2841
Sök

Avgasrör golf 1,9 TDI

21 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
Hej! är ägare av en VW golf 1,9 TDI av års. 2000. har funderat på att få lite "maskulinare" ljud ur min knackande diesel och undrar då över alternativ. Har hört om många som bytt ut hela avgas systemet och lagat 2,5" rör hela vägen, effekt bort/till? någon som har några bra länkar eller erfarenheter om hur man får ur dom efterlängtade hästarna ur diesel? har KCR chip och höjjt laddtryck. tacksam för svar! MvH: Micke

The one who is trying is the one who suceeds!

1 059 Inlägg
20 november 2006
jag hade 2,5 tums avgasystem efter kat på min passat tdi -98 o bara en slutburk o det blev lite högre ljud men inte så jätte stor skillnad  men lite gör det ju för ljudet ..inte massor för effkten dock.
Hade lite större turbo också men e ju dieselpumpen som inte går o lura

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

21 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
någon som testat montera 2,5" med endast ljuddämpare? läste om en som gjort det på sin audi 2,4 TDI och fått stor märkbar effekt, stämmer?

The one who is trying is the one who suceeds!

466 Inlägg
25 december 2006
gå in och regga er på klubb och forum så kan ni ställa alla frågor till 2 utav våra tekniker
dom kan det mesta när det gäller dieslar

www.dieselclubsweden.se

Christer *Dieselkungen*

3 627 Inlägg
25 december 2006
Vet att Freddan443 har 2st sportljuddämpare på sin Diesel å den låter fanimej ingenting tongue

Det hjälper inte att byta avgas, det är sån liten skillnad så det är nästan meningslöst! Bättre att lägga pengarna på ett chip istället smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

466 Inlägg
25 december 2006
ToXtreme skrev:
Vet att Freddan443 har 2st sportljuddämpare på sin Diesel å den låter fanimej ingenting tongue

Det hjälper inte att byta avgas, det är sån liten skillnad så det är nästan meningslöst! Bättre att lägga pengarna på ett chip istället smile

hmm där har du fel
byggde ett eget system på min och jag hade rakt rör *3 tum* hela vägen med endast 1 liten dämpare och bara det gjorde 4,8 hk och det lilla gjorde  en märkbar effekt
Senast redigerat av Ghost Rider (25 december 2006)

Christer *Dieselkungen*

Sök