Få en lamborghini utan turbo att skapa "flames" i avgassystemet

JeepSRT8
7 januari 2014 · 39 Inlägg

Hur är detta möjligt? Jag vill att mina ska spruta eld, går detta att ordna på ett lätt sätt? Utan att riskera att bilen brinner eller sprängs? smile

k-tuning
7 januari 2014 · 117 Inlägg

varva ordentligt?

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
JeepSRT8
7 januari 2014 · 39 Inlägg

jag vill ha riktiga flammor... så man kan skrämma folk big_smile

k-tuning
7 januari 2014 · 117 Inlägg

något som fungerar är att sätta en katalysator längst bak allstå istället för sista ljuddämparen (vet inte hur avgassystemet ser ut på din bil) den blir varm och puff puff.

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
k-tuning
7 januari 2014 · 117 Inlägg

här har du hur det blir: http://www.youtube.com/watch?v=387LX8onXcs

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
KHRacing
7 januari 2014 ·

ta väck kattarna & gasa.

death
7 mars 2014 · 16 Inlägg

Mmm ta bort kattarna så kan du nog få lite flames. Men snutarna skulle bli galna om de såg det. Och om bensintanken sitter nära så är det inte heller så smart smile

barrre Evolution Garage
7 mars 2014 · 394 Inlägg

Mappa om bilen med en annan mjukvara skulle jag rekommendera! Självklart hos någon som har kunskapen att mappa så att du får lite fräcka flammor vid gasupsläpp! wink

Katalysatorer borde du också ta bort då dom är effektiva "flamfångare", men att enbart ta bort dom garanterar inte att du får flammor!

Om du vill ha flammor på beställning så ska du montera en launch-control med spark-cut. Då snackar vi flammor och smällar!
Det är även ett effektivt sätt att få bakomvarande att hålla avstånd! big_smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
klabas
7 mars 2014 · 44 Inlägg

Oroa dig inte før bensintanken du smile Verkar gå ganska bra att køra med lite eld big_smile

https://www.youtube.com/watch?v=vdnxWDp7mFE

edit: fixa link till youtube smile

Senast redigerat av klabas (7 mars 2014)

.done
jonTe
10 mars 2014 · 5 710 Inlägg

Lätt sätt på en Lambo går inte ihop något vidare....men pengar kanske inte är en trång sektor?
Som sagt, katalysatorerna är nog det du skall börja med.
Kan ju räcka bara med det och om inte så en annan mappning där man lägger på lite bränsle trots att gasen är uppstäppt.

Miljövänligt....nej......fräckt....ja:)

MVH Jonas
..............
death
10 mars 2014 · 16 Inlägg

Ta den till turbocenter i tullinge så kan de säkert ordna nåt. De kan de mesta där

Cassius Hobbymekaniker
11 mars 2014 · 470 Inlägg

barrre skrev:
Mappa om bilen med en annan mjukvara skulle jag rekommendera! Självklart hos någon som har kunskapen att mappa så att du får lite fräcka flammor vid gasupsläpp! wink

Katalysatorer borde du också ta bort då dom är effektiva "flamfångare", men att enbart ta bort dom garanterar inte att du får flammor!

Om du vill ha flammor på beställning så ska du montera en launch-control med spark-cut. Då snackar vi flammor och smällar!
Det är även ett effektivt sätt att få bakomvarande att hålla avstånd! big_smile

Exakt så här skulle jag också ha gjort.

Lägger man en eller ett par extra bränsleloopar nära varvstoppet så kommer inte bränslet att förbrännas, när det sen kommer i kontakt med det heta avgassystemet antänds det = knallar och flammor.

Samma vid gasuppsläpp, om motorstyrningen skickar en skvätt extra bränsle när den får signal att spjället stängts så går oförbränd soppa ut i det heta avgassystemet = knallar och flammor.

Ska du ha det Helt på beställning, satsa på en flamethrower. Extremt lätt att ordna egentligen, du behöver en tändspole, ett tändstift, ett helljus relä och lite sladdar. Sätt tändstiftet i slutet av avgassystemet, koppla relät så att när du trycker på en knapp skickas tändsignalen till spolen som sköter stiftet i avgassystemet istället för dom som sköter tändingen till motorn. Håll nere gasen när du trycker på knappen och allt bränsle antänds i slutet av systemet istället för i motorn = REJÄLA flammor om du har en motor som får rejält med soppa, t ex en Lambomotor eller gammal jänke åtta wink

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang