Framhjulsdrift VS Bakhjulsdrift

Evildan
4 december 2013 ·

Dieselsmurfen skrev:

CHEEVA skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Men vaffan :-) Min prius har mer vrid än de flesta bilar... Man köper inte en sådan för att köra brett. Dock håller de länge och går sjuukt billigt.

men tex en polo diesel går lika billigt smile och är inte lika miljö farlig som priusen + att den inte ser ut som ett handikappat badkar smile

så mitt hat mot priusen består !

Hehe. Snygg är väl synd och säga och visst ser den ut som en dammsugare på rymmen... Men älskar att tanka den... ca 0.47 i blandad körning. Skatt? Nej.

Hade jag haft råd hade det blivit en Mercedes E500...

Snygg är väldigt subjektivt, jag tycker det är kul med en bil som har en egen identitet och inte stöpts i samma form som så många andra. Jag är själv inget fan av VWs stela trista stasiinspirerade komiteedesign.

Att en POLO Diesel går lika billigt enbart till förbrukningssiffrorna stämmer relativt bra, dock är Polon 2 storlekar mindre samt dyrare i både skatt, servicekostnader då bla partikelfiltret behöver tillsyn samt har ett betydligt snabbare fallande andrahandsvärde som jag tidigare påvisat i andra trådar där det levereras dylika märkliga jämförelser.
Prius av den aktuella modellen XW20 2004-2009 vill enligt för tiden gällande körcykel förbruka
i stad 0.5l/10km.
landsväg 0.42l/10km.
blandad körning 0.43l/10km.
Detta då av en bil där två fullvuxna 185cm män enkelt får rum med benen i baksätet (fortfarande fastsittande med torson) bakom dito män, samtidigt som dom har med sig 2st largescale RC-bilar samt lite tillbehör till den hobbyn.
Polo av årgång 2009 driven av 90hk TDI förbrukar enligt samma cykel
stad 0.52l/10km.
landsväg 0.37l/10km.
blandad 0.43l/10km.
Sitt två 185cm män bak i den när det sitter två lika långa fram och dra iväg 50mil på RC-tävling, med 2bilar och prylar, går inte.
Men om vi istället jämför med en bil i relevant storlek 390cm exempelvis en Yaris HSD
blandad körning 0.35l/10km. Givetvis automatväxlad som alla HSD produkter från Toyota.

Presidento Of World
4 december 2013 · 3 329 Inlägg

CHEEVA skrev:

-matte skrev:

CHEEVA skrev:

har ju räknats ganska mycket på de där ... och med tanke på att priusens delar tillverkas spritt över exakt hela världen har de kommit fram till att med alla frakter osv så är en prius inget bra alternativ ur miljö synpunkt.

Du får gärna visa en källa på ditt påstående. smile

ska se om jag hittar va nog ett år eller två sen jag läste det

http://www.teknikensvarld.se/2010/10/22 … ittsbilen/

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Rquired Allmänt envis
4 december 2013 · 12 512 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

CHEEVA skrev:

-matte skrev:

Du får gärna visa en källa på ditt påstående. smile

ska se om jag hittar va nog ett år eller två sen jag läste det

http://www.teknikensvarld.se/2010/10/22 … ittsbilen/

Det är ingen källa till Cheeva´s påstående och rubriken är missvisande, notera följande:

-Prius ger upphov till mer utsläpp än genomsnittsbilen under tillverkningen men om man jämför med andra bilar i samma storlek som Prius istället för med genomsnittsbilen är den fortfarande ett bra val ur miljösynpunkt.

-Om man undersöker hela livscykeln från tillverkning till bruk och sedan återvinning gör en Prius ett betydligt mindre avtryck på miljön än vad genomsnittsbilen gör.

Medan opartiska källor sågade CNW´s rapport 'Dust to Dust' bekräftade de Toyota´s resultat och än finns inga belägg för att en Toyota Prius totalt sett är ett sämre val än en konventionell bil ur miljösynpunkt, däremot finns det mycket som pekar på motsatsen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Muttley
4 december 2013 ·

Alltså, jag har bakhjulsdrift på min privata bil. Med all tänkbar hjälputrustning men inte fasen är den säkrare för det när de är väldigt halt.  Bakänden flyger gärna runt om man kommer på en vanlig typiskt nerkörd svensk väg.
Framhjulsdrift föredrar jag vid vintern.

Annars strunt samma, kör för komfortens skull bara.

SportPilot Ubåtsingenjör
4 december 2013 · 7 230 Inlägg

tkd_rille skrev:
Alltså, jag har bakhjulsdrift på min privata bil. Med all tänkbar hjälputrustning men inte fasen är den säkrare för det när de är väldigt halt.  Bakänden flyger gärna runt om man kommer på en vanlig typiskt nerkörd svensk väg.
Framhjulsdrift föredrar jag vid vintern.

Annars strunt samma, kör för komfortens skull bara.

konstigt tongue lyckades aldrig få ut häcken på den gamla e39an jag körde innan ... om man inte tryckte av espn då

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
4 december 2013 ·

CHEEVA skrev:

tkd_rille skrev:
Alltså, jag har bakhjulsdrift på min privata bil. Med all tänkbar hjälputrustning men inte fasen är den säkrare för det när de är väldigt halt.  Bakänden flyger gärna runt om man kommer på en vanlig typiskt nerkörd svensk väg.
Framhjulsdrift föredrar jag vid vintern.

Annars strunt samma, kör för komfortens skull bara.

konstigt tongue lyckades aldrig få ut häcken på den gamla e39an jag körde innan ... om man inte tryckte av espn då

Vet inte om du känner till vägarna borta hos mig. Men väg 21 efter Finja mot tyringe i backen uppåt innan nerför mot Tyringe så är vägen väldigt spårig, även en varm sommardag är de katastrof.

Iallafall, kom där förra vintern lunkandes i kanske 85-90 för de var ju lite halt. Men fick då ett litet släng med bakänden och esp går in och försöker att rätta upp bakänden men satan hade jag inte styrt upp hade jag legat i diket smile   Men hantera de galant såklart haha.
Så de är aldrig en säkerhet även om man har all tänkbar utrustning vilket vissa tror.
Roliga med min bil är att de tutar argt och ändrar bild på skärmen att de är halt+att esp gått igång.

SportPilot Ubåtsingenjör
4 december 2013 · 7 230 Inlägg

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

tkd_rille skrev:
Alltså, jag har bakhjulsdrift på min privata bil. Med all tänkbar hjälputrustning men inte fasen är den säkrare för det när de är väldigt halt.  Bakänden flyger gärna runt om man kommer på en vanlig typiskt nerkörd svensk väg.
Framhjulsdrift föredrar jag vid vintern.

Annars strunt samma, kör för komfortens skull bara.

konstigt tongue lyckades aldrig få ut häcken på den gamla e39an jag körde innan ... om man inte tryckte av espn då

Vet inte om du känner till vägarna borta hos mig. Men väg 21 efter Finja mot tyringe i backen uppåt innan nerför mot Tyringe så är vägen väldigt spårig, även en varm sommardag är de katastrof.

Iallafall, kom där förra vintern lunkandes i kanske 85-90 för de var ju lite halt. Men fick då ett litet släng med bakänden och esp går in och försöker att rätta upp bakänden men satan hade jag inte styrt upp hade jag legat i diket smile   Men hantera de galant såklart haha.
Så de är aldrig en säkerhet även om man har all tänkbar utrustning vilket vissa tror.
Roliga med min bil är att de tutar argt och ändrar bild på skärmen att de är halt+att esp gått igång.

jo känner allt till de vägarna tongue ingen höjdare som sagt spårigt som fan

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
4 december 2013 ·

CHEEVA skrev:

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

konstigt tongue lyckades aldrig få ut häcken på den gamla e39an jag körde innan ... om man inte tryckte av espn då

Vet inte om du känner till vägarna borta hos mig. Men väg 21 efter Finja mot tyringe i backen uppåt innan nerför mot Tyringe så är vägen väldigt spårig, även en varm sommardag är de katastrof.

Iallafall, kom där förra vintern lunkandes i kanske 85-90 för de var ju lite halt. Men fick då ett litet släng med bakänden och esp går in och försöker att rätta upp bakänden men satan hade jag inte styrt upp hade jag legat i diket smile   Men hantera de galant såklart haha.
Så de är aldrig en säkerhet även om man har all tänkbar utrustning vilket vissa tror.
Roliga med min bil är att de tutar argt och ändrar bild på skärmen att de är halt+att esp gått igång.

jo känner allt till de vägarna tongue ingen höjdare som sagt spårigt som fan

Var en i våras som la sin bil på taket uppe på backen.     Problemet verkade trafikverket lösa på de vis att de satte upp sidoräcken.

Busgrabb Rejsa ?
5 december 2013 · 2 959 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

CHEEVA skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Men vaffan :-) Min prius har mer vrid än de flesta bilar... Man köper inte en sådan för att köra brett. Dock håller de länge och går sjuukt billigt.

men tex en polo diesel går lika billigt smile och är inte lika miljö farlig som priusen + att den inte ser ut som ett handikappat badkar smile

så mitt hat mot priusen består !

Hehe. Snygg är väl synd och säga och visst ser den ut som en dammsugare på rymmen... Men älskar att tanka den... ca 0.47 i blandad körning. Skatt? Nej.

Hade jag haft råd hade det blivit en Mercedes E500...

Detta måste jag kommentera...
Jag håller ju med tidigare att ful som stryk är den och rätt dyr i inköp med va?

Jag jämför direkt med min BMW 123d med 204 Hk orginal, rwd, m-chassi som är riktigt kul att köra och ser helt ok ut.
BMW säger 0.52 blandad körning och landsväg 0.44.
Tycker iofs att det är lite i underkant men det kanske beror på att jag rullar på 245 breda 18" med.
Jag kör den på ca 0.6 med en del gasande och lite häng i kurvorna imellanåt.
Då med lite mods så den ger ca 240-250 Hk.

Jämför jag det med den otroligt fula, framhjulsdriva, understyra batteripaketsbilen så förstår jag inte varför i hela friden man köper en sådan?

Finns ju mera kandidater här men detta är ju en i mängden att jämföra med...

Senast redigerat av Busgrabb (5 december 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
5 december 2013 · 7 230 Inlägg

Busgrabb skrev:

Dieselsmurfen skrev:

CHEEVA skrev:

men tex en polo diesel går lika billigt smile och är inte lika miljö farlig som priusen + att den inte ser ut som ett handikappat badkar smile

så mitt hat mot priusen består !

Hehe. Snygg är väl synd och säga och visst ser den ut som en dammsugare på rymmen... Men älskar att tanka den... ca 0.47 i blandad körning. Skatt? Nej.

Hade jag haft råd hade det blivit en Mercedes E500...

Detta måste jag kommentera...
Jag håller ju med tidigare att ful som stryk är den och rätt dyr i inköp med va?

Jag jämför direkt med min BMW 123d med 204 Hk orginal, rwd, m-chassi som är riktigt kul att köra och ser helt ok ut.
BMW säger 0.52 blandad körning och landsväg 0.44.
Tycker iofs att det är lite i underkant men det kanske beror på att jag rullar på 245 breda 18" med.
Jag kör den på ca 0.6 med en del gasande och lite häng i kurvorna imellanåt.
Då med lite mods så den ger ca 240-250 Hk.

Jämför jag det med den otroligt fula, framhjulsdriva, understyra batteripaketsbilen så förstår jag inte varför i hela friden man köper en sådan?

Finns ju mera kandidater här men detta är ju en i mängden att jämföra med...

håller med dig tongue finner ingen anledning till att man skulle vilja åka runt i ett sånt upp och ner vänt badkar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jetta16v
5 december 2013 · 1 534 Inlägg

Bullet--- skrev:

CHEEVA skrev:

Busgrabb skrev:
Detta måste jag kommentera...
Jag håller ju med tidigare att ful som stryk är den och rätt dyr i inköp med va?

Jag jämför direkt med min BMW 123d med 204 Hk orginal, rwd, m-chassi som är riktigt kul att köra och ser helt ok ut.
BMW säger 0.52 blandad körning och landsväg 0.44.
Tycker iofs att det är lite i underkant men det kanske beror på att jag rullar på 245 breda 18" med.
Jag kör den på ca 0.6 med en del gasande och lite häng i kurvorna imellanåt.
Då med lite mods så den ger ca 240-250 Hk.

Jämför jag det med den otroligt fula, framhjulsdriva, understyra batteripaketsbilen så förstår jag inte varför i hela friden man köper en sådan?

Finns ju mera kandidater här men detta är ju en i mängden att jämföra med...

håller med dig tongue finner ingen anledning till att man skulle vilja åka runt i ett sånt upp och ner vänt badkar

Skulle valt en Honda Insight gen 1 alla dagar framför en prius smile O för sig många som har problem med Insightens utseende också och att den bara är 2 sitsig tongue Men jag tackar inte nej till en aluminiumkaross och en förbrukning på ca 0,35l/milen

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

fredda_king Fotograf
5 december 2013 · 1 319 Inlägg

från ca 1,30 in i klippet smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Busgrabb Rejsa ?
5 december 2013 · 2 959 Inlägg

jetta16v skrev:

Bullet--- skrev:

CHEEVA skrev:

håller med dig tongue finner ingen anledning till att man skulle vilja åka runt i ett sånt upp och ner vänt badkar

Skulle valt en Honda Insight gen 1 alla dagar framför en prius smile O för sig många som har problem med Insightens utseende också och att den bara är 2 sitsig tongue Men jag tackar inte nej till en aluminiumkaross och en förbrukning på ca 0,35l/milen

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

Dock har vi inte någon direkt körglädje i Audin?
Men jag undra vad kostar en lite nyare Prius i inköp?
Det får man ju ställa lite i relation med till vad man skulle köpa istället.

Autotech
BMW 335D (2008)
Evildan
5 december 2013 ·

Busgrabb skrev:

Dieselsmurfen skrev:

CHEEVA skrev:

men tex en polo diesel går lika billigt smile och är inte lika miljö farlig som priusen + att den inte ser ut som ett handikappat badkar smile

så mitt hat mot priusen består !

Hehe. Snygg är väl synd och säga och visst ser den ut som en dammsugare på rymmen... Men älskar att tanka den... ca 0.47 i blandad körning. Skatt? Nej.

Hade jag haft råd hade det blivit en Mercedes E500...

Detta måste jag kommentera...
Jag håller ju med tidigare att ful som stryk är den och rätt dyr i inköp med va?

Jag jämför direkt med min BMW 123d med 204 Hk orginal, rwd, m-chassi som är riktigt kul att köra och ser helt ok ut.
BMW säger 0.52 blandad körning och landsväg 0.44.
Tycker iofs att det är lite i underkant men det kanske beror på att jag rullar på 245 breda 18" med.
Jag kör den på ca 0.6 med en del gasande och lite häng i kurvorna imellanåt.
Då med lite mods så den ger ca 240-250 Hk.

Jämför jag det med den otroligt fula, framhjulsdriva, understyra batteripaketsbilen så förstår jag inte varför i hela friden man köper en sådan?

Finns ju mera kandidater här men detta är ju en i mängden att jämföra med...

Sitter du bra bak i din 123d om någon på 185cm kör?
Gott om benutrymme?
Hyfsat bagage?
Förklara gärna för mig varför man jämför bilar i så olika storleksklasser förbrukningsmässigt då en Prius är rymligare på insidan än en 3-serie och i benutrymme bak även luftigare än en för sin storlek trång 5-serie.

Anser du verkligen att dina 0.6l/10km eller de av BMW påstådda 0.52l/10km är jämförbara med Prius 0.43l/10km?
BMWn drar alltså i runda slängar 21% mer bränsle än det uppochnedvända badkaret
0,43*1,21=0,5203.
(ni har inte tänkt på själva tanken med designen då den har samma låga luftmotstånd som en 350Z?)
alltså samma förhållande som en bil drar 1liter/mil eller 1.21liter/mil, för att göra det mer överskådligt och lättfattligt.

Evildan
5 december 2013 ·

Busgrabb skrev:

jetta16v skrev:

Bullet--- skrev:

Skulle valt en Honda Insight gen 1 alla dagar framför en prius smile O för sig många som har problem med Insightens utseende också och att den bara är 2 sitsig tongue Men jag tackar inte nej till en aluminiumkaross och en förbrukning på ca 0,35l/milen

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

Dock har vi inte någon direkt körglädje i Audin?
Men jag undra vad kostar en lite nyare Prius i inköp?
Det får man ju ställa lite i relation med till vad man skulle köpa istället.

Här kan du se den ungefärliga prisbilden om du inte hört talas om blocket innan. wink
http://www.blocket.se/sodermanland?q=pr … &md=th

Nickeboii
5 december 2013 · 762 Inlägg

http://farm7.staticflickr.com/6100/6345459888_1be1e5b04d_z.jpg

Ska man ha el- eller hybridbil så är det Hammerhead Eagle i-Thrust som gäller. lol (Ironi)

Det börjar bli lite off topic tycker jag, vad har hybridbilar/dieselbilar med vilken ände bilen driver på?

Jag föredrar bakhjulsdrift framför framhjulsdrift då jag upplever det som om jag har bättre kontroll på bilen, plus att det är grymt kul på vintern big_smile

Sen finns det ju fördelare med båda delarna, men jag föredrar som sagt bakhjulsdrift smile

Senast redigerat av Garagemuppen (5 december 2013)

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
simlar
5 december 2013 · 5 525 Inlägg

Bullet--- skrev:

jetta16v skrev:

Bullet--- skrev:
Skulle valt en Honda Insight gen 1 alla dagar framför en prius smile O för sig många som har problem med Insightens utseende också och att den bara är 2 sitsig tongue Men jag tackar inte nej till en aluminiumkaross och en förbrukning på ca 0,35l/milen

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

http://newupcomingcars.com/wp-content/u … 2014-1.gif
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/new … qcj56b.png

Min farmor har en silver Audi A2 och jag har sett både den och Prius irl och jag kan säga så här, den nya Priusen är fan så mycket snyggare och ser mer ut som en riktig bil.
Har dock aldrig åkt eller kört en Prius men A2 är bullrig, stötig och trång invändigt. Att sitta bekvämt bakom någon som är 170+ i den är bara att glömma om man är normalt byggd.


Denna Priusen alltså, första Priusen var ju fulare än fan själv.
http://static.hgmsites.net/images/cache/2013-toyota-prius-5dr-hb-three-natl-angular-front-exterior-view_100413847_400x240.jpg

Senast redigerat av simlar (5 december 2013)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Nickeboii
5 december 2013 · 762 Inlägg

simlar skrev:

Bullet--- skrev:

jetta16v skrev:

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

http://newupcomingcars.com/wp-content/u … 2014-1.gif
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/new … qcj56b.png

Min farmor har en silver Audi A2 och jag har sett både den och Prius irl och jag kan säga så här, den nya Priusen är fan så mycket snyggare och ser mer ut som en riktig bil.
Har dock aldrig åkt eller kört en Prius men A2 är bullrig, stötig och trång invändigt. Att sitta bekvämt bakom någon som är 170+ i den är bara att glömma om man är normalt byggd.


Denna Priusen alltså, första Priusen var ju fulare än fan själv.
http://static.hgmsites.net/images/cache … 00x240.jpg

Min mor kör runt i en Toyota Yaris med D-4D motor (1.4L diesel), och i den sitter fyra personer ca 180 långa riktigt bra. Den är relativt bekväm och ganska tyst i kupén under 110 km/h, drar ca 0.48 L blandad körning och jag har fått ner den till 0,37 på landsväg smile Den är förvånandsvärt kul att köra, bra väghållning och ganska snabb med sina 90 hk och 190 nm. Dock är det ganska gott om turbolagg i den..  Men väghållningen i sig kan man inte klaga på smile

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
jetta16v
5 december 2013 · 1 534 Inlägg

Bullet--- skrev:

jetta16v skrev:

Bullet--- skrev:
Skulle valt en Honda Insight gen 1 alla dagar framför en prius smile O för sig många som har problem med Insightens utseende också och att den bara är 2 sitsig tongue Men jag tackar inte nej till en aluminiumkaross och en förbrukning på ca 0,35l/milen

Hade hellre valt en Audi A2 1.2 TDI 3L, drar mindre än Prius/Insight/valfri skämtbil och är mycket snyggare..

Har inte jämfört de 3 modellerna när det gäller rymlighet men jag är säker på att utrymmet i en A2 räcker gott o väl..

Nog med OT, åter tillbaka till fwd vs. rwd..

http://newupcomingcars.com/wp-content/u … 2014-1.gif
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/new … qcj56b.png

Egentligen skall man även ha med Prius gen1 då de tillverkades samtidigt som A2'an kom..

Snett framifrån:

Audi A2:
http://autopixx.de/bilder/0Oz7PXMQ/weisser-audi-a2.jpg

Prius gen1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/Toyota-Prius.jpg/640px-Toyota-Prius.jpg

Prius gen2:
http://www.cars-automobile.com/pictures/toyota11.jpg

Honda Insight gen1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Honda-Insight.JPG/640px-Honda-Insight.JPG


Snett bakifrån:

Audi A2:
http://www.tuningfever.fr/pics-max-6908-200624-audi-a2.jpg

Prius gen1:
http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2013/08/CC-65-gen1-Prius-005-800.jpg

Prius gen2:
http://www.myhybridcar.net/media/prius_2/toyota-prius-tailgate.jpg

Honda Insight gen1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Honda_Insight_Back.JPG/640px-Honda_Insight_Back.JPG


Från sidan:

Audi A2:
http://www.driveforward.com/A2_Sale/A2_04.jpg

Prius gen1:
http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2009/12/CC-65-gen1-Prius-002-800.jpg

Prius gen2:
http://www.myhybridcar.net/media/prius_2/toyota-prius-side.jpg

Honda Insight gen1:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/200X-Honda-Insight-38092086_863a15e5b8_o.jpg/640px-200X-Honda-Insight-38092086_863a15e5b8_o.jpg


Hmm vilken skall jag välja?
roll

OpelP1
5 december 2013 · 1 412 Inlägg

Även om du gjorde ditt bästa för att framhäva Audin med stylade bilar så är den tyvärr fortfarande värre än hybriderna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang