1758
Sök

Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)

1 383 793 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2023
The Bear
293 Inlägg
4 januari 2015
Asså, kikat igenom tråden nu... Det är så himla kul och se när någon gör något annorlunda big_smile
Dock tråkigt att dem som gör det inte kan göra det på heltid så man slipper vänta så länge mellan uppdateringarna tongue

Bra jobbat! Sätt upp små mål, så har du lättare att finna motivationen smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

1 237 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Glesmark skrev:
Säkert över 20 sidor sedan som jag tog mig tid att läsa följa och läsa tråden aktivt, kanske dags att uppdatera sig, men inte just nu. Jag antar att du har originaltanken kvar?
Jämfört med den rätt så taskig viktfördelning original så borde detta blir riktigt bra.

Har faktiskt inte tanken kvar utan uppdaterade tråden med två st batteriboxar  smile
Kul att du följer ändå! smile

1 237 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
sotar skrev:
Asså, kikat igenom tråden nu... Det är så himla kul och se när någon gör något annorlunda big_smile
Dock tråkigt att dem som gör det inte kan göra det på heltid så man slipper vänta så länge mellan uppdateringarna tongue

Bra jobbat! Sätt upp små mål, så har du lättare att finna motivationen smile

Okej, uppdaterar tråden få fort jag har möjlighet!
Har jag lite att göra oavsett om det är helg/vardag/ledighet så uppdaterar jag tråden så fort något är gjort smile
Exakt den inställningen jag haft.. nu e de gjort.. ett steg närmare smile

Tack så mycket btw! smile

1 215 Inlägg
4 januari 2015
är det inte typ 55/45 viktfördelning original? nästan optimal ju
Senast redigerat av Pavva (4 januari 2015)

1 237 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Pavva skrev:
är det inte typ 60/40 viktfördelning original? nästan optimal ju

Har inget en susning! Så länge besiktningsmannen är nöjd så är jag nöjd! wink
Och det är han, btw wink

1 215 Inlägg
4 januari 2015
Det var riktat mot han som påstod att viktfördelningen är rätt så taskig smile
Senast redigerat av Pavva (4 januari 2015)

1 237 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Pavva skrev:
Det var riktat mot han som påstod att viktfördelningen är usel smile

Njae.. Han påpekade däremot att Audi´s original viktfördelning på dem flesta bilar inte är den bästa wink

1 215 Inlägg
4 januari 2015
Vovvo skrev:
Pavva skrev:

Njae.. Han påpekade däremot att Audi´s original viktfördelning på dem flesta bilar inte är den bästa wink

Okey fel av mig smile

1 237 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Pavva skrev:
Vovvo skrev:
Pavva skrev:

Okey fel av mig smile

Nädå! Kul att du engagerar dig i tråden! big_smile

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Kommer nog stå stilla här ett tag då jag väntar på en tid för spackling / slipning / lack..
Känner att jag även vill överlämna underarbetet till någon som vet vad dem gör smile

1 319 Inlägg
6 januari 2015
Vovvo skrev:
Kommer nog stå stilla här ett tag då jag väntar på en tid för spackling / slipning / lack..
Känner att jag även vill överlämna underarbetet till någon som vet vad dem gör smile

Ja om man vill ha ett riktigt fint resultat men inte kan lack så gör man bäst i att lämna bort det.. Har bekanta som lackat köksluckor i 20+år och har egen verkstad men ändå lämnar iväg sina bilar, för att det ska bli sjysst. Jag brukar säga att jag är som en elefant i glashus när det gäller lack, det blir skit helt enkelt.

Vi väntar med spänning och hoppas på att dom gör ett bra resultat. Vad blir kulören?

_----------'

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Vovvo skrev:

Ja om man vill ha ett riktigt fint resultat men inte kan lack så gör man bäst i att lämna bort det.. Har bekanta som lackat köksluckor i 20+år och har egen verkstad men ändå lämnar iväg sina bilar, för att det ska bli sjysst. Jag brukar säga att jag är som en elefant i glashus när det gäller lack, det blir skit helt enkelt.

Vi väntar med spänning och hoppas på att dom gör ett bra resultat. Vad blir kulören?

Så är det ju! Haha jaa.. Lägger man mycket tid på en bil får dom gärna bli fina också! smile
Man kan ju inte vara en stjärna på allt wink

Kul att du är intresserad! Den blir exakt samma färg som bilen jag tänkte bygga på från början.
Volvos färgkod 400 Beige Metallic. Mycket för att det förenklar så med att flytta över delar,
då man inte behöver lacka allt, plus att de är en fräsch färg.. Lagomt gubb-stuk dessutom wink

77 Inlägg
6 januari 2015
känns som en plats i Bilsport är på G tongue

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Gregor_Garage skrev:
känns som en plats i Bilsport är på G tongue

Haha du tror det? Hade vart kul faktiskt smile

77 Inlägg
6 januari 2015
Det tror jag verkligen! Det är väll bara att skicka ett litet mail te dom o fråga om det är intressant smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
6 januari 2015
Jag skulle ärligt talat bli besviken om detta bygge INTE fick plats i Bilsport..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Gregor_Garage skrev:
Det tror jag verkligen! Det är väll bara att skicka ett litet mail te dom o fråga om det är intressant smile

Får nog vara ett tag.. Men ska ha de i åtanke smile

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Jag skulle ärligt talat bli besviken om detta bygge INTE fick plats i Bilsport..

Skulle isf vilja ha gjort mycket mer innan någon sådant.. Väldigt grovbyggd just nu ju, mke jobb kvar smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
6 januari 2015
Vovvo skrev:
Mack skrev:

Skulle isf vilja ha gjort mycket mer innan någon sådant.. Väldigt grovbyggd just nu ju, mke jobb kvar smile

Med tanke på alla reportage dom gör där en del i stort sett bara har en uppbyggd ram med lite påhängda delar så kvarstår jag vid mitt påstående.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Vovvo skrev:
Mack skrev:

Med tanke på alla reportage dom gör där en del i stort sett bara har en uppbyggd ram med lite påhängda delar så kvarstår jag vid mitt påstående.

Haha jaa, okej!  Vi får se vad som händer smile

Sök