Bästa/Värsta skräckfilmen ni vet?

ToXtreme
7 november 2006 · 3 627 Inlägg

Gött Dreamcatcher får ta å surfa in där å kolla då winkwink

Fortsätt tipsa, tänk såhär.. ni hjälper fler än mig big_smile

Senast redigerat av ToXtreme (7 november 2006)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Tuffhaggman
7 november 2006 · 864 Inlägg

Epitaph skrev:

jinxs skrev:
saw 3 2'an var bättre,men 3äan är äckligare mer åt hostel hållet.
hills have eyes, jag tyckte inte den var så läskig .mer en hack and slash film.


Sen har jag 2 som jag tyckte var ganska läskiga men kommer inte ihåg titln på filmerna.
-ngn som kan titeln på filmerna.??

film 1.
2 (1 kille,1 tjej)studenter som ska köra en bil från ena sidan usa till andra,sen kommer en stor svart lastbil modell äldre som börjar små jävlas med dom på vägen.
Sen jävlas dom tillbaka, och sen ser dom den svarta bilen åka in på en gård och dom bestämmer sej för att åka in dit också.

film2.
Den där australiska berättelsen som är tydligen sann.
Dom åker ut till ngn krater i öknen,sen när dom ska åka därifrån så får dom inte igång bilen.Sen får dom tag på en bärgar kille,som hjälper dom.Med lite mer än bara bilen.

Jeepers creepers heter de, men de suger ju big_smile

film 2 heter wolf creek - tyckte det va en helt okey rulle faktikskt, rätt obehaglig så den borde ju passa till din filmkväll....men du borde se saw innan du bestämmer dig för att inte tycka om dom...

Fredrik.Gustavsson
7 november 2006 · 2 123 Inlägg

jinxs skrev:
saw 3 2'an var bättre,men 3äan är äckligare mer åt hostel hållet.
hills have eyes, jag tyckte inte den var så läskig .mer en hack and slash film.


Sen har jag 2 som jag tyckte var ganska läskiga men kommer inte ihåg titln på filmerna.
-ngn som kan titeln på filmerna.??

film 1.
2 (1 kille,1 tjej)studenter som ska köra en bil från ena sidan usa till andra,sen kommer en stor svart lastbil modell äldre som börjar små jävlas med dom på vägen.
Sen jävlas dom tillbaka, och sen ser dom den svarta bilen åka in på en gård och dom bestämmer sej för att åka in dit också.

film2.
Den där australiska berättelsen som är tydligen sann.
Dom åker ut till ngn krater i öknen,sen när dom ska åka därifrån så får dom inte igång bilen.Sen får dom tag på en bärgar kille,som hjälper dom.Med lite mer än bara bilen.

Film 2 som du säger är bra tycker jag är värdelös faktiskt, kan dock inte komma på namnet jag heller, tycker det är en riktigt B-film.

ToXtreme
7 november 2006 · 3 627 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
film 2 heter wolf creek - tyckte det va en helt okey rulle faktikskt, rätt obehaglig så den borde ju passa till din filmkväll....men du borde se saw innan du bestämmer dig för att inte tycka om dom...

Okej smile Kanske skulle ta å hyra den då wink

Tänker inte dra några ogrundade slutsatser om Saw filmerna, har bara hört av dem som ska va mä på filmkvällen och dem är inte så välkomna tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
dudde008 Någon Form Av Proffs
7 november 2006 · 214 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Jag kan rekomendera Slither. Den är ritktigt läskig! tongue Jag kan lova att jag inte ser den igen iallafall...... hehe


http://www.slithermovie.net/

Kom även och tänka på Saw 1 0ch 2! Dom är också riktigt bra!

ja du har rätt man ser nog inte den igen för den var så himla kass! smile mitt tycke.
wrong turn var faktist en fin rulle!
Dreamcatcher tyckte jag var bra tills halva filmen gått sen spårade den ur tyckte jag!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
Tzatziki
7 november 2006 · 452 Inlägg

Ett av filmhistoriens största skämt är Dracula 3000.
Jag och polaren drog till videobutiken i sommras för att hyra något hemskt wink
Läste lite på baksidorna på lite intressanta filmer och kom fram till att antingen
så skulle Dracula 3000 vara riktigt bra eller ett stort jävla skämt som man bara
garvade och skakade på huvudet åt ..

HYR INTE DEN! big_smile

dr_weber Senator
7 november 2006 · 323 Inlägg

det måste ju va den sämsta "skräckisen" som har gjorts! en poolare är lik det lilla fula "monstret" med ljust hår! han blev ganska sur när jag sa att jag sett honom i en film!smile


Jonni skrev:
Wrong Turn från 2003 med Eliza Dushku och Desmond Harrington

Grymt bra film! tjejerna sitter väldigt nära efter en stund! haha!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Germax
8 november 2006 · 12 086 Inlägg

kalle och chokladfabriken 2

NiKKo Beemer driver
8 november 2006 · 26 Inlägg

Kanske någon utav Resident Evil filmerna då?
Men Wrong Turn är inte sååå läskig. Allt blev lite för förutsägbart på nått sätt, men annars är den bra.
Men vet inte om Saw är så bra o titta på, ni ska väl inte bli äcklade? Ni ska skita i byxan ju smile
MEN! däremot finns Silent Hill på dvd! Kolla upp den!

OO=00=OO E30 ist das Auto
"Holy Crap! I was born on my birthday!"
ToXtreme
8 november 2006 · 3 627 Inlägg

NiKKo skrev:
Kanske någon utav Resident Evil filmerna då?
Men Wrong Turn är inte sååå läskig. Allt blev lite för förutsägbart på nått sätt, men annars är den bra.
Men vet inte om Saw är så bra o titta på, ni ska väl inte bli äcklade? Ni ska skita i byxan ju smile
MEN! däremot finns Silent Hill på dvd! Kolla upp den!

Hörde från en polare att Silent Hill skulle vara bra så tar nog den mä smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
8 november 2006 · 3 627 Inlägg

inte ska ni låta denna tråd dö ut? sad

Fortsätt komma med tips, snälla roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Shorty666
8 november 2006 · 362 Inlägg

Äh Skit filmer! Sätt er in i en Klassiker som The Shining med Jack Nicholson...   de e psyk de...

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
THEBADGUY Gorgilus addictus
8 november 2006 · 4 736 Inlägg

ToXtreme skrev:

NiKKo skrev:
Kanske någon utav Resident Evil filmerna då?
Men Wrong Turn är inte sååå läskig. Allt blev lite för förutsägbart på nått sätt, men annars är den bra.
Men vet inte om Saw är så bra o titta på, ni ska väl inte bli äcklade? Ni ska skita i byxan ju smile
MEN! däremot finns Silent Hill på dvd! Kolla upp den!

Hörde från en polare att Silent Hill skulle vara bra så tar nog den mä smile

Silent hill kan jag starkt rekommendera! Klart en av dom bättre jag sett smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Sushikocken Sleeper
8 november 2006 · 3 084 Inlägg

hehe The ring satt man å var rädd hela tiden att det skulle hoppa fram nåt riktigt vidrigt runt hörnet hela tiden vilket det aldrig gjorde ^^
Shaun of the dead e jävligt bra se den! inte så läskig men skitbra smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Volvo_Mannen Volvoskadad
8 november 2006 · 6 017 Inlägg

sämsta skräckfilmen jag sett är lätt evil dead, en riktig b-film

Jonas
Fredrik.Gustavsson
8 november 2006 · 2 123 Inlägg

Shorty666 skrev:
Äh Skit filmer! Sätt er in i en Klassiker som The Shining med Jack Nicholson...   de e psyk de...

Nej för fan ta den andra verisionen istället som är 4 timmar lång, den är så jävla mkt bättre.

Manne Jajjemen!
8 november 2006 · 1 512 Inlägg

Karlzzon The One skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

ToXtreme skrev:
Nä märkte det på trailern.. mest äcklig.. såg ut som en film man skulle sitta å skratta åt istället tongue

Saw 3? jag har inte orkat titta på nån utav Saw filmerna för dem har fått sån dåli kritik.. e den bättre än vad dem 2 första är? smile

Var har Saw fått dålig kritik ?
Har aldrig hört nån i min närhet säga att Saw är dålig.
Var ju så jävla läskig att det tog tre dagar innan tjejen ens våga titta på den. Vi satte först på 1 kväll men sen vart hon så jävla rädd att vi fick vänta 3 dagar  : )

3an har ju fått folk att svimma i biograferna i usa

Blev fel sorry

Senast redigerat av Manne (8 november 2006)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
ghost_boy83 CREW
8 november 2006 · 2 594 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Jag kan rekomendera Slither. Den är ritktigt läskig! tongue Jag kan lova att jag inte ser den igen iallafall...... hehe


http://www.slithermovie.net/

Kom även och tänka på Saw 1 0ch 2! Dom är också riktigt bra!

fan jag måste sett för många skräckisar för jag tyckte slither va mer en komedi
jag tycker riktiga spökskräckisar är otäcka tex: dolt under ytan, amtywille horrors, the ring
the grudge1-2,silent hill,creep,sceleton cey det är dom jag kommer på nu men dom blir man rädd att se

dusty Living in the fastlane
8 november 2006 · 2 616 Inlägg

Dreamcatcher skrev:

dusty skrev:
jag har råkat ut för ett problem. visst tycker jag många skräckfilmer är bra men jag har sett så många nu så jag blir inte rädd längre sad jag vill ha tillbaka känslan när man sitter i soffan och nästan vill blunda smile tydligen så hjälper inte en fin tv och bra ljud för att uppleva den känslan längre sad

då tycker jag du ska gå över till så kallad chockfilmer. subdvd.com säljer många sånna
vissa av filmerna är rankade som dom vidrigaste i hela världen. men som sagt. Inget att rekomendera för dom som är kräsmagade.

tackar ska kolla över detta smile dock blir jag lite skrajsen när jag ser skräckfilmer på bio men det är ju lite annorlunda

m3l1n
8 november 2006 · 200 Inlägg

ToXtreme skrev:

m3l1n skrev:
en bra film är tha amityville horror inte så mkt blod men det var läskig gå på bio och se the grudge 2 smile ....

Kollat trailern nu.. den Amintville horror, den e ganska gammal va? smile

eller finns det en Remake på den? smile

kolla länken http://www.amityvillehorrormovie.com/ den är det ..den bästa skräckisen jag har sett har mkt bra story ochså + plus att man skiter ner sig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang