Två skadade i streetrace

Jicatoha
21 juli 2013 · 86 Inlägg

Inte så många som värkar förstå hur det gick till..

Eftersom jag var på plats och även åkte med han som körde 940in som det blev mos av.

så ska jag berätta för er som inte förstår hur detta hände.

Raksträckorna är i Jordbro och mellan 2 rondeller, Mercan som ska köra en repa line:ar upp mot en annan bil
dom kör repan och längre fram kommer en rondell som man då vänder i. På vägen tillbaka alltså på transportsträckan så gasar då denna Mercedes upp i ca 200km/h till slut så har man bara däckskrik pga av att han försöker bromsa men inte lyckas då han förmodligen har stängt av allt som har att göra med säkerthet. så som abs, antispinn med mera när han väl släpper på bromsen igen så åker en annan bil ut i filen från väggrenen så han är tvungen att vejja undan och då resulterar i att Mercan åker in i vår bil i ca 170-180km/h vår bil flyger in i en bmw framför. vår bil ( volvon )flyger ca 20 meter längre fram och landar på andra sidan körbanan i motsatt riktning.

1 kille fick ena bilen i ryggen och en tjej fick en bil på benet. vi hade fruktansvärd tur denna kväll då ingen satt i bilarna spec volvon som bara var mos. och jag hade förmodligen varit den som suttit i baksätet.

Volvo 945 Ltt "Red Container" (1998)
Volvo 740 GL "Veemern" (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2013 · 14 054 Inlägg

HALLBRAND skrev:
Inte så många som värkar förstå hur det gick till..

Eftersom jag var på plats och även åkte med han som körde 940in som det blev mos av.

så ska jag berätta för er som inte förstår hur detta hände.

Raksträckorna är i Jordbro och mellan 2 rondeller, Mercan som ska köra en repa line:ar upp mot en annan bil
dom kör repan och längre fram kommer en rondell som man då vänder i. På vägen tillbaka alltså på transportsträckan så gasar då denna Mercedes upp i ca 200km/h till slut så har man bara däckskrik pga av att han försöker bromsa men inte lyckas då han förmodligen har stängt av allt som har att göra med säkerthet. så som abs, antispinn med mera när han väl släpper på bromsen igen så åker en annan bil ut i filen från väggrenen så han är tvungen att vejja undan och då resulterar i att Mercan åker in i vår bil i ca 170-180km/h vår bil flyger in i en bmw framför. vår bil ( volvon )flyger ca 20 meter längre fram och landar på andra sidan körbanan i motsatt riktning.

1 kille fick ena bilen i ryggen och en tjej fick en bil på benet. vi hade fruktansvärd tur denna kväll då ingen satt i bilarna spec volvon som bara var mos. och jag hade förmodligen varit den som suttit i baksätet.

Du som var där, är detta en tidningsanka eller?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17170532.ab

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ulf_W bilder.ulfw.se
21 juli 2013 · 1 103 Inlägg

Vettemannen skrev:
Du som var där, är detta en tidningsanka eller?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17170532.ab

/Benny

Det där är flera veckor sen, dom har troligen snott bilden här på forumet för jag har sett den förr.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2013 · 14 054 Inlägg

Ulf_W skrev:

Vettemannen skrev:
Du som var där, är detta en tidningsanka eller?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17170532.ab

/Benny

Det där är flera veckor sen, dom har troligen snott bilden här på forumet för jag har sett den förr.

Okay, jag har inte sett den förut.

/Benny

Vafan det står ju 6 juli i artikeln!!!! Borde ju sett det!

Senast redigerat av Vettemannen (21 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ulf_W bilder.ulfw.se
22 juli 2013 · 1 103 Inlägg

Vettemannen skrev:
Okay, jag har inte sett den förut.

/Benny

Vafan det står ju 6 juli i artikeln!!!! Borde ju sett det!

Dom passade väl på att slå upp det nu efter kraschen, alltid säljer det väl nån tidning extra...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2013 · 14 054 Inlägg

Ulf_W skrev:

Vettemannen skrev:
Okay, jag har inte sett den förut.

/Benny

Vafan det står ju 6 juli i artikeln!!!! Borde ju sett det!

Dom passade väl på att slå upp det nu efter kraschen, alltid säljer det väl nån tidning extra...

Det har du rätt i.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Iceen -Iceen Garage-
22 juli 2013 · 772 Inlägg

Killen å tjej som fick BMW på sig som va längst fram klarade säg ganska bra, kunde gått mycket värre.
Jag hade tur å han undan i sista sekund..

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1
Chevrolet S10 "Stance truck" (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 juli 2013 · 3 929 Inlägg

HALLBRAND skrev:
Inte så många som värkar förstå hur det gick till..

Eftersom jag var på plats och även åkte med han som körde 940in som det blev mos av.

så ska jag berätta för er som inte förstår hur detta hände.

Raksträckorna är i Jordbro och mellan 2 rondeller, Mercan som ska köra en repa line:ar upp mot en annan bil
dom kör repan och längre fram kommer en rondell som man då vänder i. På vägen tillbaka alltså på transportsträckan så gasar då denna Mercedes upp i ca 200km/h till slut så har man bara däckskrik pga av att han försöker bromsa men inte lyckas då han förmodligen har stängt av allt som har att göra med säkerthet. så som abs, antispinn med mera när han väl släpper på bromsen igen så åker en annan bil ut i filen från väggrenen så han är tvungen att vejja undan och då resulterar i att Mercan åker in i vår bil i ca 170-180km/h vår bil flyger in i en bmw framför. vår bil ( volvon )flyger ca 20 meter längre fram och landar på andra sidan körbanan i motsatt riktning.

1 kille fick ena bilen i ryggen och en tjej fick en bil på benet. vi hade fruktansvärd tur denna kväll då ingen satt i bilarna spec volvon som bara var mos. och jag hade förmodligen varit den som suttit i baksätet.

En fråga.

Stod din bil vid sidan av vägen?
Isåfall, hur blir det med försäkring för dig? Jag menar, håller försäkringsbolaget på och bråkar om att du stod vid ett streetrace med bilen?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
mb_pucken
22 juli 2013 · 5 087 Inlägg

Fan om den där mercan på bilden har kört in i något i 170-180kmh så vet jag vad ja ska köpa för bil ;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
22 juli 2013 ·

mb_pucken skrev:
Fan om den där mercan på bilden har kört in i något i 170-180kmh så vet jag vad ja ska köpa för bil ;-)

Panzerwagen.
Tänk dig då en stadig G-Wagen wink

Senast redigerat av Evildan (22 juli 2013)

mb_pucken
22 juli 2013 · 5 087 Inlägg

Evildan skrev:

mb_pucken skrev:
Fan om den där mercan på bilden har kört in i något i 170-180kmh så vet jag vad ja ska köpa för bil ;-)

Panzerwagen.
Tänk dig då en stadig G-Wagen wink

Därför man åker mercedes wink
haha ja då hade det bara blivit lacksläpp wink vi hade en g-wagen på gården förut big_smile skitsmidig och flytta saker med wink stötfångaren (värd namnet!) var fan kraftig big_smile 5mm stål skruvad direkt i ramen wink smidigt när man skulle bygga älg staket bara svetsa direkt i stötfångaren. staketet byggdes i 48x5mm svartstål sen var det bara och peta i låg etta och diffspärrarna och trycka wink
hade man frontat med den hade nog bältet gått av och man drog genom rutan iaf wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
viccoA
22 juli 2013 · 3 109 Inlägg

Bullet--- skrev:

mrglass skrev:

UhrJr skrev:
Rquired, du kommer inte få några som helst mothugg. Det du skrev var så rätt så att folk kommer ignorera det.
Det finns gott om tillfällen och platser att köra på i Sverige men det är

För långt dit
Kostar pengar
Känns inte äkta
Larvigt med regler
Töntigt med hjälm
Fel när det inte står en tönt mellan bilarna och gör snabba handrörelser istället för en riktig gran
Inte som i filmerna
Står inte 500 personer utmed båda sidor av den alldeles för smala vägen

Klart att det måste kosta pengar. Men att det är långt dit är just det stora problemet. PGA den rödgröna röran vi har här i göteborg så är nobben så snart man nämner motorsport. Dom borde göra som malmö vet inte hur det går för malmö raceway men det är en förebild för alla städer ....

Dem gånger jag varit på banan här i Malmö har det bara varit massa trailerqueens, dvs lite gatbilar man är beredd att se. Folk kör på streetrace ändå. Men att bygga bana är i alla fall ett steg i rätt riktning. Och för oss i skåne är det inte långt till en bana för att leka av sig, vi har 201m i Malmö, Knutstorp ring och Sturup Raceway. Samtliga erbjuder någon typ av körning där vanligt folk kan köra sina gatbilar under ordnade omständigheter.

Hässleholms Dragracing Klubb har även arrangerat körningar i år på avlyst sträcka. Det finns mängder med lagliga alternativ i Skåne. Trots detta är det mängder med folk som svinar och kör olagligt på träffar i Helsingborg, Markaryd och Kristianstad osv osv.

Senast redigerat av viccoA (22 juli 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2013 · 14 054 Inlägg

viccoA skrev:

Bullet--- skrev:

mrglass skrev:

Klart att det måste kosta pengar. Men att det är långt dit är just det stora problemet. PGA den rödgröna röran vi har här i göteborg så är nobben så snart man nämner motorsport. Dom borde göra som malmö vet inte hur det går för malmö raceway men det är en förebild för alla städer ....

Dem gånger jag varit på banan här i Malmö har det bara varit massa trailerqueens, dvs lite gatbilar man är beredd att se. Folk kör på streetrace ändå. Men att bygga bana är i alla fall ett steg i rätt riktning. Och för oss i skåne är det inte långt till en bana för att leka av sig, vi har 201m i Malmö, Knutstorp ring och Sturup Raceway. Samtliga erbjuder någon typ av körning där vanligt folk kan köra sina gatbilar under ordnade omständigheter.

Hässleholms Dragracing Klubb har även arrangerat körningar i år på avlyst sträcka. Det finns mängder med lagliga alternativ i Skåne.

I Eskilstuna har vi 1-2 gånger om året lagligt race (201 m). Sedan har vi ju Kjula Dragway där det anordnas dragracingtävlingar c:a 5 ggr. per år och det innefattar de flesta klasser allt ifrån nybörjare till de tyngre klasserna. Så nog finns det lagliga alternativ om man bara börjar titta runt lite.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 juli 2013 · 3 929 Inlägg

Vettemannen skrev:

viccoA skrev:

Bullet--- skrev:

Dem gånger jag varit på banan här i Malmö har det bara varit massa trailerqueens, dvs lite gatbilar man är beredd att se. Folk kör på streetrace ändå. Men att bygga bana är i alla fall ett steg i rätt riktning. Och för oss i skåne är det inte långt till en bana för att leka av sig, vi har 201m i Malmö, Knutstorp ring och Sturup Raceway. Samtliga erbjuder någon typ av körning där vanligt folk kan köra sina gatbilar under ordnade omständigheter.

Hässleholms Dragracing Klubb har även arrangerat körningar i år på avlyst sträcka. Det finns mängder med lagliga alternativ i Skåne.

I Eskilstuna har vi 1-2 gånger om året lagligt race (201 m). Sedan har vi ju Kjula Dragway där det anordnas dragracingtävlingar c:a 5 ggr. per år och det innefattar de flesta klasser allt ifrån nybörjare till de tyngre klasserna. Så nog finns det lagliga alternativ om man bara börjar titta runt lite.

/Benny

Åker man till Västerås har vi lagligt streetrace samt dragracing en gång om året på Johannisberg.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
MeepMeep Finraggare
22 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Gemensamt för ovanstående inlägg är

"En gång om året"
"1-2 gånger om året"
"5 gånger per år"

Det får jag till 8 gånger inom en radie på 30 mil från stockholm....

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2013 · 14 054 Inlägg

kameramannen skrev:
Gemensamt för ovanstående inlägg är

"En gång om året"
"1-2 gånger om året"
"5 gånger per år"

Det får jag till 8 gånger inom en radie på 30 mil från stockholm....

8 ggr. och inte ens 30 mil från Stockholm är väl ganska bra tycker jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
MeepMeep Finraggare
22 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Ja - jag vill köra min bil varje helg. Inte 8 gånger om året.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2013 · 14 054 Inlägg

kameramannen skrev:
Ja - jag vill köra min bil varje helg. Inte 8 gånger om året.

Har kollat lite och ung. 30 mil från Stockholm har du Karlstad, Rättvik, Jönköping, Oskarshamn och Hudiksvall. Det borde finnas många ställen som erbjuder lagliga race så att det förmodligen räcker och blir över.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
22 juli 2013 ·

http://www.bjorkvikring.se/

http://rejsa.nu/bana_info.asp?grondal

Går utmärkt att hyra bägge banorna för att anordna träffar eller "race"

MeepMeep Finraggare
22 juli 2013 · 2 381 Inlägg

Men.... men.... då måste man ju svänga wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang