Två skadade i streetrace

moller83
20 juli 2013 · 92 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17165525.ab

Någon som sitter på mer information än skvallerbladet?

Aga_Diff Bärs!
20 juli 2013 · 3 456 Inlägg

Finns lite att läsa om det här:
http://www.facebook.com/groups/178005408957426/


http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/998415_4889256881310_890893787_n.jpg

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Brådhis * Voff voff *
20 juli 2013 · 10 279 Inlägg

Var kan den som inte har Facebook läsa om det?

Här skriver Expressen om det oxå och har en bild på vad som ser ut att vara en Volvo 940:

http://www.expressen.se/nyheter/tre-bil … treetrace/

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Bajen_Adde
20 juli 2013 · 20 Inlägg

Har sett nämnda Merca köra på div större arrangeman, enbart som "publikbil".
Har alltid tänkt att det är en tidsfråga innan något händer med den bilen/förare.
Mage till vårdslöskörning har aldrig setts på race innan,  vidrigt respektlöst.
Har dock ingen aning om vad som hänt inatt så uttalar miginte om den aktuella olyckan...
Kasst i vilket fall, jävla Kalle Anka arrangemang:(

FLindgren
20 juli 2013 · 5 089 Inlägg

Det värsta är ju när olyckan inte har något med själva rejset att göra utan bara publik som ska vara coola hela tiden.  "sporten" får ju ett ännu sämre rykte nu.
Synd på killen i Volvon som blev påkörd, hoppas han inte fått några långvariga skador smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Putteliten
20 juli 2013 · 9 077 Inlägg

Å den ena värre än den andra 150km/tim 160 och 200. Ganska stor skillnad mellan 150 och 200 faktiskt.....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 048 Inlägg

Risken med olyckan i natt är kanske att det blir svårare att arrangera lagliga streetrace. Några få förstör för så många!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
dasboot
20 juli 2013 · 441 Inlägg

Bajen_Adde skrev:
Har sett nämnda Merca köra på div större arrangeman, enbart som "publikbil".
Har alltid tänkt att det är en tidsfråga innan något händer med den bilen/förare.
Mage till vårdslöskörning har aldrig setts på race innan,  vidrigt respektlöst.
Har dock ingen aning om vad som hänt inatt så uttalar miginte om den aktuella olyckan...
Kasst i vilket fall, jävla Kalle Anka arrangemang:(

Har själv sett hur den bilen i fråga kör och det har bara varit en tidsfråga innan något skulle hända....

Trist när det är en liten del som saboterar för många andra.....

Olyckan idag skedde inte när två bilar körde race utan bilen ifråga körde vårdslöst på transportsträckan....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 048 Inlägg

dasboot skrev:

Bajen_Adde skrev:
Har sett nämnda Merca köra på div större arrangeman, enbart som "publikbil".
Har alltid tänkt att det är en tidsfråga innan något händer med den bilen/förare.
Mage till vårdslöskörning har aldrig setts på race innan,  vidrigt respektlöst.
Har dock ingen aning om vad som hänt inatt så uttalar miginte om den aktuella olyckan...
Kasst i vilket fall, jävla Kalle Anka arrangemang:(

Har själv sett hur den bilen i fråga kör och det har bara varit en tidsfråga innan något skulle hända....

Trist när det är en liten del som saboterar för många andra.....

Olyckan idag skedde inte när två bilar körde race utan bilen ifråga körde vårdslöst på transportsträckan....

Jamen det räcker för att motståndarna ska få vatten på sin kvarn.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
MeepMeep Finraggare
20 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Otippat...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
alain www.bimmerpower.org
20 juli 2013 · 3 995 Inlägg

Om politiker inte var så inklämda och fixade banor till streetrace detta skulle detta inte hända.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Eddy Galen, inte dum.
20 juli 2013 · 1 324 Inlägg

Gälde detta en svart c63 som kör utan ljuddämpning?

Senast redigerat av Eddy (20 juli 2013)

EvilKalle
20 juli 2013 · 47 Inlägg

Eddy skrev:
Gälde detta en svart c63 som kör utan ljuddämpning? Hört talas om den bilen. Alternativt en e63 brabus?

Nepp, en E55 AMG -03.

Mvh/Henrik
Tpos Bt
20 juli 2013 · 19 Inlägg

Klart det smäller om man ska försöka vända i en rondell i 200km/h  Expressen ytterligare ett bevis på att kvällspressen inte är att lite på.
Tragisk olycka bara tur att inte utgången blev värre. 
Tycker att alla vi som åker på racen ska ta lärdom av detta och börja ta lite mer säkerhetsavstånd (publik) och inte köra som grisar på transportsträckorna. En olycka händer så fort. En punktering räcker om bilen färdas i 200.

"Racing in a honda is like the special olympics, Even if you win you are still retarded."
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2013 · 14 048 Inlägg

Tpos skrev:
Klart det smäller om man ska försöka vända i en rondell i 200km/h  Expressen ytterligare ett bevis på att kvällspressen inte är att lite på.
Tragisk olycka bara tur att inte utgången blev värre. 
Tycker att alla vi som åker på racen ska ta lärdom av detta och börja ta lite mer säkerhetsavstånd (publik) och inte köra som grisar på transportsträckorna. En olycka händer så fort. En punktering räcker om bilen färdas i 200.

Det behöver inte ens gå 200 km/h om man får punktering för att det ska gå åt helvete. När man är på dragracingtävlingar så körs det inte mer än c:a 20-30 km/h på återtransportsträckorna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Epitaph
20 juli 2013 · 835 Inlägg

Vettemannen skrev:

dasboot skrev:

Bajen_Adde skrev:
Har sett nämnda Merca köra på div större arrangeman, enbart som "publikbil".
Har alltid tänkt att det är en tidsfråga innan något händer med den bilen/förare.
Mage till vårdslöskörning har aldrig setts på race innan,  vidrigt respektlöst.
Har dock ingen aning om vad som hänt inatt så uttalar miginte om den aktuella olyckan...
Kasst i vilket fall, jävla Kalle Anka arrangemang:(

Har själv sett hur den bilen i fråga kör och det har bara varit en tidsfråga innan något skulle hända....

Trist när det är en liten del som saboterar för många andra.....

Olyckan idag skedde inte när två bilar körde race utan bilen ifråga körde vårdslöst på transportsträckan....

Jamen det räcker för att motståndarna ska få vatten på sin kvarn.

/Benny

Tror inte "motståndarna" (De som respekterar gällande lagar, inte bara de som passar en själv) enbart är emot själva processen där två bilar kör i hög fart bredvid varandra, utan det hela olagligt arrangerade arrangemanget. Hade man inte på olagligt sätt ordnat tävlingen så hade inte olyckan skett där och då.

Som det låter på Er hade det förmodligen hänt i alla fall men det är ju faktiskt ingen ursäkt.

Senast redigerat av Epitaph (20 juli 2013)

Ulf_W bilder.ulfw.se
20 juli 2013 · 1 103 Inlägg

Jag vidhåller fortfarande att det som förstört streetracingen är F&F-filmerna, efter dessa dök det upp galet många stolpskott som publik på racen...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
wofflan- Gear Heads Göteborg
20 juli 2013 · 156 Inlägg

Epitaph skrev:

Vettemannen skrev:

dasboot skrev:

Har själv sett hur den bilen i fråga kör och det har bara varit en tidsfråga innan något skulle hända....

Trist när det är en liten del som saboterar för många andra.....

Olyckan idag skedde inte när två bilar körde race utan bilen ifråga körde vårdslöst på transportsträckan....

Jamen det räcker för att motståndarna ska få vatten på sin kvarn.

/Benny

Tror inte "motståndarna" (De som respekterar gällande lagar, inte bara de som passar en själv) enbart är emot själva processen där två bilar kör i hög fart bredvid varandra, utan det hela olagligt arrangerade arrangemanget. Hade man inte på olagligt sätt ordnat tävlingen så hade inte olyckan skett där och då.

Som det låter på Er hade det förmodligen hänt i alla fall men det är ju faktiskt ingen ursäkt.

Problemet är ju att det inte finns lagliga alternativ i alla fall inte tillförlitliga sådana...

GarageKenger
20 juli 2013 ·

Så om jag förstår det rätt så har den kraschade bilen inget med racet att göra. I så fall hade olyckan kunnat ske hur som helst, oberoende av racet. Det vore bra om media kunde upplysas om detta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang