.

D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

.

Senast redigerat av D-alvarsson (17 november 2013)

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
EvoTre Evo raggare
16 oktober 2013 · 386 Inlägg

Var det fel på termostaten från början?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

EvoTre skrev:
Var det fel på termostaten från början?

vet inte det. men den går bättre motor mässigt med den nya. men tempen är inte okej.

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Nordic_Drivers
16 oktober 2013 · 349 Inlägg

Ajdå hoppas inte topplockspackningen har gått!

Varför bytte du termostat?

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

Tanso skrev:
Ajdå hoppas inte topplockspackningen har gått!

Varför bytte du termostat?

den började vandra i temp. men motornverkade aldrig bli varm dock. kanske är tempgivaren som spökar. men bytte termostaten utifall. men nu börjar den koka efter bytet ist. kan de va luft i systemet?

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
gamlingen
16 oktober 2013 · 5 198 Inlägg

Är väl bara prova lufta så får du svaret automatiskt

D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

gamlingen skrev:
Är väl bara prova lufta så får du svaret automatiskt

nått bra tips på luftningen? eller är de bara öppna högsta punkt och tomgångs köra ?

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Nordic_Drivers
16 oktober 2013 · 349 Inlägg

Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Nordic_Drivers
16 oktober 2013 · 349 Inlägg

D-alvarsson skrev:

Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad

Pröva det! Annars hur ser kylaren ut? Inget läckage eller så? Brun smet i oljan?

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
D-alvarsson
16 oktober 2013 · 550 Inlägg

Tanso skrev:

D-alvarsson skrev:

Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad

Pröva det! Annars hur ser kylaren ut? Inget läckage eller så? Brun smet i oljan?

kylaren har jag inte kollat, oljan ser bra ut. kollade den lite hastigt häromdagen. läste även att ett dåligt kylar lock kan ställa till de, vet ni nått om de ? smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
D-alvarsson
18 oktober 2013 · 550 Inlägg

har nu upptäckt att bilen håller temp om inte kylar locket sitter på. så va in och beställde ett nytt sådant, håller tummarna!

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Nordic_Drivers
18 oktober 2013 · 349 Inlägg

Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.

Men hoppas på att det är kylarlocket!

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
D-alvarsson
18 oktober 2013 · 550 Inlägg

Tanso skrev:
Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.

Men hoppas på att det är kylarlocket!

motorn är ny renoverad så de bör ju inte va det hmm ska testa locket där och sen tempgivare, sen sätter jag mig o gråter en skvätt sad ^^

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang