Vore det inte enklare att fräsa ut centrum isf? Eller ska du kanske ha helt släta centrum?
Skär en 30mm plåt, sedan upp i CNC svarva och kör yttre formen + bultcirkel. Efter det till manuell svarv för att köra baksidan och sist i fräsen för att göra lite mer design.
Fixat oljestickan till automaten och börjat med tankröret.
Oljestickan till lådan skulle monteras på torpeden med medföljande fäste men vill inte ha fler hål i torpeden så kapade en bit rostfritt 25mm rör, lite rf plattjärn, plåt och svarvade en kula som sedan svetsade s ihop och nu sitter stickan fast i motorn.
Sedan på tankröret, svarvade en hylsa som skall ha 2 o-ringar, svetsade den i ett 2" rör och där var dagen slut
Jo fick ju monterat andra blinkersen och polaren har dragit klart elen till belysningen.
Nu återstår lite kabeldragning till motorn.
Fälgcentrumen blir nog nästa vecka. Måste kolla lite fler mått så datan följer med imorgon så man kan cadda lite.
Mycket småjox blev gjort idag. Kopplade värmeslangar, värmeventil, vakuum och defroster inne i bilen, hastighetsmätarvajern fick några fästen, oljekylningen till lådan fick slangarna fastsatta, kardanen fast med nya låsmuttrar och tankröret klart för målning. Lutar åt att den blir färdig för en lättare provkörning slutet av nästa helg.
Svarvar och gängar en mutter till tankröret.
Muttern är till för att hålla röret på plats i hylsan som tanklocket sitter i. Tätning står o-ringar för. Blev en komplex sak men tanklocket är ju gängat på övre del och den vill man ju ha så den är i linje med bilen och då måste man kunna justera den rätt
Blev även en krök och den blir kopplad med slang i båda ändar så man har lite flex eller om man monterar ur saker blir det lättare få prylarna på plats igen.