torpis
Forummoderator
27 januari 2014
· 10 576 Inlägg
Piratstikin skrev:
Kan ingenting om motorer (typ) då jag aldrig haft intresset att bygga på den delen av bilarna, men har nu fått en bil enligt topic och skulle då vilja köra ett så billigt, tattigt bygge som det bara är möjligt. är för min del skitsamma om det håller 5 mil eller 500 mil eller om det ens är möjligt?
tror det är nå alu grejs i dessa motorer och därför säger alla att köra på en M50 istället för M52 som jag antar att det är i denna.
MEN det bör ju hålla en dag iallafall?
Måste inte vara enligt någon regel bok heller utan en fungerande turbo som gör lite skillnad kanske.
Vad kan man göra? räcker det att fixa turbo samt oljeretur och sånt eller måste måste måste man hålla på att byta sprut och såna lite mer avanserade grejer? se detta som ett expriment bara, därav får vi gärna gå på sidan om regelboken i detta bygge
mitt i natten så har kanske förklarat som ett svin men ni kanske förstår ungefär vad jag tänkte mig om det som sagt ens är möjligt. tänkter inte ens tänka tanken att byta motor eller nå sånt
hittar heller inga bra länkar på google om detta?
Tanken är bara att detta ska bli typ isbilskitsammaomdengårsönder bil
Att montera turbo utan att mappa om bilen för det är som att köpa 19" däck och be däckfirman kränga på dem på gamla 16" fälgarna. "Men om ni blundar när ni gör det så kommer inte märka det"
Att får någon effektökning att tala om kräver så mycket pyssel att det alltid blir dyrare än att köra en bil med den effekten i redan. Du tullar även på driftsäkerheten, dels för att din motor och drivlina inte är byggd för det och dels för att dina kunskaper är begränsade. Att göra konverteringen du pratar om är inte avancerad motorteknik, bara dumt. Alltså vänligt menat.