3356
Sök

Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)

1 384 434 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2023
1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
Mervolic skrev:
Kan inte göra annat än att instämma med tidigare talare. Ser riktigt bra ut nu!

-------------

sleepyoh: Det är kul när folk engagerar sig tycker jag med. Det är själva poängen med forumet, att folk ska kunna engagera sig i ens projekt och komma med tips, smakråd, hjälp och idéer. Tycker i alla fall jag.

Dessvärre verkar många tycka tvärt om, att forumet är något slags ställe där man kan skriva och skryta om sitt projekt och om någon kommer med kritik eller idéer så är det fyskäms och helt sjukt hur man kan lägga sig i. Det är en tråkig attityd, mycket skönt att TS inte är en av dom. smile Tycker man som beskrivet här så är det nog bättre att skriva i en blogg där kommentarsfunktionen är avstängd, eller på en privat hemsida där inga andra användare finns...

Riktigt kul att få så många positiva kommentarer, man blir sjukt peppad att fortsätta jobba mot en färdig bil! smile

1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Vovvo skrev:
CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad big_smile Ser bra ut smile

Kul att höra att arbetet gav resultat smile

Absolut big_smile smile Du gör ett bra jobb smile

Tack återigen! big_smile

1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
kenny_s skrev:
Så sjukt jävla bra DU är! Helt otroligt bygge! smile

Haha men tackar! Kommer en uppdatering ikväll igen smile

1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
gjutarolle skrev:
svart bagagelucka?
du tror inte dom kan gnälla på bes att krockbalken inte är som den borde längre? eller har du bara filat lite i den?
smilesmile

Har skrivit tidigare i tråden att den bagageluckan kommer slopas efter registreringsbesiktningen smile
Har kvar en rostfri lucka i rätt kulör!

Nja, de är inte tagit så pass mycket att dom kommer klaga tror jag, vi får se smile

1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
Handlade en coiloverkit från DDESIGN, vilket jag varmt kan rekommendera!
Riktigt bra kundservice och snabba svar vid frågor osv! smile

Hann montera båda sidor bak ikväll, tog tyvärr inga bilder under monteringen då det flöt på så bra! haha tongue
Förut kunde jag inte köra med original 17" fälgar med 245 bredd på däcken runt om utan att det tog i bak,
meen nu kan jag det! big_smile

Lägger upp bilder då jag ska montera dom främre och har tillgång till billyft smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-17b2fe4b13bc4a152e59bd9208460fb0.jpg
Senast redigerat av Vovvo (7 juli 2015)

681 Inlägg
7 juli 2015
Vovvo skrev:
gjutarolle skrev:
svart bagagelucka?
du tror inte dom kan gnälla på bes att krockbalken inte är som den borde längre? eller har du bara filat lite i den?
smilesmile

Har skrivit tidigare i tråden att den bagageluckan kommer slopas efter registreringsbesiktningen smile

Nja, de är inte tagit så pass mycket att dom kommer klaga tror jag, vi får se smile

Aha hade nått svagt minne av de,  va de för att man måste tanka utifrån eller nått sånt där?
Helball iaf big_smile

1 237 Inlägg
7 juli 2015
Trådstartare
gjutarolle skrev:
Vovvo skrev:
gjutarolle skrev:
svart bagagelucka?
smilesmile

Aha hade nått svagt minne av de,  va de för att man måste tanka utifrån eller nått sånt där?
Helball iaf big_smile

Precis, sjuka regler egentligen.. Hade bilen vart från 1975 eller äldre så behöver man inte kunna tanka utifrån :S
Man tackar! smile

681 Inlägg
8 juli 2015
Vovvo skrev:
gjutarolle skrev:
Vovvo skrev:

Helball iaf big_smile

Precis, sjuka regler egentligen.. Hade bilen vart från 1975 eller äldre så behöver man inte kunna tanka utifrån :S
Man tackar! smile

Vilket minne man har ! Jasså? Sjukt..

Ovejävel!
261 Inlägg
8 juli 2015
okej tack för infon, mer än vad jag visste smile

Jag vill se fler bilder, följer så ofta ja kan.

Kör du så dör du!

1 237 Inlägg
8 juli 2015
Trådstartare
Jag VET.. Inte alls snyggt, MEN fyller sin funktion genom en registreringsbesiktning! big_smile
Baljan är limmad med bränsle / oljebeständigt lim fast på tanken, går nog utan problem att slita lös om man vill efter en regbes, och som ni vet så ska skuffluckan bytas ut även den senare smile

På den lilla rörstump ni ser från baljan ska en slang styras på samt dras ner under bilen som dränering smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-c7a826c9ff347d65e7c763df8668c40f.jpg

Sen en bonusbild på en utbackad 740.. Man kan ana att något inte står rätt till med denna bil wink big_smile
Volvo emblemet ska givetvis på senare! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-3dd11651a6980b9c0eedb08567e99665.jpg
Senast redigerat av Vovvo (9 juli 2015)

209 Inlägg
8 juli 2015
Så jävla frän!

1 237 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Så jävla frän!

Tack! big_smile

1 237 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Truckeroffe skrev:
okej tack för infon, mer än vad jag visste smile

Jag vill se fler bilder, följer så ofta ja kan.

Kan lova bra med bilder och updates smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 juli 2015
Blir ju så bra så man blir tårögd..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Blir ju så bra så man blir tårögd..

Haha! big_smile Tack för den fina kommentaren smile

218 Inlägg
9 juli 2015
Så jävla fet! big_smile

1 237 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Erikzxz skrev:
Så jävla fet! big_smile

Tack! Börjar likna något nu ju, dock inte hunnit montera coilovers fram än.. Blir nu på fredag! smile

1 485 Inlägg
9 juli 2015
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjx7CrsjSInvPYGadx537UQ7hvLs6yLr28AMo8LVXghEiGCFRG

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

2 164 Inlägg
9 juli 2015
Tycker att du skulle ha en vanlig GL-grill istället för turbo-grillen smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Sök