefter jämför med en samtida Volvo .....................
Vågar någon göra det !
Senast idag såg jag en blårykande E30 !



Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

snälla du, när ska du ställa upp på ett race med din fantastiskt snabba 940 gl ? smile har du snabba klibbor på den också?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
zemet
18 juli 2013 · 4 041 Inlägg

_Glenne_ skrev:

endorfinslaven skrev:

Putteliten skrev:

[/b]

Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

Personliga påhopp hör inte hemma på ett forum, ta det öga mot öga med personen i fråga istället för att leka tangentryttare eller låt det bara vara.


Okej, låt säga att jag bara har haft fruktansvärd otur med mina volvo bilar jag ägt och att dom faktiskt är bra/tåliga/slitstarka bilar, då överväger det fortfarande inte nackdelarna så som design in och utvändigt, körglädje, prestanda och bränsleförbrukningar bland annat.

Givetvis finns det alltid undantag som med alla bilar, men i det stora hela.


Och nej, jag är inte helt jävla insnöad på just bmw, även om det är bland favoriterna, jag är öppen att prova nya märken för det mesta, och berömmer gärna de flesta märken om jag gillar bilarna, men just volvo förstår jag verkligen inte tjusningen med.

Det fina med volvo är nog mest att dom är så robusta:) Kör som ett svin varje dag hela veckan och dom går ändå inte sönder:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
_XenoX_ Tekniker
18 juli 2013 · 221 Inlägg

Hehe lustig tråd denna. Jag vill bara tillägga att jag skulle faktiskt tro på bmwn i det här fallet. Tyvärr så är inte aerodynamiken på Volvos sida vilket gör att dom får ha med mos i maskinen i högre hastigheter för att hänga med. Där i mot rejsade jag lite på skoj mot en 318 med min 240. Då hade jag övertaget en stund. Men hade vi fortsatt så hade bmwn tagit mig.  tråkigt men sant

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 juli 2013 · 7 232 Inlägg

_XenoX_ skrev:
Hehe lustig tråd denna. Jag vill bara tillägga att jag skulle faktiskt tro på bmwn i det här fallet. Tyvärr så är inte aerodynamiken på Volvos sida vilket gör att dom får ha med mos i maskinen i högre hastigheter för att hänga med. Där i mot rejsade jag lite på skoj mot en 318 med min 240. Då hade jag övertaget en stund. Men hade vi fortsatt så hade bmwn tagit mig.  tråkigt men sant

har ju väldigt mkt med vem som tar starten, rullande är mer rättvist... skulle även vilja påstå att aerodynamiken inte spelar någon jätte stor roll i de hastigheterna vi snackar om nu. en 318 har fördelen att den väger mindre, mot en vanlig 740 skulle jag tro det hade varit ganska jämnt med en 318 eller 316

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
_XenoX_ Tekniker
18 juli 2013 · 221 Inlägg

CHEEVA skrev:

_XenoX_ skrev:
Hehe lustig tråd denna. Jag vill bara tillägga att jag skulle faktiskt tro på bmwn i det här fallet. Tyvärr så är inte aerodynamiken på Volvos sida vilket gör att dom får ha med mos i maskinen i högre hastigheter för att hänga med. Där i mot rejsade jag lite på skoj mot en 318 med min 240. Då hade jag övertaget en stund. Men hade vi fortsatt så hade bmwn tagit mig.  tråkigt men sant

har ju väldigt mkt med vem som tar starten, rullande är mer rättvist... skulle även vilja påstå att aerodynamiken inte spelar någon jätte stor roll i de hastigheterna vi snackar om nu. en 318 har fördelen att den väger mindre, mot en vanlig 740 skulle jag tro det hade varit ganska jämnt med en 318 eller 316

Även rullande har nog 740 lite övertag. Det är ganska stor skillnad på 1.8 vs 2.3 liter. Men du har ju rätt om vikten dock. Men 740 är riktiga kylskåp jämfört med BMW. Jag vet av egen erfarenhet. Mors vectra 2.0 från 90 susade förbi min 240 i 180 utan några problem. Ganska surt när man tänker på det. :-S

Senast redigerat av _XenoX_ (18 juli 2013)

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
marko_s
19 juli 2013 · 102 Inlägg

volvo 740/940 är en förnuftig och praktisk nyttobil som lämpar sig skitbra att dra släp efter och frakta grejer till ex.vis soptippen osv.
bmw 318is är en glad relativt opraktisk mellanbil som gillar att svänga och gasa.

förstår inte vitsen med att ens jämföra dessa 2 bilar, som är ju bra/roliga/dåliga på olika sätt.

kanske om jämförelsen hade sträckt sig till 740 turbo och BMW 325, då hade det känts relevant...

tror som sagt från en annan av trådskaparens trådar att trådskaparen trollar och vill att pajkastning ska uppstå mellan märkesfanatikerna wink

vägra 6*9'or
endorfinslaven
20 juli 2013 · 671 Inlägg

_Glenne_ skrev:

endorfinslaven skrev:

Putteliten skrev:

[/b]

Ja eller gör samma puckade undersökning i Tyskland får du se! I Sverige kör man gärna svenskt, precis som Tyskarna gärna kör Tyskt.

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

Personliga påhopp hör inte hemma på ett forum, ta det öga mot öga med personen i fråga istället för att leka tangentryttare eller låt det bara vara.


Okej, låt säga att jag bara har haft fruktansvärd otur med mina volvo bilar jag ägt och att dom faktiskt är bra/tåliga/slitstarka bilar, då överväger det fortfarande inte nackdelarna så som design in och utvändigt, körglädje, prestanda och bränsleförbrukningar bland annat.

Givetvis finns det alltid undantag som med alla bilar, men i det stora hela.


Och nej, jag är inte helt jävla insnöad på just bmw, även om det är bland favoriterna, jag är öppen att prova nya märken för det mesta, och berömmer gärna de flesta märken om jag gillar bilarna, men just volvo förstår jag verkligen inte tjusningen med.

Men snälla kära nån lilla Putteliten kallade mig puckad och lade ribban för nivån !

SportPilot Ubåtsingenjör
20 juli 2013 · 7 232 Inlägg

endorfinslaven skrev:

_Glenne_ skrev:

endorfinslaven skrev:

Killen att du är puckad står utan tvekan antingen saknar du förmågan kallad läsförståelse eller så föll du igenom på matematiken !

För att en bil är på sin hemmamarknad gör den inte bättre.

Därför tar man återstoden på procenttalen av sålda bilar i landet med andra ord jämför återstoden av flottorna.
Du är nog lite bakom som inte förstår var jag vill komma.

Här är BMW en entusiastbil som får mer omvårdnad av ägaren vilket ger BMW en fördel då Volvos körs till "the bitter end" med knappt någon service..
Klarar sig volvo bättre trots dessa odds så är det en superbil !
Jag har jobbat en del utomlands och då i nordeuropa och där beskrivs volvo ofta som stridsvagnar i kvalite.

Personliga påhopp hör inte hemma på ett forum, ta det öga mot öga med personen i fråga istället för att leka tangentryttare eller låt det bara vara.


Okej, låt säga att jag bara har haft fruktansvärd otur med mina volvo bilar jag ägt och att dom faktiskt är bra/tåliga/slitstarka bilar, då överväger det fortfarande inte nackdelarna så som design in och utvändigt, körglädje, prestanda och bränsleförbrukningar bland annat.

Givetvis finns det alltid undantag som med alla bilar, men i det stora hela.


Och nej, jag är inte helt jävla insnöad på just bmw, även om det är bland favoriterna, jag är öppen att prova nya märken för det mesta, och berömmer gärna de flesta märken om jag gillar bilarna, men just volvo förstår jag verkligen inte tjusningen med.

Men snälla kära nån lilla Putteliten kallade mig puckad och lade ribban för nivån !

men snälla du .... han har inte kallat dig puckad, hur är det med läsförståelsen ?

låsa tråden nu ... jävligt låg nivå på den

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Roffer
22 juli 2013 · 59 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Jag ger mig miljarder flugor måste ha rätt ät skit de e gott tongue
BMW håller grym kvalite ända från stunden de klämt den där lilla kabeln till hur de designat karossen.

BMWs ingenjörer och medarbetare borde styra världen då blev det ordning och reda.

Klart det ska vara tunnare kablar och skatbon för att motverka EMC, det är inte fel att kablaget ser ut och vara gjort av en kock. Det är ju meningen.
Klart  ursprungskarossen ska vara mjuk då kan man i reklamen tala om hur mycket senaste karossen förstärkts.
Klart man ska ha senaste gadgeten i motorn det säljer, barnsjukdomar vad sa du ?
Klart att en bil testad på en slät bana och som samtidigt visat sig förträfflig på banan är rätt val för mig då jag åker över tjälskador och länsmannsryggar med spårbildningar dagligen.

Klart att en bil som alla gillar och tror på måste vara rätt bil för mig varför tänka själv tongue
Vilken idiot väljer en annan bil då måste den personen vara en looser och arbetslös eller ha andra problem.
Jag önskar jag gillade BMW vad lätt livet blev då !
Ska nog be om en lobotomering och därefter genomgå en indoktrineringskampanj enbart för fullständiga glädjens skull

Tyskarna har redan försökt styra världen....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang