Spelade hög musik i bilen – åtalas. Rätt eller fel?

PoulZen
22 augusti 2013 · 772 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17330740.ab

Han tycker det är "konstigt och dåligt. Det finns bättre saker att lägga pengarna på” än att åtalas för något olagligt.

Hans svar på om han inte förstår att de finns de som störs av det som bor där?
"Det borde de tänka på innan de flyttar dit."

Jag undrar hur han tänker? Han körde dessutom på en gata som man inte fick framföra motorfordon på.

Perb67
22 augusti 2013 · 79 Inlägg

Verkar som om killen blev kränkt för att han inte fick bryta mot lagen och störa alla som bor på gatan klockan 4 på morgonen. Stackarn.

rcy
22 augusti 2013 · 1 705 Inlägg

Om artikeln stämmer så stoppades han ett flertal gånger men vägrade sänka, och åkte dessutom på en gata där det råder fordonsförbud.
Ser inga som helst problem med att han åtalas, hoppas han får dryga böter och måste sälja stereon.

Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
BMW 325i "isbilen" (1992)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Xoff Volvo tönt... =)
22 augusti 2013 · 2 344 Inlägg

Rätt! att köra å poppa som fan mitt i natten i tätbebyggt område är rent respektlöst...

men jag tycker att föraren (som har yttersta ansvaret för framdörandet av fordonet) borde åka dit, inte ägaren?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
22 augusti 2013 · 2 390 Inlägg

Vilken pajas han är.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
OUTLAW1
22 augusti 2013 ·

hans o hans polare körde ju på en förbjuden tid på gatan och dessutom vägrade sänka volymen.
tror fan man snor stereon av han om han inte fattar samt åtalalr dom för att ha kört på förbjuden tid.
INGET konstigt alls i mina ögon...

Men det e klart .Killen är säkert "kungen av Kil" så han skiter väl i allt..

Dirtymike
22 augusti 2013 · 1 532 Inlägg

Har samma problem hemma men nu har grannarna börjat ringa polisen varje ggn individen kommer. Visst spela högt kan man göra men inte jämt som han hemma gör. Han springer från bilen så fort polisen kommer.

Jeep J20 (1978)
marko_s
22 augusti 2013 · 102 Inlägg

Haha! stackarn fick inte svina i chevan med polarna mitt i natten med stereon i bött sad

vägra 6*9'or
Crxkoffe
22 augusti 2013 · 847 Inlägg

Xoff skrev:
Rätt! att köra å poppa som fan mitt i natten i tätbebyggt område är rent respektlöst...

men jag tycker att föraren (som har yttersta ansvaret för framdörandet av fordonet) borde åka dit, inte ägaren?

håller med dej till 100%

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
deffe
22 augusti 2013 · 52 Inlägg

Haha, nu är han juh förvisso bara ett litet barn men det var ett bra beslut att ta stereon ifrån honom.

Han får säkert lida lite extra nu när dom ska statuera exempel, men hans dryga attityd mot dom som troligen bott där sedan innan han föddes rättfärdigar åtalet.

Tesla Model S "Flaggskeppet" (2017)
SportPilot Ubåtsingenjör
22 augusti 2013 · 7 228 Inlägg

åtala skiten ur den jävlen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hasselstrom
22 augusti 2013 · 796 Inlägg

Borde väl vara föraren som ska åka dit egentligen... Meeeen, föraren kanske bara var nån blyg liten stackare var snäll och ställde upp på att köra..

Vet själv när man är chaufför på crusingar tex i nån annans bil.. man har inte såå mycket att säga till om, utan bara sitter tyst o koncentrerar sig på att köra.. Brukar ju vara att ägaren till bilen bestämmer vart man ska åka, vilken musik och hur högt det ska spelas.. Själv sitter man ju bara o hoppas att folket ska ledsna eller däcka så man får åka hem o sova..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
pompe90
22 augusti 2013 · 408 Inlägg

jävla pajjas...

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
22 augusti 2013 · 2 390 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Borde väl vara föraren som ska åka dit egentligen... Meeeen, föraren kanske bara var nån blyg liten stackare var snäll och ställde upp på att köra..

Vet själv när man är chaufför på crusingar tex i nån annans bil.. man har inte såå mycket att säga till om, utan bara sitter tyst o koncentrerar sig på att köra.. Brukar ju vara att ägaren till bilen bestämmer vart man ska åka, vilken musik och hur högt det ska spelas.. Själv sitter man ju bara o hoppas att folket ska ledsna eller däcka så man får åka hem o sova..

Haha du lät som en rolig chaufför big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Hasselstrom
22 augusti 2013 · 796 Inlägg

_Performance_ skrev:

Hasselstrom skrev:
Borde väl vara föraren som ska åka dit egentligen... Meeeen, föraren kanske bara var nån blyg liten stackare var snäll och ställde upp på att köra..

Vet själv när man är chaufför på crusingar tex i nån annans bil.. man har inte såå mycket att säga till om, utan bara sitter tyst o koncentrerar sig på att köra.. Brukar ju vara att ägaren till bilen bestämmer vart man ska åka, vilken musik och hur högt det ska spelas.. Själv sitter man ju bara o hoppas att folket ska ledsna eller däcka så man får åka hem o sova..

Haha du lät som en rolig chaufför big_smile

Haha man blir rätt trött i huvudet efter ett tag av allt skrik o tjötbig_smile Längtar ju bara tills nästa gång då det är någon annans tur att köra, så man kan ägna sig åt att dricka mumma!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
panda666
22 augusti 2013 · 4 250 Inlägg

rätt åt åsnan.

samma borde gälla för alla **** motor cyklister och väspor som kör ihjäl sig precis 12 på natten..man kan inte sova. precis utanför ens lägenhet..

IceEyes Varningar: För många..
22 augusti 2013 · 2 552 Inlägg

Klart killen ska få lira musik smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
C-Magnusson
22 augusti 2013 · 125 Inlägg

Omogen skitunge, helt rätt att han åtalas

Volvo V70N 2.4D Classic "Familjebilen" (2008)
pompe90
22 augusti 2013 · 408 Inlägg

IceEyes skrev:
Klart killen ska få lira musik smile

absolut men inte störa folk i stan... han kan väl dra ut på en härlig strand med inga hus i närheten istället? näää.. man är så cool å glida i stan bara runt å runt med högsta volym....

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Muttley
22 augusti 2013 ·

"-skyll dig själv som flytta hit"  Min musik går före din frid.


När grannarna har fest till 3-4 på natten så brukar de få finbesök.  Varför skulle han komma undan ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang