Volvo t5 rwd, knacksensorer!!

740GLEsnow
31 december 2013 · 228 Inlägg

Ricke W skrev:
Jag kör med biltemas, funkar utmärkt.

Då får jag kolla där när jag väl är där ^^

Är det någon som vet om det är farligt att köra med bilen ett tag utan knacksensorer? på lågt ladd

Volvo Knugen The one and only
31 december 2013 · 1 091 Inlägg

740mattias skrev:

Ricke W skrev:
Jag kör med biltemas, funkar utmärkt.

Då får jag kolla där när jag väl är där ^^

Är det någon som vet om det är farligt att köra med bilen ett tag utan knacksensorer? på lågt ladd

Inte så länge motorn går som den ska

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 december 2013 · 13 749 Inlägg

Volvo Knugen skrev:

740mattias skrev:

Ricke W skrev:
Jag kör med biltemas, funkar utmärkt.

Då får jag kolla där när jag väl är där ^^

Är det någon som vet om det är farligt att köra med bilen ett tag utan knacksensorer? på lågt ladd

Inte så länge motorn går som den ska

ungefär som att köra bil utan bälte   det är inget farligt så länge man inte krockar..

eller det är inte farligt att blunda och gå över motorvägen så länge man inte blir påkörd smile)


det behövs väldigt små fel för att en motor ska spika. då vill man gärna att tändningen sänks direkt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
chybber
31 december 2013 · 61 Inlägg

Sätt bara dit en ny kontakt på kablarna?
Har för mig att det är samma som till spridare (ev1)

MarkusK
31 december 2013 · 1 Inlägg

Tja!

Är jag som antagligen gjort denna härva åt dig.
I början när jag gjorde härvor så gick jag efter en härva jag kört med själv i två år som jag inte gjort själv. Som då
Inte haft knackarnsorerna. Har aldrig haft problem med det över huvudtaget, så gjorde självklart likadant. Ville sälja något som jag vet funkat för mig.

Tror jag klippt bort dem på 5 härvor varav jag sålt 3 st till folk jag känner. Och som även de inte haft problem.

Men sen var det nån som frågade varför ja inte körde med dem, och jag frågade mig själv det med. Så samtliga härvor därefter är gjorda med knackarnsorerna självklart.

Kan inte göra mer än säga att de funkat bra för
Mig. Sen om folk väljer att inte tro på de eller om du som köpt härvan av mig inte känner dig bekväm med att köra utan, så skicka tillbaka den så fixar jag det åt dig!smile

Kan inte mer än att be om ursäkt och göra rätt för mig, eller?

740GLEsnow
31 december 2013 · 228 Inlägg

Volvo Knugen skrev:

740mattias skrev:

Ricke W skrev:
Jag kör med biltemas, funkar utmärkt.

Då får jag kolla där när jag väl är där ^^

Är det någon som vet om det är farligt att köra med bilen ett tag utan knacksensorer? på lågt ladd

Inte så länge motorn går som den ska

Okej smile jag får se då! men ska fixa det själv så fort som möjligt!

740GLEsnow
31 december 2013 · 228 Inlägg

Growe skrev:

Volvo Knugen skrev:

740mattias skrev:

Då får jag kolla där när jag väl är där ^^

Är det någon som vet om det är farligt att köra med bilen ett tag utan knacksensorer? på lågt ladd

Inte så länge motorn går som den ska

ungefär som att köra bil utan bälte   det är inget farligt så länge man inte krockar..

eller det är inte farligt att blunda och gå över motorvägen så länge man inte blir påkörd smile)


det behövs väldigt små fel för att en motor ska spika. då vill man gärna att tändningen sänks direkt smile

Hahaha.. jag kör aldrig bil utan bälte typ wink nä men jag ska försöka fixa problemet så fort som möjligt ^^ har ju dragit kablar ända från givarna och sen in till boxen. problemet är bara att fästa skiten i dosan ^^

740GLEsnow
31 december 2013 · 228 Inlägg

MarkusK skrev:
Tja!

Är jag som antagligen gjort denna härva åt dig.
I början när jag gjorde härvor så gick jag efter en härva jag kört med själv i två år som jag inte gjort själv. Som då
Inte haft knackarnsorerna. Har aldrig haft problem med det över huvudtaget, så gjorde självklart likadant. Ville sälja något som jag vet funkat för mig.

Tror jag klippt bort dem på 5 härvor varav jag sålt 3 st till folk jag känner. Och som även de inte haft problem.

Men sen var det nån som frågade varför ja inte körde med dem, och jag frågade mig själv det med. Så samtliga härvor därefter är gjorda med knackarnsorerna självklart.

Kan inte göra mer än säga att de funkat bra för
Mig. Sen om folk väljer att inte tro på de eller om du som köpt härvan av mig inte känner dig bekväm med att köra utan, så skicka tillbaka den så fixar jag det åt dig!smile

Kan inte mer än att be om ursäkt och göra rätt för mig, eller?

Jo tjena! smile det var jag som kom upp på kvällen och lämna ett insug och vattenrör till t5 + härvan! smile

Men om du inte har haft problem så får jag köra på det! smile

Jag tackar ödmjukast för att du vill göra rätt för dig! men nu sitter elen i bilen och motorn startar och går, och jag har dragit in kablar in till boxen från knacksensorerna, precis som dom ska sitta. problemet är bara att få fast dom i kontakt stycket A.



gör mer uppdates om jag fått i dom eller inte. men ska inte bli mer smutskastning. jag var bara grinig i början men nu har det lagt sig!

Mvh // Mattias

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang