Byte till 531 topp

U-R-H
23 oktober 2013 · 7 Inlägg

hej
har bytt till 531 topp med vx3 kam på min volvo 240 gl-88 för att jag tyckte att den var för slö men den går precis som innan bytet. nu har jag fått höra att problemet är insprutningssystemet så det går inte att få mer effekt i en 240 gl-88. kan det stämma?

Kia Soul (2018)
spennleif Drive, like there's no tomorrow'
17 november 2013 · 47 Inlägg

Ingen aning, har bara hört att det inte ska vara så förfärligt stor skillnad om du byter dom, har det på min 745:a också, märks inte direkt :p hoppas att det har löst sig för dig!

Volkswagen Passat 3C R-line "Miss Daily" (2009)
Henkix
17 november 2013 · 6 737 Inlägg

är motorn slö så räcker det ju oftast inte att byta till en annan topp, att den är slö beror ju på någonting. motorn kan ju vara sliten nånting kan vara fel på motorstyrningen tex tongue

Senast redigerat av Henkix (17 november 2013)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
motorraZ
17 november 2013 · 578 Inlägg

En Volvo brukar väl inte va snabb?

gravityone Fixare
17 november 2013 · 321 Inlägg

531 topp med vx3 kam på en i övrigt standard motor gör så marginell skillnad att du inte märker av det. Så i detta fallet är inte insprutningen flasktratten.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Nickeboii
17 november 2013 · 762 Inlägg

Har du testat att göra ett komptest på motorn? Om den har gått långt så är den oftast rätt sliten och på så vis är rätt slö.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
mumifix
21 november 2013 · 192 Inlägg

byte från 530 topp med M-Kam till 531 topp och vx3 kam. på min gamla 940 märkte inte någon skillnad heller. folkraceshopen säljer omslipade kammar för en bilig peng plus utbyte av min gamla vx3 kam. köpte en f280 kam utav dom som jag byte ut mot vx3 kammen. då vart det skillnad kan jag lova.

Volvo 855 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang