Har äntligen fått hem fälgarna från lackering, är grymt nöjd med resultatet och färgvalet Stort tack till Christian som lackerade allt ! Har testat den nya blästern också, testade att blästra ett hjulhus, fungerar riktigt bra. Bara att man har sand precis överallt efteråt
Fälgarna blev grymt fräscha Funderar starkt på att köpa en bläster till mitt projekt, men är lite osäker om kompressorn orkar med. Funkar blästern bra förövrigt?
Har äntligen fått hem fälgarna från lackering, är grymt nöjd med resultatet och färgvalet Stort tack till Christian som lackerade allt ! Har testat den nya blästern också, testade att blästra ett hjulhus, fungerar riktigt bra. Bara att man har sand precis överallt efteråt
Fälgarna blev grymt fräscha Funderar starkt på att köpa en bläster till mitt projekt, men är lite osäker om kompressorn orkar med. Funkar blästern bra förövrigt?
Tackar, är extremt nöjd, blev över min förväntan Blästern tycker jag fungerar utmärkt, bara att trycket i blästern "tar slut" snabbt när man blästrar så man får fylla på luft själv med en ventil. Den slår inte ifrån själv vid rätt tryck, den har bara en säkerhetsventil som öppnar när trycket blir mer än 8kg Men helt klart värd 1400:-
JonteWikman skrev:
Skolda skrev:
------
Jäklar så frescht de vart med nydonade fälgar
Jodå, tror det kommer bli riktigt snyggt mot det svarta sen
JimBo__ skrev:
Riktigt läcker färg på fälgarna!
Mycket läcker Ska skaffa andra centrumkåpor med den mörka bakgrunden till dom sen Ska försöka få en lite bättre bild på dom så man ser djupet i lacken ordentligt
Riktigt go färg på fälgarna, kommer sitta som en smäck mot de svarta! Roligt att se en svart T-5R som blir helrenoverad (första jag sett tror jag?) Är riktigt sugen att helrenovera min om några år, så pedant som man är
Var på Mekonomen igår och handlade lite motorfärg, rostskyddsgrund och body till hjulhusen Har fått lite delar blästrade också så har lagt lite rostskyddsgrund på det nyss. Väntar på att det ska torka nu så jag kan lägga på det sista lagret Tänkte beställa Hagmans CA 2K epoxyprimer till hjulhusen ikväll. Har bara det andra hjulhuset kvar att blästra men måste skrapa bort en massa underredsmassa först
Beställde nyss lite delar till framvagnen , Polyuretanbussningar till länkarmar och motorfästen,yttre styrleder till båda sidor.EBC sportbromssats fram med greenstuff belägg Beställde CA primer till hjulhusen med så man kan få ordning på dom snart
Nu blir det garaget och polera på insuget, måste bli klar med det snart
poly är hyffsat mjuka, delrin är som bakelit, jag kör poly i länkarmar och delrin i subframe, men funderar på att byta till delrin på både länkarmar och motor också...