3287
Sök

Hej hur ser bakaxelhuset ut inuti

4 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
hej har ett problem milt utryckt:
min 745 a 1988 är lite ombyggd från automat till manuell m 47 o dessutom en bakaxel från en 745 1986 a ( min hastighetsmätare funkar inte helt som den skall : vägmätaren visar sträckan men  först när jag kommer upp i 50 km  så visar  visaren 10 km )
jag misstänker att givaren i bakaxeln  alltså den inre givaren ger inte rätt signal??
hur sitter  hjulet inuti som ger signal till  givaren på kåpan som sedan visar min hastighet??
ett foto på innanmätet vore tacksam av bakaxeln??

mvh bert

778 Inlägg
13 november 2006
bertnord skrev:
hej har ett problem milt utryckt:
min 745 a 1988 är lite ombyggd från automat till manuell m 47 o dessutom en bakaxel från en 745 1986 a ( min hastighetsmätare funkar inte helt som den skall : vägmätaren visar sträckan men  först när jag kommer upp i 50 km  så visar  visaren 10 km )
jag misstänker att givaren i bakaxeln  alltså den inre givaren ger inte rätt signal??
hur sitter  hjulet inuti som ger signal till  givaren på kåpan som sedan visar min hastighet??
ett foto på innanmätet vore tacksam av bakaxeln??

mvh bert

du vet att givaren siter på växel lådan! det har det gjort på dom flästa 740 och 240 så jag tror inte det är nån på din back axel så nu vet du det tro mig jag har haft probelm med det ochså fast med min a-traktor volvo 240

4 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Hej förlåt men  detta är en  elektrisk hastighetsmätare o givaren sitter på bakaxelkåpan o inte på växellådan  det är ingen wiredriven mätare på  740 serien 
ha en bra dag

4 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Ja under  instrumentbrädan finns det  definitivt ingen wire över huvudtaget
enda wiren som finns är den som reglerar värmekranen .
i övrigt är det en massa kabelhärvor ?

Sök