Inför: Volvo T-Gul Träffen 2013 i Katrineholm

Fire-Fox
27 augusti 2013 · 632 Inlägg

Sådär mina vänner, idag har jag varit och köpt pokaler till T-Gul träffen 2013.
Vill du vinna en av dessa godbitar? Ja då ska du träna dina muskler och putsa som en galning på din bil.
Den ena pokalen är till den klassiska turbokastningen och den andra pokalen till finast T-Gul på träffen och det är ni som ställer ut som får rösta fram finast T-Gul på träffen också! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58622/58622-55b307f0ad02af571ad1015228548533_large.jpg

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Fire-Fox
29 augusti 2013 · 632 Inlägg

Snart bara en vecka kvar till träffen gott folk smile.

Det är i dagsläget 16st anmälda T-gulingar till träffen vilket jag tycker är extremt kul! Vill passa på att ge ett jätte stort tack till alla som dyker upp på denna träff.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Fire-Fox
3 september 2013 · 632 Inlägg

Nu är det bara några dagar kvar till träffen mina vänner och vädergudarna ser verkligen ut att vara på Vår sida smile.

Tänkta passa på att nämna Meet of the Month (MoM) träffen som är i Norrköping samma kväll (Den 7:e September). Det skulle vara trevligt om vi blev ett gäng T-Gulingar som samlades även där och visade upp oss. Hoppas så många som möjligt vill hänga på.

Info om MoM: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277376

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Mickius
4 september 2013 · 4 670 Inlägg

Kommer nog komma upp då bilen börjar bli klar o vill kika lite T-Gul då tycker dom e så satlöst snygga!

Så kan väl alla vi andra med R kanske samparkera på mom på kvällen? :p

Fire-Fox
4 september 2013 · 632 Inlägg

Du är varmt välkommen att komma och kolla på träffen smile.

Det vore väl trevligt att försöka samla så många R bilar som möjligt på MoM träffen.

Mvh/Tobias


mickius skrev:
Kommer nog komma upp då bilen börjar bli klar o vill kika lite T-Gul då tycker dom e så satlöst snygga!

Så kan väl alla vi andra med R kanske samparkera på mom på kvällen? :p

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
dbmike
4 september 2013 · 591 Inlägg

Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
Fire-Fox
4 september 2013 · 632 Inlägg

Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!


dbmike skrev:
Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Spiike
5 september 2013 · 1 196 Inlägg

Fire-Fox skrev:
Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!


dbmike skrev:
Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

Vi som har andra får stå en bit bort och skämmas sad men ska bli kul och se några andra t5r bilar smile

Mickius
5 september 2013 · 4 670 Inlägg

Spiike skrev:

Fire-Fox skrev:
Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!


dbmike skrev:
Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

Vi som har andra får stå en bit bort och skämmas sad men ska bli kul och se några andra t5r bilar smile

Vi får allt gå o kika på varandras bilar på parkeringen. Egen liten R träff tongue

Spiike
5 september 2013 · 1 196 Inlägg

mickius skrev:

Spiike skrev:

Fire-Fox skrev:
Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!



Vi som har andra får stå en bit bort och skämmas sad men ska bli kul och se några andra t5r bilar smile

Vi får allt gå o kika på varandras bilar på parkeringen. Egen liten R träff tongue

Visst kan vi det hehe, undrar när svarta t5r bilar ska börja "få" vara med på träffar, kan ju inte finnas så många

Zwudda Refined
5 september 2013 · 1 770 Inlägg

Fire-Fox skrev:
Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!


dbmike skrev:
Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

Hade det inte varit kul att utöka träffen nästa år till T-5R i alla originalkulörer (Gul/Svart/Grön/Vit)
Eller de mest utstickande och kännetecknande färger för Volvos R serier (T-Gul/T-Röd/Saffran/LaserBlå/FlashGreen)

Alltid kul att samla fler bilar, och om intresset finns så kan man ju ta kort för separata kort för separata färger och dela upp kortegen igenom stan i färgskalorna smile

Sedan för att utöka mer och tillslut ha alla R modeller smile

Mickius
5 september 2013 · 4 670 Inlägg

Zwudda skrev:

Fire-Fox skrev:
Det är bara dem med 854/855 T-5R (T-Gul) som får ställa ut på denna träff då den är tillägnad Volvos första R modell smile.

Mvh/Tobias!


dbmike skrev:
Är det bara 855 T-gul som får ställa ut eller gäller det också andra gula som ex min v40?

Hade det inte varit kul att utöka träffen nästa år till T-5R i alla originalkulörer (Gul/Svart/Grön/Vit)
Eller de mest utstickande och kännetecknande färger för Volvos R serier (T-Gul/T-Röd/Saffran/LaserBlå/FlashGreen)

Alltid kul att samla fler bilar, och om intresset finns så kan man ju ta kort för separata kort för separata färger och dela upp kortegen igenom stan i färgskalorna smile

Sedan för att utöka mer och tillslut ha alla R modeller smile

Tycker att detta borde va varje år! Visst kul att dom inriktat sig på endast T-Gul men det är ju lite som att alla andras är inte värda lika mycket wink men dock stor eloge att han gjort träffen! smile

Fire-Fox
5 september 2013 · 632 Inlägg

Som jag skrivit innan så är det här en liten träff som jag anordnar tillsammans med TM Racing varje år. Det har varit en tradition sedan 2009 då den första T-Gul träffen i Katrineholm anordnades då. Jag har absolut inget emot dem andra R färgerna för den delen heller. Jag kan själv erkänna att jag är väldigt svag för olivgrön för den tycker jag är grymt läcker.

Visst skulle det vara riktigt kul att ordna en träff för alla R bilar men då krävs MYCKET mera planering och en annan typ av plats än den jag riktar in mig på. Jag föreslår att ni tar kontakt med klubben NordicR och använder dess forum till hjälp. Där finns många trevliga och hjälpsamma personer som gladeligen hjälper er att anordna en lite större form av träff för Volvos alla R modeller smile.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
850_GLT
5 september 2013 · 947 Inlägg

kanske kommer med min skabbiga guling (vinterprojektet)

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Fire-Fox
5 september 2013 · 632 Inlägg

Skick spelar absolut ingen roll alls! Alla är precis lika välkomna oavsett skick. Sålänge du har en äkta T-5R med färgkod 607 är du varmt välkommen att ställa ut, snacka med likasinnade personer och vara med i roliga aktiviteter så som turbokastning och vinna pokaler.

Mvh! smile


850_GLT skrev:
kanske kommer med min skabbiga guling (vinterprojektet)

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Fire-Fox
7 september 2013 · 632 Inlägg

Idag ses vi i Katrineholm gott folk! :-)

Mvh

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Spiike
7 september 2013 · 1 196 Inlägg

Är påväg nu smile

Eddy Galen, inte dum.
7 september 2013 · 1 324 Inlägg

Trots jag är en Saab person skulle jag starkt vilja se en bild med en jäkla massa T5R i alla kulörer.

"Go containers!" från en växellådsrasare.

Senast redigerat av Eddy (7 september 2013)

kwansa Hmm, vet inte?
7 september 2013 · 1 775 Inlägg

Eddy skrev:
Trots jag är en Saab person skulle jag starkt vilja se en bild med en jäkla massa T5R i alla kulörer.

"Go containers!" från en växellådsrasare.

Precis, jag vill också se massa solblekta gula bilar lol tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
7 september 2013 · 1 636 Inlägg

http://distilleryimage3.ak.instagram.com/7a7143d4179b11e3847022000aeb0b98_7.jpg

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang