1873
Sök

Få ner förbrukningen volvo v70 2,5 tdi -98

1 253 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Tjo!

Har läst någonstans att man med rätt enkla moddar kunde få ner förbrukningen rätt rejält genom att plugga egr ventil o allt vad det var. Nu hittar jag ju självklart inte på den sidan så tänkte om någon här kunde visa hur man gör och om detta ingreppet även funkar på min årsmodell?

Idag sitter det en kcr box som förra ägaren satt dit o den är lite uppställd för det svartrykter rätt bra när man stämplar till lite.

Så tips eller om ni vet om sidan där det stod hur man skulle göra tas tacksamt imot. Min är en Automatatare också om det nu gör skillnad?

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Ingen?

Edit det var denna jag tänkte på om det funkar på min 2,5 tdi -98?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 56&p=1

Och var sitter egr ventilen på den bilen? Ska kolla sen men måste ju fråga smile

Kan jag få ner förbrukningen ännu mer så bryr jag mig inte så mycket att den kanske blir lite slöare
Senast redigerat av opeldrifter (9 oktober 2013)

Fri fart för ett fritt folk!
14 702 Inlägg
9 oktober 2013
kasta bort kcr boxen och lägg i ett riktigt eco chip så kommer förbrukningen gå ner.
blir törstigt när det svartryker.
plugga egr gör en del oxå

men programvara istället för att lura styrsystemet är det enda förståndiga sättet att få ner förbrukningen..

sämsta tänkbara är ett evrymod eller vad det nu kallas.. det är istort sätt så en kcr box fungerar.
man lurar att bilen har lägre tryck än vad den har osv.

Kör fort så hinner inget hända...

1 253 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
Så kan jag göra så eller som länken?

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 oktober 2013
kom igen!

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 253 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
Raderade första kommentaren jag skrev men ber om ursäkt smile

504 Inlägg
6 maj 2014
Ingen som har något bra tips på ett riktigt chip till Volvo V70 I 2.5 TDI 140hp?

HÅRDROCK

Sök