Vad föredrar du, automatisk eller manuell växellåda?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Volvo544special65 skrev:
Inga strul med lådan på farsans 50 år gamla Ford Galaxie, så helt skit kan det ju inte vara... wink

Caromania var nog lite ironisk. Men i USA är ju en manuellt växlad bil en utdöende art. Hyr man en bil är den automat. Vill man köra manuell får man säga till. Det blir nog samma här. Köpa en svenssonbil med manuell om några år? Då kostar det extra.

Sen kommer el/hybridbilar alltmer. Där finns det inget val av naturliga orsaker.

Hahaha!!! Omvända världen!! I 100 år har det varit tvärt om!


Va ska du ha automat? Ja då kostar det 15000 till!! smile
När man ska byta in sin gamla bil med automat. Va är det automat, det blir avdrag, du förstår väl hur svårsåld denna bil är!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

dawwe skrev:
Vänta några år så kommer ni se att det kommer kosta extra med manuell, o puritanerna kommer gladeligen betala "lite" extra för "the ultimate driving experience" i det stora landet i väster, om de inte gör det redan...

Å nej, jag hann före big_smilebig_smilebig_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

Äldre bilar brukar bli sjukt jobbiga med automater..och framför allt motorsvaga bilar..

fast även nya fordon kan ha dåliga lådor.

Brukar låna buss av Grannarna på jobbet då har dom en Iveco med någon form av "sprint" shift låda denna buss hade rullat 1400mil när jag körde den första gången.
och den lådan är så dum i huvudet att den inte går att köra i automat läge utan måste växlas manuellt detta är en 2013 års modell.   problemet är motorn är aningen för liten till det bygget som är gjort på den bussen.
så lådan orkar helt enkelt inte med utan den varvar ur innan den vill växla oavsätt vilket läge på gaspedalen man har  problemet är att det inte händer något dom sista 600rpm
när man själv växlar så fungerar den okej även om den är slö.



visst att en manuell låda kan strula men det blir aldrig dyrt
oftast är det ett kopplingsbyte medans en autmat i regel måste renoveras eller bytas ut något som aldrig slutar under 30K i renoverings kostnad sen ska lådan i och ur.


automat är jätteskönt att åka med.
men inte att köra smile finns inget godare att välja exakt när och hur växlarna ska åka i
det blir alltid 100% rätt när man själv spakar en automat gör som den känner hur bra den än är.
den vet inte att du ska gå in i en kurva om 500meter och vill ha 3:An i utan den kan lägga i högsta växeln och sen får man en viss fördröjning när man plattar på fullt igen medans manuella lådan slår man full gas en piskning på kopplingen och röven piskar ut
den kontollen kan man aldrig få med en automat.. för hur ofta ser man en driftbil med automat? racingbil? rallybil?   om automat skulle vara så bra skulle dessa bilar ha det   visst dom har padell växling men lådorna är manuella i grund och botten med ett på monterat system..  går t.o.m få en gammal M40 som satt orginal på en 140 med paddel växling smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
caromania Forummoderator
30 december 2013 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

De icke pålästa bakåtsträvarna, en MB automat från -70/-80talet går/får bogseras igång, föreslås till och med i instruktionsboken till exempelvis W123.

"Gamla automatådor krånglar" det gör så även manuellt växlade bilar, undrar hur många kopplingsbyten, svänghjulsbyten det går på varje automatlådereparation?
Undrar hur många manuella lådor, drivknutar, bakaxlar det byts pga vårdslösa/okunniga kamikaze/F&Fväxlingar?Motorn i en automatväxlad bil är säkerligen inte heller den lika elakt körd som motsvarande manuell.

Däremot har jag absolut inget emot manuella lådor, men tittar på myntets andra sida.

Automatlådor är skit, punkt slut. Har du inte lärt dig nånting?cool

http://www.youtube.com/watch?v=W8qcccZy03s

Haha lol

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 december 2013 · 3 929 Inlägg

Growe skrev:
text

Du skriver för mycket människa lol

1: Det som gick fel med Iveco bussen är just namnet på bussjäveln. Är ju rätt självklart wink
2: Jag kan välja växel hur jag vill i min Lincoln, låsa fast han på växlar osv. Min Thunderbird kan inte det, än. När nya lådan åker i med manuellt ventilhus så finns det inte något automatläge i lådan, måste växlas manuellt cool

Men ja, fördröjningen i automatlådor (äta-mat-låda som jag läste att någon här gorg kallade det lol) är ju lagomt drygt.
Det jobbigaste är vid en omkörning. Man vill smyga förbi på fyrans växel. BAM! *WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* biljäveln körde kickdown ner till 2an roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 december 2013 · 17 547 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Volvo544special65 skrev:
Inga strul med lådan på farsans 50 år gamla Ford Galaxie, så helt skit kan det ju inte vara... wink

Caromania var nog lite ironisk. Men i USA är ju en manuellt växlad bil en utdöende art. Hyr man en bil är den automat. Vill man köra manuell får man säga till. Det blir nog samma här. Köpa en svenssonbil med manuell om några år? Då kostar det extra.

Sen kommer el/hybridbilar alltmer. Där finns det inget val av naturliga orsaker.

Hahaha!!! Omvända världen!! I 100 år har det varit tvärt om!


Va ska du ha automat? Ja då kostar det 15000 till!! smile
När man ska byta in sin gamla bil med automat. Va är det automat, det blir avdrag, du förstår väl hur svårsåld denna bil är!! smile

/Benny

Redan nu är det ett faktum. Kommer du och ska byta in en Volvo V70 D5 med automat tar de den gärna men en manuell är mer svårsåld. Däremot spelar handlarna ofta ut kortet med "Automat? Avdrag" De tjänar ju mer på en automat då och den är mer lättsåld. Om några år inser inbytarna att bilfan med invalidlåda är eftertraktad. Då svänger det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:
text

Du skriver för mycket människa lol

1: Det som gick fel med Iveco bussen är just namnet på bussjäveln. Är ju rätt självklart wink
2: Jag kan välja växel hur jag vill i min Lincoln, låsa fast han på växlar osv. Min Thunderbird kan inte det, än. När nya lådan åker i med manuellt ventilhus så finns det inte något automatläge i lådan, måste växlas manuellt cool

Men ja, fördröjningen i automatlådor (äta-mat-låda som jag läste att någon här gorg kallade det lol) är ju lagomt drygt.
Det jobbigaste är vid en omkörning. Man vill smyga förbi på fyrans växel. BAM! *WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* biljäveln körde kickdown ner till 2an roll

fast inte ska en låda oavsätt om den sitter i en buss eller bil vara vättigare än så.. bussen är byggd på en vanlig iveco skåpbil med 6.5" chassit..

2.lådan blir aldrig manuell hur du än gör du har fortfarande 2ton olja som slungas runt i lådan konverter osv som har ett angivet stallvarv..  en manuell låda kan du ha ett stallvarv på 900rpm eller 6000rpm..valfritt bara att varva släppa kopplingen när man känner för det när kopplingen är uppsläppt är lådan låst totalt 100% effekt överförs från motorn till lådan.

jag har kört en hel del automat hade en 855 t5 med autotech steg 3 den var underbar den växlade hårt och bestämt när man ville men svårt att hitta bra balans på kurviga vägar.  orginal så är den lådan rätt tråkig i tex en 144hk 850 men i en t5 med runt 290hk så blir den okej men bara okej.

även kört nyare passater och annat och dom växlar jätte fint och känns rätt men dom växlar som sagt aldrig när man själv vill även om man kan manuell växla dom    behövs en kopplingspedal för att få kontrollen smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Caromania var nog lite ironisk. Men i USA är ju en manuellt växlad bil en utdöende art. Hyr man en bil är den automat. Vill man köra manuell får man säga till. Det blir nog samma här. Köpa en svenssonbil med manuell om några år? Då kostar det extra.

Sen kommer el/hybridbilar alltmer. Där finns det inget val av naturliga orsaker.

Hahaha!!! Omvända världen!! I 100 år har det varit tvärt om!


Va ska du ha automat? Ja då kostar det 15000 till!! smile
När man ska byta in sin gamla bil med automat. Va är det automat, det blir avdrag, du förstår väl hur svårsåld denna bil är!! smile

/Benny

Redan nu är det ett faktum. Kommer du och ska byta in en Volvo V70 D5 med automat tar de den gärna men en manuell är mer svårsåld. Däremot spelar handlarna ofta ut kortet med "Automat? Avdrag" De tjänar ju mer på en automat då och den är mer lättsåld. Om några år inser inbytarna att bilfan med invalidlåda är eftertraktad. Då svänger det.

fast har jag 2st identiska v70 d5 med 50K på mätaren en automat en manuell
så tror jag inte en jävel är så dum att dom väljer automaten..eller har jag fel ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

Growe skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:

Hahaha!!! Omvända världen!! I 100 år har det varit tvärt om!


Va ska du ha automat? Ja då kostar det 15000 till!! smile
När man ska byta in sin gamla bil med automat. Va är det automat, det blir avdrag, du förstår väl hur svårsåld denna bil är!! smile

/Benny

Redan nu är det ett faktum. Kommer du och ska byta in en Volvo V70 D5 med automat tar de den gärna men en manuell är mer svårsåld. Däremot spelar handlarna ofta ut kortet med "Automat? Avdrag" De tjänar ju mer på en automat då och den är mer lättsåld. Om några år inser inbytarna att bilfan med invalidlåda är eftertraktad. Då svänger det.

fast har jag 2st identiska v70 d5 med 50K på mätaren en automat en manuell
så tror jag inte en jävel är så dum att dom väljer automaten..eller har jag fel ;-)

Du har fullständigt fel om jag mot förmodan skulle köpa (Gud förbjude) en framhjulsdriven bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

Growe skrev:
visst att en manuell låda kan strula men det blir aldrig dyrt
oftast är det ett kopplingsbyte medans en autmat i regel måste renoveras eller bytas ut något som aldrig slutar under 30K i renoverings kostnad sen ska lådan i och ur.

Vad är det för bil du beskriver, en lastbil eller? Om jag lämnade in 760:n eller Vetten till en automatmek lokalt så tror jag inte att det skulle kosta mer än max 10000 och då plockar han i och ur den för det priset. Men då har jag som jag skrev tidigare bilar med motorn fram och drivning bak.......MYCKET mer lättmekade!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

Vettemannen: Vet inte vilka kontakter du har men om man som "vem som helst" lämnar in sin manuellt växlade bil för kopplingsbyte på en "verkstad runt hörnet" så kostar det i runda slängar 10" kr inkl material och kvitto. Jag har läst flertalet trådar om firmor som renoverar automatlådor, summorna som nämnts där är från 10" och uppåt för rep av en LÖS låda (gäller BMW...)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

Vettemannen skrev:

Growe skrev:
visst att en manuell låda kan strula men det blir aldrig dyrt
oftast är det ett kopplingsbyte medans en autmat i regel måste renoveras eller bytas ut något som aldrig slutar under 30K i renoverings kostnad sen ska lådan i och ur.

Vad är det för bil du beskriver, en lastbil eller? Om jag lämnade in 760:n eller Vetten till en automatmek lokalt så tror jag inte att det skulle kosta mer än max 10000 och då plockar han i och ur den för det priset. Men då har jag som jag skrev tidigare bilar med motorn fram och drivning bak.......MYCKET mer lättmekade!! smile

/Benny

köp en passat 1.4fsi med dsg får du se..var 10.000mil så är det låd renovering kostar runt 30k varje gång ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

dawwe skrev:
Vettemannen: Vet inte vilka kontakter du har men om man som "vem som helst" lämnar in sin manuellt växlade bil för kopplingsbyte på en "verkstad runt hörnet" så kostar det i runda slängar 10" kr inkl material och kvitto. Jag har läst flertalet trådar om firmor som renoverar automatlådor, summorna som nämnts där är från 10" och uppåt för rep av en LÖS låda (gäller BMW...)

Jamen du skrev ju 30000 kr (TRETTIOTUSEN KRONOR) i ditt inlägg. Nu skriver du 10000 kr.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
n_andersson
30 december 2013 · 689 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:
text

Du skriver för mycket människa :lol:

1: Det som gick fel med Iveco bussen är just namnet på bussjäveln. Är ju rätt självklart ;)
2: Jag kan välja växel hur jag vill i min Lincoln, låsa fast han på växlar osv. Min Thunderbird kan inte det, än. När nya lådan åker i med manuellt ventilhus så finns det inte något automatläge i lådan, måste växlas manuellt :cool:

Men ja, fördröjningen i automatlådor (äta-mat-låda som jag läste att någon här gorg kallade det :lol:) är ju lagomt drygt.
Det jobbigaste är vid en omkörning. Man vill smyga förbi på fyrans växel. BAM! *WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* biljäveln körde kickdown ner till 2an :rolleyes:

Då måste det va allvarligt fel på den bilen eller så får du lära dig köra bil. Går allt ha kontroll på en automatväxlad bil med, vill du smyga förbi så trampar du försiktigt på gasen och vill du göra kickdown så trampar du hårt på gasen

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

Vettemannen skrev:

Growe skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Redan nu är det ett faktum. Kommer du och ska byta in en Volvo V70 D5 med automat tar de den gärna men en manuell är mer svårsåld. Däremot spelar handlarna ofta ut kortet med "Automat? Avdrag" De tjänar ju mer på en automat då och den är mer lättsåld. Om några år inser inbytarna att bilfan med invalidlåda är eftertraktad. Då svänger det.

fast har jag 2st identiska v70 d5 med 50K på mätaren en automat en manuell
så tror jag inte en jävel är så dum att dom väljer automaten..eller har jag fel ;-)

Du har fullständigt fel om jag mot förmodan skulle köpa (Gud förbjude) en framhjulsdriven bil.

/Benny

då har du inte åkt mycket fwd volvosar med automater.. finns nog ingen som skulle välja en d5 automat med 50k+ på mätaren före en manuell.. som kört lite autmater som gått långt som fan med dessa asian skit lådor..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

Growe skrev:

Vettemannen skrev:

Growe skrev:
visst att en manuell låda kan strula men det blir aldrig dyrt
oftast är det ett kopplingsbyte medans en autmat i regel måste renoveras eller bytas ut något som aldrig slutar under 30K i renoverings kostnad sen ska lådan i och ur.

Vad är det för bil du beskriver, en lastbil eller? Om jag lämnade in 760:n eller Vetten till en automatmek lokalt så tror jag inte att det skulle kosta mer än max 10000 och då plockar han i och ur den för det priset. Men då har jag som jag skrev tidigare bilar med motorn fram och drivning bak.......MYCKET mer lättmekade!! smile

/Benny

köp en passat 1.4fsi med dsg får du se..var 10.000mil så är det låd renovering kostar runt 30k varje gång ;-)

Det är det jag sagt hela tiden......sånt där är bara skit! Kostar en förmögenhet varje gång!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

Growe skrev:

Vettemannen skrev:

Growe skrev:

fast har jag 2st identiska v70 d5 med 50K på mätaren en automat en manuell
så tror jag inte en jävel är så dum att dom väljer automaten..eller har jag fel ;-)

Du har fullständigt fel om jag mot förmodan skulle köpa (Gud förbjude) en framhjulsdriven bil.

/Benny

då har du inte åkt mycket fwd volvosar med automater.. finns nog ingen som skulle välja en d5 automat med 50k+ på mätaren före en manuell.. som kört lite autmater som gått långt som fan med dessa asian skit lådor..

Näe, jag har haft 2 FWD i hela mitt snart 40 åriga körkortsliv!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

Vettemannen skrev:
Jamen du skrev ju 30000 kr (TRETTIOTUSEN KRONOR) i ditt inlägg. Nu skriver du 10000 kr.

/Benny

Growe som skriver 30000...10000 är startpengen, 30000 är vad en "helrenovering inkl extra allt kostar", men i sådana fall brukar de rekommendera en "annan fungerande låda"....

Senast redigerat av dawwe (30 december 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 757 Inlägg

n_andersson skrev:

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:
text

Du skriver för mycket människa lol

1: Det som gick fel med Iveco bussen är just namnet på bussjäveln. Är ju rätt självklart wink
2: Jag kan välja växel hur jag vill i min Lincoln, låsa fast han på växlar osv. Min Thunderbird kan inte det, än. När nya lådan åker i med manuellt ventilhus så finns det inte något automatläge i lådan, måste växlas manuellt cool

Men ja, fördröjningen i automatlådor (äta-mat-låda som jag läste att någon här gorg kallade det lol) är ju lagomt drygt.
Det jobbigaste är vid en omkörning. Man vill smyga förbi på fyrans växel. BAM! *WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* biljäveln körde kickdown ner till 2an roll

Då måste det va allvarligt fel på den bilen eller så får du lära dig köra bil. Går allt ha kontroll på en automatväxlad bil med, vill du smyga förbi så trampar du försiktigt på gasen och vill du göra kickdown så trampar du hårt på gasen

fast ibland kanske man vill ha fullt spjäll utan att lådan håller kvar växeln
visst att det finns ett läge straxt innan som spjället är öppet helt men lådan kommer endå aldrig att växla upp
när du vill utan att du måste släppa av gasen.

en sak jag märkte när jag åkte automat och t5 var att lådan aldrig hann växla från 1:an till 2:an innan varvstoppet slog till när man åkte full gas. så optimalst var att låta lådan växla 1:an och 2:an på eco läget sen fick man gå över till sport mode för att lådan skulle fungera optimalast

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2013 · 14 077 Inlägg

dawwe skrev:

Vettemannen skrev:
Jamen du skrev ju 30000 kr (TRETTIOTUSEN KRONOR) i ditt inlägg. Nu skriver du 10000 kr.

/Benny

Growe som skriver 30000...10000 är startpengen, 30000 är vad en "helrenovering inkl extra allt kostar", men i sådana fall brukar de rekommendera en "annan fungerande låda"....

Förlåt men fattar inte var han får 30000 ifrån, det är ju absurt. Men det är väl för att alla FWD är så in i helvete svårmekade mot RWD-bilar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang