Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

OmegaCoffe Dumpersförare.
22 juli 2013 · 970 Inlägg

Evildan skrev:

OmegaCoffe skrev:

it_mutt skrev:

Fast om det är det du tror tråden handlar om så har du nog inte läst ordentligt. Och hur släpper du ex.vis förbi någon på en 2+1-väg när du ligger på den enfiliga delen?

Saken är att det spelar ingen roll om man håller hastigheten eller inte, det finns folk som ska envisas med att rövgräva iaf, och även om du är halvt ute i diket och kör, så ska inte människan köra om. För de -ska- ligga där, 5m bakom "bara för att". DET är vad tråden handlar om.

- - Edit - -

Det var det tråden handlade om åtminstone

Det finns 2 saker till att dom ligger nära 1:Dom vill ligga nära så du fattar att dom vill köra om dig och 2: Dom har inget i skallen. duger det moraltant.

Då skulle jag vilja påstå att de under punkt 1 definitivt passar in under punkt 2.

Får jag tycka det utan att bli påhoppad med okvädningsord eller försök att förminska min person?

Vet inte du får kolla upp med It_mutt.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

OmegaCoffe skrev:

it_mutt skrev:

OmegaCoffe skrev:

Det finns 2 saker till att dom ligger nära 1:Dom vill ligga nära så du fattar att dom vill köra om dig och 2: Dom har inget i skallen. duger det moraltant.

Moraltant? Och vad är nu DITT problem?! Sen är det f.ö. stor bokstav efter punkt som avslutar mening och man använder "?" när man ställer en fråga.

Det är ju just det tråden handlar om. Personerna som inte vill köra om, utan bara ska ligga där (Bra att du påpekade det igen när jag gjort det bara minuterna innan, någon kanske missade det). Om du nu tycker att det är en onödig tråd så...jag vet inte...skit i att läsa den?

Och att ligga nära för att köra om är, som det redan påpekats i tråden, bara trams då man inte vinner något på det. Och som sagt, vad ska jag göra åt det? Kör om? Det är inte riktigt mitt problem. Som sagt inte ens möjligt att underlätta för någon på vissa sträckor.

Fast...nu "moraltantade" jag väl igen?

Bra att du måste mobba och ge på dig folk som inte kan sköta sin stavning.............mogen du är..oj nu gjirde jag lite fel. SNäLa rätta mig. du är verkligen garagets största moraltant och hobby polis.

Hobbypolis.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
OmegaCoffe Dumpersförare.
22 juli 2013 · 970 Inlägg

it_mutt skrev:

OmegaCoffe skrev:

it_mutt skrev:

Moraltant? Och vad är nu DITT problem?! Sen är det f.ö. stor bokstav efter punkt som avslutar mening och man använder "?" när man ställer en fråga.

Det är ju just det tråden handlar om. Personerna som inte vill köra om, utan bara ska ligga där (Bra att du påpekade det igen när jag gjort det bara minuterna innan, någon kanske missade det). Om du nu tycker att det är en onödig tråd så...jag vet inte...skit i att läsa den?

Och att ligga nära för att köra om är, som det redan påpekats i tråden, bara trams då man inte vinner något på det. Och som sagt, vad ska jag göra åt det? Kör om? Det är inte riktigt mitt problem. Som sagt inte ens möjligt att underlätta för någon på vissa sträckor.

Fast...nu "moraltantade" jag väl igen?

Bra att du måste mobba och ge på dig folk som inte kan sköta sin stavning.............mogen du är..oj nu gjirde jag lite fel. SNäLa rätta mig. du är verkligen garagets största moraltant och hobby polis.

Hobbypolis.

Tack snälla. Ses i aug.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

OmegaCoffe skrev:

it_mutt skrev:

OmegaCoffe skrev:

Bra att du måste mobba och ge på dig folk som inte kan sköta sin stavning.............mogen du är..oj nu gjirde jag lite fel. SNäLa rätta mig. du är verkligen garagets största moraltant och hobby polis.

Hobbypolis.

Tack snälla. Ses i aug.

Det hoppas jag inte, mest då jag är orolig att du smittar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
OmegaCoffe Dumpersförare.
22 juli 2013 · 970 Inlägg

it_mutt skrev:

OmegaCoffe skrev:

it_mutt skrev:

Hobbypolis.

Tack snälla. Ses i aug.

Det hoppas jag inte, mest då jag är orolig att du smittar.

Får se vad som händer ju. big_smile

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
JFfoto
22 juli 2013 ·

Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor wink Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p

Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p

F1LL3
22 juli 2013 · 148 Inlägg

Jaa det här med att folk ska ligga nära arslet hela tiden är ju aldrig skoj. Verkar som att de flesta skulle behöva gå tillbaka till körskolan och lära sig ett o annat, tycker inte att det ska vara så förbannat svårt att lära sig men tydligen så verkar det ju vara det (suck)..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juli 2013 · 17 485 Inlägg

Kan vi hålla oss till ämnet? Vill inte se massa rapporter om stavning och liknande igen tack.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
endorfinslaven
23 juli 2013 · 671 Inlägg

CHEEVA skrev:
ligger någon väldigt nära tvärnitar jag ...

Smart kille det går nog bra ska du se....

Har jobbat en del i England, Frankrike o Tyskland och undrar varför jag har mindre problem i trafiken där nere.
Blir inte förbannad bakom ratten någon gång, det känns som dom har hjärnor i de andra bilarna då allt bara flyter på utan större problem.
Alla i detta land slår sig för bröstet och skriker ut hur jävla bra dom är och att ingen kan köra bil i deras omgivning.
Skulle vara kul o flytta över engelsmännen hit för en dag och sedan ta en bunt svenskar till London.
Vilket kaos det skulle bli i London och på motorvägarna tvingas maxhastighet bli sänkt till 40kmh för att hålla ner olyckorna.

Senast redigerat av endorfinslaven (23 juli 2013)

SportPilot Ubåtsingenjör
23 juli 2013 · 7 232 Inlägg

endorfinslaven skrev:

CHEEVA skrev:
ligger någon väldigt nära tvärnitar jag ...

Smart kille det går nog bra ska du se

har funkat väldigt bra än så länge smile många 740 och 940is som fått åka på skroten pga detta big_smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 151 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor wink Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p

Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p

Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..

Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

Kalltkaffe skrev:
Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor wink Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p

Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p

Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..

Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.

*ge Tigerkaka till* Sorry, moralkakorna är slut för dagen, men ska finnas åter på lager tisdagen 23/7 kl. 11.00

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Mack skrev:

Kalltkaffe skrev:
Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor wink Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p

Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p

Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..

Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.

Ser inte problemet. Det är ju dubbelfiligt så dom kan ju köra om men dom ska ligga och slicka röv. Då är det bara att retas lite!!! Du gör rätt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 151 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Kalltkaffe skrev:
Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor wink Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p

Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p

Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..

Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.

Ser inte problemet. Det är ju dubbelfiligt så dom kan ju köra om men dom ska ligga och slicka röv. Då är det bara att retas lite!!! Du gör rätt!

/Benny

Det jag gör fel är väl att gasa på när de närmar sig jämsides..just så dom får jobba lite mer för att ta sig förbi.
Men när de har haft så många chanser men inte tagit dem innan - för annars gör jag ju inte så här - så känner jag att dom fan får skylla sig själva..
Men som sagt. Mycket handlar om situationen också, och om jag känner att det är "säkert" att göra så.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..

Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.

Ser inte problemet. Det är ju dubbelfiligt så dom kan ju köra om men dom ska ligga och slicka röv. Då är det bara att retas lite!!! Du gör rätt!

/Benny

Det jag gör fel är väl att gasa på när de närmar sig jämsides..just så dom får jobba lite mer för att ta sig förbi.
Men när de har haft så många chanser men inte tagit dem innan - för annars gör jag ju inte så här - så känner jag att dom fan får skylla sig själva..
Men som sagt. Mycket handlar om situationen också, och om jag känner att det är "säkert" att göra så.

Förstår hur du menar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
fluppidupp ...
23 juli 2013 · 757 Inlägg

konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om märker jag..

Mack skrev:
Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart ....

Gå ut i vägrenen Mack! wink

Senast redigerat av it_mutt (23 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2013 · 14 058 Inlägg

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Jag skulle aldrig gå ut på vägrenen om det är dubbelfiligt, då får väl idioterna lägga sig i vänsterfilen och köra om. Men man funderar ju varför dom inte kör om utan ska ligga nära och slicka röv!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
fluppidupp ...
23 juli 2013 · 757 Inlägg

it_mutt skrev:

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om märker jag...

jodå. OP klagar över att folk lägger sig i häcken på honom när han håller begränsningen eller strax över. men går han verkligen över åt sidan? ibland har till och med jag lagt mig i arslet på andra bilar för att stressa över dom åt sidan då dom inte just går åt sidan. oftast ligger dom i vänsterfilen och just förhindrar omkörning.

it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Wait for it....

- - Edit - -

And there we go

- - - - - - - - -  -

robzter skrev:

it_mutt skrev:

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om märker jag...

jodå. OP klagar över att folk lägger sig i häcken på honom när han håller begränsningen eller strax över. men går han verkligen över åt sidan? ibland har till och med jag lagt mig i arslet på andra bilar för att stressa över dom åt sidan då dom inte just går åt sidan. oftast ligger dom i vänsterfilen och just förhindrar omkörning.

Gör någon en omkörning i vänsterfilen, i laglig hastighet, så gör dom inget fel, till skillnad från dig. MEN, du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om

Senast redigerat av it_mutt (23 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang