Volvo t5 motorer

maxelito
23 januari 2014 · 9 Inlägg

Hej!

om t5:an är automat från början och man vill ha den manuell i en 740, behöver man ha annan kabelhärva och svänghjul (eller liknade) då för att få motorn att lira med en m90H låda då?

Eller är motorn samma som en manuell?

tacksam för svar! big_smile

Volvo S70 "007" (1998)
Andersson_673
23 januari 2014 · 70 Inlägg

Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

maxelito
23 januari 2014 · 9 Inlägg

Andersson_673 skrev:
Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

Jag skulle kunna tänka mig att det är så, men man blir ju så sugen på att slänga i en i bilen!

Volvo S70 "007" (1998)
silversnurran
23 januari 2014 · 773 Inlägg

Förstör inte en till 16v i fint skick dem börjar fan bli ovanliga köp en sketen gl eller något o konvertera istället:)

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Lageron
23 januari 2014 · 46 Inlägg

maxelito skrev:
Hej!

om t5:an är automat från början och man vill ha den manuell i en 740, behöver man ha annan kabelhärva och svänghjul (eller liknade) då för att få motorn att lira med en m90H låda då?

Eller är motorn samma som en manuell?



tacksam för svar! big_smile

Nej, du behöver ingen annan kabelhärva! Komplettera med svänghjul och koppling från t5 manuell! Klart!

Andersson_673 skrev:
Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

inte mer pill alls, några kablar mer att rensa bort om man nu vill göra det, dock inget måste! Och sedan koppla om starttillslaget(1kabel) som går genom automat härvan!

Jrc.nu
Opel Combo (2005)
Volvo 740 "T6" (1991)
Xoff Volvo tönt... =)
23 januari 2014 · 2 344 Inlägg

Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Lageron
26 januari 2014 · 46 Inlägg

Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Jrc.nu
Opel Combo (2005)
Volvo 740 "T6" (1991)
Xoff Volvo tönt... =)
26 januari 2014 · 2 344 Inlägg

Lageron skrev:

Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Aha! ok! men nu pratar vi ju 850/v70 automat härva, då sitter ju backlampan i härvan till automaten, (då automatlådan på 960 och uppåt inte har separat backgivare) men ifall 740in i fråga är manuell så har du ju rätt i att man behåller det från 740 härvan...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Lageron
26 januari 2014 · 46 Inlägg

Xoff skrev:

Lageron skrev:

Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Aha! ok! men nu pratar vi ju 850/v70 automat härva, då sitter ju backlampan i härvan till automaten, (då automatlådan på 960 och uppåt inte har separat backgivare) men ifall 740in i fråga är manuell så har du ju rätt i att man behåller det från 740 härvan...

Vi snackar 850 härva inte V70, den använder man sig inte av!

Man behöver inte blanda in nån backlampa i härvan alls! Oavsett om man kör manuell eller automat härva! smile de där med 960 automatlåda förstår jag inte heller varför du blandar in?! smile

Jrc.nu
Opel Combo (2005)
Volvo 740 "T6" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang