Började i fredags efter jobbet med att bygga en oljeretur till turbo då rören äntligen kommit hem. Fick till det rätt så bra ändå. 18 mm invändigt som övergår till original anslutning in i blocket
![https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-cf0fb6debf7fb7837f6e6455fa3df994.jpg]()
Sen började jag med min DP. Det är inte mycket till godo med 3". Har någon mm på vardera sida nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-dc4fc33576886f6e51f027ed9dbf18e6.jpg]()
Lördag förmiddag så kollade jag till bränslet igen. Tätade om BTRn och testkörde. Såg att det läckte mer i bak så kollade över det med. Var tvungen att sätta dubbla kopparbrickor på utgången på -044an för att det skulle täta då adaptern gick i botten och då läckte det i gängan. Sen läckte även mitt NUKE 10 microm bränslefilter då o-ringarna som va med bara va skit! Dem hade korvat sig och gått sönder när jag skruvade åt in o utgångarna. Så det blev kopparbrickor där med.
Sen fyllde jag på olja. Förfyllde oljekylen och sen ca 7 liter i motorn. Tog någon minut innan jag fick upp olja i ledningen till turbon men den kom med bra flöde. Sen satte jag i tändstiften och började mala. Tog nog ca 15 min med lite laborerande i sprutet med olika inställningar och korrektioner som jag missat innan. Men sen så började den hosta till lite och sen va den igång

Hade glömt dra åt en oljeledning ordentligt ut från oljetermostaten så rann ut lite där men det va det enda. Efter det så trycktestade jag luftsystemet och lagade några läckor i svetsarna.
Varmkörde motorn och märkte snabbt att det lönar sig med avgastemp på varje cylinder. 1-2 cyl låg på 250-300 grader medans 3an bara höll 120 och 4-5 låg på 500. kollektorn höll 350. Som tur va så hade jag fler spridare hemma så kunde byta ut 3ans och då kom den upp på 500 med. Men det hjälpte inte att byta ut 1-2 också så jag har tagit bort alla och lämnat in dem på rengöring och flödestest så jag har 5 likvärdiga i när det är dags att köra.
Måste medge att det lät gött när den väl startade med bara 3" DP på som slutar vid lådan

Nu ett par bilder på hur det ser ut nu. Alla kablar kommer lindas och snyggas till efter mappningen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-0116cdc6d6f60867c785ff13d3e74a55.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-5c6734ada4811dee0004ac276c564f65.jpg]()
Näst på tur är att koppla in WGn till magnetventilen och bygga avgassystemet som jag planerat dra upp i baksätet och ut genom bakdörren

Lite mer el ska dras också såklart