jag ska renovera en bil för första gången och hoppas på ett bra resultat. det här är min första bil och även min dröm bil sen jag var liten. det som ska göras är att den ska slipas plåtren, riktas, lakeras och nytt chrome ska på... Visa mer
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 december 2013
tommyhjortasen skrev:
Har tyvärr inte själv "tennat", skulle önska att att jag kunde. Trodde man värmde på det med gassvets.
Testa det! Inhandla en gasolbrännare, tenn, några träspadar i olika storlekar och former och en pansarfil. Det är det absolut enklaste och roligaste sättet att spackla på kan jag lova dig!
Senast redigerat av Thunderbird88 (2 december 2013)
Först bränner man fast en typ av primer som man sedan torkar av.
Sedan smälter man på tennet med gassvets eller gasolbrännare. För att "smeta" ut tennet och forma det använder man en träspatel som man doppat i motorolja (t.ex)
Pansarfil och slippapper gör man resten av jobbet med....
tackar så mycket! tror din chevelle kommer bli helgrym! har läst tråden jaså var in och tittade där men hittade ingenting kommer du ihåg vad du var inne på för kategori när du hittade dom?
tommyhjortasen skrev:
Har tyvärr inte själv "tennat", skulle önska att att jag kunde. Trodde man värmde på det med gassvets.
har aldrig heller tennat så därför får någon som kan göra det! ja håller med hade varit roligt att kunna det!
Ser ju hur bra ut som helst det här, det är ju nästan så jag blir avundsjuk Om din svetsarkopis inte har något att göra efter jul så är han varmt välkommen till mig kommer bli ett nöje att följa den pärla
Ser ju hur bra ut som helst det här, det är ju nästan så jag blir avundsjuk Om din svetsarkopis inte har något att göra efter jul så är han varmt välkommen till mig kommer bli ett nöje att följa den pärla
tack så mycket! haha jadu du får fråga han! mattiastorngren heter han här på garaget;) det är riktigt roligt att höra! kul att så pass många är intresserad av att följa det här projektet!
Faan äntligen ett grymt projekt att följa Och de gör ju inget att de är drömbilen! Vet nån vad som skiljer 66an och 67ans årsmodell ? Ska försöka hitta mig en Chevelle till nästa vinter! Grymt jobba!
haha ja har faktiskt funderat på de! men tycker det är för mycket pro touring stuk över de
Hakiki skrev:
Faan äntligen ett grymt projekt att följa Och de gör ju inget att de är drömbilen! Vet nån vad som skiljer 66an och 67ans årsmodell ? Ska försöka hitta mig en Chevelle till nästa vinter! Grymt jobba!
ja finns ju riktiga bilar på det här forumet också;) ja det som skiljer mest som man ser är väl fronten och baklyserna! sen är det ju små saker också men annars är dom bra lika! ja det tycker jag du ska göra! tack så mycket:)
Mangaloranga skrev:
kennysundin skrev:
Mangaloranga skrev:
Sök på Stripe kit SS chevelle 1967
Verkar tyvärr som att det inte finns stencil kits till 67.
okej. nä hittade inget jag heller. men vet du om det är så mycket skillnad på fälten från en tex 70-72a?
Det går nog inte tyvärr. Helt annan kaross....
Det brukar finnas mått att få tag i, sedan om du har en duktig lackerare så ber du honom att maskera och lacka.
okej va synd:/ ja det kan man ju göra och får nog bli så. ska åka och titta på en 67 chevelle som har ss-fält så ska nog mäta på den