Två skadade i streetrace

Epitaph
20 juli 2013 · 835 Inlägg

mrglass skrev:

Epitaph skrev:

Vettemannen skrev:
Jamen det räcker för att motståndarna ska få vatten på sin kvarn.

/Benny

Tror inte "motståndarna" (De som respekterar gällande lagar, inte bara de som passar en själv) enbart är emot själva processen där två bilar kör i hög fart bredvid varandra, utan det hela olagligt arrangerade arrangemanget. Hade man inte på olagligt sätt ordnat tävlingen så hade inte olyckan skett där och då.

Som det låter på Er hade det förmodligen hänt i alla fall men det är ju faktiskt ingen ursäkt.

Problemet är ju att det inte finns lagliga alternativ i alla fall inte tillförlitliga sådana...

Så bara för att det inte finns lagliga alternativ så får man ta till olagliga metoder? Överför den logiken på andra brott, förutom trafikbrott..... Narkotikabrott? Bankrån är ju olagligt men det finns ju inget lagligt alternativ att komma över pengar snabbt så vafan... (MÄRK VÄL att jag jämför logiken, inte allvarligheten på brotten)

Folk brukar ha mycket att säga om kriminalitet och "brottslingar" men själv väljer man och vrakar vilka brott som är accepterade och vilka som är "aja-baja".

Senast redigerat av Epitaph (20 juli 2013)

Polarkraft
20 juli 2013 · 6 Inlägg

DrRegnek skrev:
Så om jag förstår det rätt så har den kraschade bilen inget med racet att göra. I så fall hade olyckan kunnat ske hur som helst, oberoende av racet. Det vore bra om media kunde upplysas om detta.

Jag tror att han hade kört en repa och sen var på väg tillbaka till start när olyckan inträffade.

Black Paint Racing
Germax
20 juli 2013 · 12 086 Inlägg

"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

Senast redigerat av Germax (20 juli 2013)

wofflan- Gear Heads Göteborg
20 juli 2013 · 156 Inlägg

Epitaph skrev:

mrglass skrev:

Epitaph skrev:

Tror inte "motståndarna" (De som respekterar gällande lagar, inte bara de som passar en själv) enbart är emot själva processen där två bilar kör i hög fart bredvid varandra, utan det hela olagligt arrangerade arrangemanget. Hade man inte på olagligt sätt ordnat tävlingen så hade inte olyckan skett där och då.

Som det låter på Er hade det förmodligen hänt i alla fall men det är ju faktiskt ingen ursäkt.

Problemet är ju att det inte finns lagliga alternativ i alla fall inte tillförlitliga sådana...

Så bara för att det inte finns lagliga alternativ så får man ta till olagliga metoder? Överför den logiken på andra brott, förutom trafikbrott..... Narkotikabrott? Bankrån är ju olagligt men det finns ju inget lagligt alternativ att komma över pengar snabbt så vafan... (MÄRK VÄL att jag jämför logiken, inte allvarligheten på brotten)

Folk brukar ha mycket att säga om kriminalitet och "brottslingar" men själv väljer man och vrakar vilka brott som är accepterade och vilka som är "aja-baja".

Förstår din logik men ingen burar in dig om du spelar fotboll eller hockey utanför en plan eller? Förstår du min logik?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 054 Inlägg

Germax skrev:
"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

Jag förstår inte hur det ska gå till att köra runt i en rondell i den farten!! lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Severin
20 juli 2013 · 1 587 Inlägg

Germax skrev:
"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

HAHAHAHAH

fluppidupp ...
20 juli 2013 · 757 Inlägg

DrRegnek skrev:
Så om jag förstår det rätt så har den kraschade bilen inget med racet att göra. I så fall hade olyckan kunnat ske hur som helst, oberoende av racet. Det vore bra om media kunde upplysas om detta.

inte mycket till racebil det där smile men nu var jag iof inte ute men känner igen den där bilen från andra race som publik. han brukar köra som ett svin.

pim_pim
20 juli 2013 ·

Vettemannen skrev:

Germax skrev:
"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

Jag förstår inte hur det ska gå till att köra runt i en rondell i den farten!! lol

/Benny

Det var en väldigt stor rondell. big_smile

trubbelturbo
20 juli 2013 · 1 460 Inlägg

Vettemannen skrev:

Germax skrev:
"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

Jag förstår inte hur det ska gå till att köra runt i en rondell i den farten!! lol

/Benny

Det är klart det inte går, det var väl kanske därför dem krascha lol

Senast redigerat av trubbelturbo (20 juli 2013)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Epitaph
20 juli 2013 · 835 Inlägg

mrglass skrev:

Epitaph skrev:

mrglass skrev:
Problemet är ju att det inte finns lagliga alternativ i alla fall inte tillförlitliga sådana...

Så bara för att det inte finns lagliga alternativ så får man ta till olagliga metoder? Överför den logiken på andra brott, förutom trafikbrott..... Narkotikabrott? Bankrån är ju olagligt men det finns ju inget lagligt alternativ att komma över pengar snabbt så vafan... (MÄRK VÄL att jag jämför logiken, inte allvarligheten på brotten)

Folk brukar ha mycket att säga om kriminalitet och "brottslingar" men själv väljer man och vrakar vilka brott som är accepterade och vilka som är "aja-baja".

Förstår din logik men ingen burar in dig om du spelar fotboll eller hockey utanför en plan eller? Förstår du min logik?

fast fotboll eller hockey är ju inte olagligt om man spelar utanför planen i oordnade former (Eftersom det inte riskerar andra människors välmående eller stör den allmänna ordningen). Så nej, jag förstår inte din logik.

Senast redigerat av Epitaph (20 juli 2013)

MeepMeep Finraggare
20 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Tyvärr kommer det inte bli lättare med byråkratin efter detta - pga att man inte kan köra som folk på väg till/från/mellan repor och är den stora anledningen varför jag numera får åka till Kjula, Tierp osv för att lufta bilen. Jag litar på mig själv när jag kör men inte alla runtomkring mig..

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Eddy Galen, inte dum.
20 juli 2013 · 1 324 Inlägg

Länkar vad jag skrev i SOSN gruppen på facebook:

Jag måste skriva en ny post för det jag vill säga tycker jag alla ska kunna läsa utan att gå igenom en hel drös kommentarer;

Om det är samma som annordnade på en träff jag var på innan så är arrangörerna lika hjärndöda som föraren i mercan.

ett tidigare race bad min vän (Wadde för dem som känner) att dom skulle flytta publiken bakom startsträckan men dom svarade med att dom fick skylla sig själva.

Arrangörerna är dumma i huvudet men i detta fall med mercan som körde 200 en meter från publiken kan dom trots allt inte göra så mycket åt.

Streetrace kan annordnas lika väl som lagliga race. Ett bra exempel på detta är NSR träffarna i Södertälje. Dom ser väldigt mycket till att det utförs på ett säkert sätt. Ni runt omkring landet har säkert liknande teams som kan utföra ordentliga rejs som ALLA kan köra oavsett om dom kommer med en v70 2.4 eller en 1000 hästars Supra.

Vad jag personligen tycker är att folk måste ta mer ansvar under racen. Oavsett arrangör, publik, eller förare. Alla vet att det dom gör förrutom det uppenbara; att det är farligt. Man måste agera hårdare mot dom som inte kan kontrollera sina jävla hormoner så fort någon nämner ordet rejs. Om dom redan har fått en varning; Se till att dom inte får köra.

Vi håller på med en aktivitet som är olaglig av en anledning. Den anledningen uppenbarade sig igår. Se till förfan att alla som är där vet att det riskerar väldigt mycket.

Ikväll kommer säkert det bli race över hela landet. Jag ber på knä att inte bara arrangörerna, men även publiken, tar ansvar och inte tillåter idioter som igårkväll att ens närvara eller arrangera träffar.

Vi måste ändra våran mindset. Vi leker med liv.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
20 juli 2013 · 1 152 Inlägg

kameramannen skrev:
Tyvärr kommer det inte bli lättare med byråkratin efter detta - pga att man inte kan köra som folk på väg till/från/mellan repor och är den stora anledningen varför jag numera får åka till Kjula, Tierp osv för att lufta bilen. Jag litar på mig själv när jag kör men inte alla runtomkring mig..

+1

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Djo
20 juli 2013 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

Germax skrev:
"– De skulle vända i en rondell och det blev ett missförstånd så båda bilarna kraschade in i en parkerad bil, säger ett vittne till Expressen.se.
– De körde säkert i 200 km/h"


Vad i helvete lol

Jag förstår inte hur det ska gå till att köra runt i en rondell i den farten!! lol

/Benny

Inga problem med en 240 skulle jag tro wink



Men seriöst åka in mot en rondell i 200 då får man fan skylla sig själv synd på bilen som vart påkörd den parkerade alltså och tur ingen utomstående skadades eller dog.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MeepMeep Finraggare
20 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Okej - vi tar det igen. INGEN har åkt 200 knyck i en rondell och klotat. Det är en expressen-anka...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
wofflan- Gear Heads Göteborg
20 juli 2013 · 156 Inlägg

Epitaph skrev:

mrglass skrev:

Epitaph skrev:

Så bara för att det inte finns lagliga alternativ så får man ta till olagliga metoder? Överför den logiken på andra brott, förutom trafikbrott..... Narkotikabrott? Bankrån är ju olagligt men det finns ju inget lagligt alternativ att komma över pengar snabbt så vafan... (MÄRK VÄL att jag jämför logiken, inte allvarligheten på brotten)

Folk brukar ha mycket att säga om kriminalitet och "brottslingar" men själv väljer man och vrakar vilka brott som är accepterade och vilka som är "aja-baja".

Förstår din logik men ingen burar in dig om du spelar fotboll eller hockey utanför en plan eller? Förstår du min logik?

fast fotboll eller hockey är ju inte olagligt om man spelar utanför planen i oordnade former (Eftersom det inte riskerar andra människors välmående eller stör den allmänna ordningen). Så nej, jag förstår inte din logik.

Just det för det finns alternativ för dom som vill hålla på med sånt inte för dom som vill köra på kapp det är ju en hobby som hockey men som alla skiter i..

crankarnRs
20 juli 2013 · 116 Inlägg

stod 160km/h på aftonbladet.tror inte man klara det heller

fluppidupp ...
20 juli 2013 · 757 Inlägg

Epitaph skrev:

mrglass skrev:

Epitaph skrev:

Så bara för att det inte finns lagliga alternativ så får man ta till olagliga metoder? Överför den logiken på andra brott, förutom trafikbrott..... Narkotikabrott? Bankrån är ju olagligt men det finns ju inget lagligt alternativ att komma över pengar snabbt så vafan... (MÄRK VÄL att jag jämför logiken, inte allvarligheten på brotten)

Folk brukar ha mycket att säga om kriminalitet och "brottslingar" men själv väljer man och vrakar vilka brott som är accepterade och vilka som är "aja-baja".

Förstår din logik men ingen burar in dig om du spelar fotboll eller hockey utanför en plan eller? Förstår du min logik?

fast fotboll eller hockey är ju inte olagligt om man spelar utanför planen i oordnade former (Eftersom det inte riskerar andra människors välmående eller stör den allmänna ordningen). Så nej, jag förstår inte din logik.

fotboll och hockey förstör visst för andras välmående när just snorungar spelar på parkeringsplatser och riskerar att skicka en hockeypuck på greta 87 år.

MeepMeep Finraggare
20 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Läste en bra grej på ett annat forum:

Visa att du är snabbast - NÄR DET GÄLLER

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
GTIClubsport
20 juli 2013 · 451 Inlägg

Eddy skrev:
Gälde detta en svart c63 som kör utan ljuddämpning?

det gäller matt guld E 55 amg, C 63 med Supersprint avgas brukar köra lugnt :-P

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang