Riktigt jäkla stiligt! ...och hade tänkt fråga vilken kapsel du skulle ha och hur du skulle montera den men naturligtvis tillverkar du en egen kapsel! Det tar snart slut med superlativen men keep up the good work!
...glöm nu inte heller att köra röd krympslang på pluskabeln vid torpeden, som jag tipsade dig om tidigare!
Riktigt jäkla stiligt! ...och hade tänkt fråga vilken kapsel du skulle ha och hur du skulle montera den men naturligtvis tillverkar du en egen kapsel! Det tar snart slut med superlativen men keep up the good work!
...glöm nu inte heller att köra röd krympslang på pluskabeln vid torpeden, som jag tipsade dig om tidigare!
Tack. Jo det blir svart och röd krympslang men har inte hittat rätt röd färg.
Apfint med fälgarna! Kul när folk frågar sen , typ, var har du köpt dom fälgarna-byggt själv Jo allt dom frågar om blir samma svar - byggt själv! Du skulle kunna fräsa ut ett nytt motorblock i solid aluminium :-)
Tack. Jo det blir svart och röd krympslang men har inte hittat rätt röd färg.
Dom fälgarna blev väldigt snygga dom ska du vara nöjd med
Jo
master_- skrev:
Mycket imponerade bygge du håller på med!
Mycket jobb för en liten bil
Tumbleweed skrev:
Apfint med fälgarna! Kul när folk frågar sen , typ, var har du köpt dom fälgarna-byggt själv Jo allt dom frågar om blir samma svar - byggt själv! Du skulle kunna fräsa ut ett nytt motorblock i solid aluminium :-)
Tycker "retro"-däcken(med vit rand runt) passar riktigt bra på bilen, och fälgarna passar bra dom med.
Men va f-n, ingen vettig människa skulle väl ens komma på tanken att göra egna fälgar! "Galning" räcker nog inte riktigt för att beskriva dig
En sak jag tänkt på dock... Vad tusan ska du sysselsätta dig med när bilen är "klar"?
Var tvungen göra egna fälgar, fanns inga med rätt ET och så blir det ju som man vill sedan återstår ju göra egna däck men det får bli sedan när man inte har något att göra.
Djo skrev:
Usch fy blä så jävla snygga fälgar som passar så sjukt jävla bra på bilen desutom
Fick lite gjort igen, uttag för telefon till slutsteget, nya tändstift, tändkablar, höjning till luftrenare, vevhusventilation, och axlar till styrningen.
Luftrenaren och fördelaren fick inte plats samtidigt så tog en rörbit och svarvade lite så den passade i luftrenare och på förgasaren.
Hade provisoriska styraxlar från bygget början och nu är karossen där den skall så jag kunde kapa fram de rätta i polerat rostfritt.
Nästa helg blir det nog limma vindruta och fylla alla vätskor. Ja hoppas man hinner få kylarslangarna så kanske det blir en provkörning.
Så kul att få följa framstegen, helg efter helg. Sen i med rutorna, fasen då har du ju en åkbar bil strax Minns inte, men fick du gröntonat glas runt om eller hur var det? Framstänkor, blir det provisoriska eller bygger du för fast montage?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Så kul att få följa framstegen, helg efter helg. Sen i med rutorna, fasen då har du ju en åkbar bil strax Minns inte, men fick du gröntonat glas runt om eller hur var det? Framstänkor, blir det provisoriska eller bygger du för fast montage?
Kommer bli otroligt skönt vara ledig på helgerna, är ett tag sedan man pillat navelludd. Kan det varit våren 2013 typ
Minns inte om det var tonat glas Tror inte. Jo blir att bygga framstänkor men grillen först.
Jävligt snyggt jobbat. Att få till fälgarna utan problem med kast är ett bevis på att det är ordentligt gjort och genomtänkt från början till slut. Jag har sett många fälgar som modifierats och som blivit snygga men helt oanvändbara.
Det känns som att du kommer ha en helt färdig och besiktigad bil till sommaren
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!