Törs man sätta på sommarhjul?

Crxkoffe
19 mars 2014 · 847 Inlägg

tetesnubben skrev:
Vänta bara någon/några veckor tills du med säkerhet vet att de inte kommer snöa. Bara onödigt att chansa wink

haha jo jag vet men tog chansen, var tvungen att köra in på besiktning så jag tog ut den, vill inte göra det försent fall det blir några 2or som man ska pilla med på sommaren, därför tog jag ut den lite tidigt smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 mars 2014 · 14 042 Inlägg

Vettemannen skrev:

Crxkoffe skrev:

FLindgren skrev:
Någon som vågar erkänna att dom fått sätta tillbaka vinterhjulen nu när det kommit snö lite varstanns i sverige igen?smile

du skrev tidigare i tråden att det var krav i 1 1/2 månad till, det skrev du i februari.. men jag blir fan förvirrad, jag bytte för några veckor sedan, vissa säger att det är krav med vinterdäck till 31 mars , men så kollade jag upp det och är det ej vinterväglag i februari kan man byta till sommardäck, jag har klarat mej undan snön men skulle jag se att det börjar närma sej minusgrader så få bilen stå någon dag eller två, skulle aldrig orka köra och byta tillbaks igen. det är jag nog för lat för tongue , byta däck är ju inte det roligaste direkt, om man inte fått hem några nya fälgar iofs smile

Ja, det är krav men bara om det är vinterväglag. 16 april skall vinterdäcken vara borta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
avse
19 mars 2014 · 169 Inlägg

FLindgren skrev:
Någon som vågar erkänna att dom fått sätta tillbaka vinterhjulen nu när det kommit snö lite varstanns i sverige igen?smile

inte orkade jag sätta tillbaka vinterhjul.. men bilen fick stå kvar hos en polare big_smile

volvomafia
19 mars 2014 · 10 Inlägg

ja bytade till sommardäck för länge sen presis när snön kom, jag tycker det är häftigare med sommardäck för då kollar folk o tänker shit han kör med sommardäck nu när det är snö, polisen kör man bara ifrån om dom kommer, haha det är skitkul när man bromsar o bara glider som sat*n smile kör som en man med sommardäck ¨året runt, varför slita ut kroppen och byta varje år, jag har 1,3mm kvar på sommar däcken det räcker flera år till, ja sladda inte mycket men ibland händer det att man burnar, alla bara tittar, så kul att folk glor

Hamilton
19 mars 2014 · 8 864 Inlägg

volvomafia skrev:
ja bytade till sommardäck för länge sen presis när snön kom, jag tycker det är häftigare med sommardäck för då kollar folk o tänker shit han kör med sommardäck nu när det är snö, polisen kör man bara ifrån om dom kommer, haha det är skitkul när man bromsar o bara glider som sat*n smile kör som en man med sommardäck ¨året runt, varför slita ut kroppen och byta varje år, jag har 1,3mm kvar på sommar däcken det räcker flera år till, ja sladda inte mycket men ibland händer det att man burnar, alla bara tittar, så kul att folk glor

Möjligen att folk glor men inte av den anledningen som du tror tyvärr.

Fotograf på tierpidag.se
Lofarn
19 mars 2014 · 218 Inlägg

volvomafia skrev:
ja bytade till sommardäck för länge sen presis när snön kom, jag tycker det är häftigare med sommardäck för då kollar folk o tänker shit han kör med sommardäck nu när det är snö, polisen kör man bara ifrån om dom kommer, haha det är skitkul när man bromsar o bara glider som sat*n smile kör som en man med sommardäck ¨året runt, varför slita ut kroppen och byta varje år, jag har 1,3mm kvar på sommar däcken det räcker flera år till, ja sladda inte mycket men ibland händer det att man burnar, alla bara tittar, så kul att folk glor

Snälla, gräv ner dig eller något.

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 mars 2014 · 14 042 Inlägg

Lofarn skrev:

volvomafia skrev:
ja bytade till sommardäck för länge sen presis när snön kom, jag tycker det är häftigare med sommardäck för då kollar folk o tänker shit han kör med sommardäck nu när det är snö, polisen kör man bara ifrån om dom kommer, haha det är skitkul när man bromsar o bara glider som sat*n smile kör som en man med sommardäck ¨året runt, varför slita ut kroppen och byta varje år, jag har 1,3mm kvar på sommar däcken det räcker flera år till, ja sladda inte mycket men ibland händer det att man burnar, alla bara tittar, så kul att folk glor

Snälla, gräv ner dig eller något.

Det är inte ens säkert att han har bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
19 mars 2014 ·

silversnurran skrev:

krakus skrev:

Bullet--- skrev:

Aldrig sett någon som inte förstår "när man gör vid något". tongue
Göra vid bilen, göra vid motorn, göra vid bromsarna.etc.etc.
Det betyder att man "ser över",reparerar ,fixar, lagar.

ontopic så slänger jag nog själv på sommarsulorna på brukisen om ett par veckor. Senaste snön eller minusgrader var ett bra tag sen här nere. Minns inte senast när det var frost på rutorna på morgonen.
Och ni moraltanter som tycker "att det finns en anledning till att man ska ha vinterdäck till sista mars".
Mitt svar är att Sverige är ett lååångt land och det är inte samma klimat nere i södra Skåne som det är i Norrland. Ibland tänjer man på reglerna wink Men att byta däck för man tycker det bullrar så kan man lika gärna byta bil till en tystare för då stör man sig antagligen på massa andra ovälkomna ljud wink

Men va fan. Rullebör skulle ni inte låna ut till mig?

Tycker dem gafflar för möed om att skånskan e svår begriben

Linjen går precis under Hässleholm. Sen fattar man inte ett dugg ju längre ner/öster man kommer.   roll


Jag kör på året runt jag.  Orkar inte med de där att byta däck.

caromania Forummoderator
19 mars 2014 · 9 296 Inlägg

Vi fick 15-20cm ikväll här lite norr om Stockholm. På vägen hem från jobbet ca 19.30 såg jag 8 bussar som kört av eller fastnat. Kaos som fan var det. Sedan slutade det snöa och nu har det sjunkit ihop till kanske 1dm. Jag har vinterdäck och kan köra vidare på dem även efter 16/4 om jag vill eftersom de är dubbfria men jag räknar kallt med att vintern är passerad redan om några dagar.
Grannen som använder sin bil i jobbet bytte till sommardäck för någon vecka sedan när det var varmt och skönt, något jag inte kan begripa. Har man lite erfarenhet i livet så vet man ju hur det nästan alltid blir så här års.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Digital_Kicker
19 mars 2014 · 3 721 Inlägg

Nya fälgar+sommardäck blir levererade denna veckan. Så dom åker på såfort jag hämtat ut dom! Är ju sommar här i Skåne, äntligen! smile

TurbOla Reservdansk
20 mars 2014 · 6 271 Inlägg

volvomafia skrev:
ja bytade till sommardäck för länge sen presis när snön kom, jag tycker det är häftigare med sommardäck för då kollar folk o tänker shit han kör med sommardäck nu när det är snö, polisen kör man bara ifrån om dom kommer, haha det är skitkul när man bromsar o bara glider som sat*n smile kör som en man med sommardäck ¨året runt, varför slita ut kroppen och byta varje år, jag har 1,3mm kvar på sommar däcken det räcker flera år till, ja sladda inte mycket men ibland händer det att man burnar, alla bara tittar, så kul att folk glor

Så... du är anledningen till att försäkringspremierna generellt är så höga?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Mickius
20 mars 2014 · 4 670 Inlägg

Sommardäcken åkte på förra veckan smile 6+ på morgonen och 10-12 på eftermiddagen

Senast redigerat av Japs-Micke (20 mars 2014)

granadadr
20 mars 2014 · 7 287 Inlägg

faan man skulle haft Bättre vinterdäck nu när det ska bli snöstorm,, och ev 2-3 dm snö

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Interlagos
20 mars 2014 · 152 Inlägg

FLindgren skrev:
Någon som vågar erkänna att dom fått sätta tillbaka vinterhjulen nu när det kommit snö lite varstanns i sverige igen?smile

Inte ännu. Jag har inte behövt köra någonstans... Men fortsätter det såhär så byter jag tillbaka i helgen. Stort nederlag men jag kör inte med sommardäck när det är snö...

Jag är otroligt trött på vinter och snö nu... för en vecka sedan var det 12 grader, solsken och hamburgare på grillen. Nu är hoppet förlorat och snökaoset ett faktum.

BMW M3 (2007)
SportPilot Ubåtsingenjör
20 mars 2014 · 7 229 Inlägg

här är ingen snö smile och de flesta köra med sommarhjul nu big_smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
328cabbish
20 mars 2014 · 827 Inlägg

Jag var för tidig i år och fick sota för det igår , lätt var det inte kan jag lova

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Snarren
20 mars 2014 · 27 Inlägg

Önskar att man bodde mer söderut, här blir det ingen sommarhjul på länge hmm

Mercedesforum
http://www.minbenz.se
xXSammy
21 mars 2014 · 6 569 Inlägg

Snarren skrev:
Önskar att man bodde mer söderut, här blir det ingen sommarhjul på länge hmm

Vadå det snöade i natt bara.. tongue

De/Dem
granadadr
21 mars 2014 · 7 287 Inlägg

Malheus skrev:

Snarren skrev:
Önskar att man bodde mer söderut, här blir det ingen sommarhjul på länge hmm

Vadå det snöade i natt bara.. tongue

här snöar det nu med sad

Senast redigerat av granadadr (21 mars 2014)

Crxkoffe
21 mars 2014 · 847 Inlägg

härligt med snö hehe, här skiner solen 😎

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang