Törs man sätta på sommarhjul?

krakus
21 februari 2014 · 360 Inlägg

Södra skåne. Nära Malmö. Jag måste byta abs givare och göra vid bromsarna. I tidningar skriver man att kallare blir det inte. Törs jag sätta på sommarhjul? Mina dubbar väsnas som satan mot barmarken.

Lyngmo
21 februari 2014 · 466 Inlägg

jag bor i hbg och ska sätta på mina om 2 veckor

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 februari 2014 · 14 046 Inlägg

krakus skrev:
Södra skåne. Nära Malmö. Jag måste byta abs givare och göra vid bromsarna. I tidningar skriver man att kallare blir det inte. Törs jag sätta på sommarhjul? Mina dubbar väsnas som satan mot barmarken.

Det är väl upp till dig att bestämma!!! "göra vid bromsarna"?????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Lyngmo
21 februari 2014 · 466 Inlägg

ingen kan ju veta om det ska bli snö om 3 veckor eller så. jag säger samma sak. gör som du vill. jag skrev bara vad jag ska göra big_smile

mange_240
21 februari 2014 · 1 562 Inlägg

Är du beroende av bilen så avvakta.

granadadr
21 februari 2014 · 7 288 Inlägg

sånt här tänk som gör att skåne har så mkt halkolyckor wink

varför ha så jävla bråttom? och varför vänta så länge med att montera vinterdäck?? och de  bullrar mer å tar lite mer bränsle,, men vafaaan

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 februari 2014 · 14 046 Inlägg

granadadr skrev:
sånt här tänk som gör att skåne har så mkt halkolyckor wink

varför ha så jävla bråttom? och varför vänta så länge med att montera vinterdäck?? och de  bullrar mer å tar lite mer bränsle,, men vafaaan

Håller med....säkerheten måste gå först!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (21 februari 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Henrik-N
21 februari 2014 · 450 Inlägg

En sån här fråga tycker jag inte ens ska komma upp, mer ansvar än så måste man kunna ta.

men klart du törs ( skiftar du då om jag skriver så?)...jag tar ju ändå inte ansvar för det du åsamkar i trafiken.

mb_pucken
21 februari 2014 · 5 087 Inlägg

Nja jag hade väntat eller köpt en uppsättning dubbfritt smile tråkigt om de fryser på och man krockar, misstänker att ditt försäkringsbolag inte uppskattar att sommardäcken sitter på om nått händer.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
jocke_gronberg
21 februari 2014 · 4 586 Inlägg

Ifall ni har så lite snö så skulle kanske friktionsdäck vara något till nästa vinter. Då slipper du massa oljud

Dupond och Dupont
21 februari 2014 · 581 Inlägg

Ta inte illa upp, men ser jag nån åka med sommardäck den här årstiden så idiotförklarar jag den på plats. Visst det kanske är bart, i SOLEN, vänta tills du kommer där det är skuggigt eller nåt annat fryshål, shoop ner i diket eller frontalkrock med mötende tex mig.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
krakus
21 februari 2014 · 360 Inlägg

Tack för alla tips. Då sitter dessa kvar ett tag till.

Presidento Of World
21 februari 2014 · 3 326 Inlägg

skulle väl bli nån snöoväder nu under sportlovet över hela landet va? lika bra å vänta..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
FLindgren
21 februari 2014 · 5 089 Inlägg

Det är ju lag i en och en halv månad till.... Den är knappast där utan anledning...

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Cadillac_The_King
22 februari 2014 ·

opel_vectra_gts skrev:
skulle väl bli nån snöoväder nu under sportlovet över hela landet va? lika bra å vänta..

Nja här nere aka det bli 7 plus grader varmt . Så något snö o väder får vi nog inte :-) kan ju snöa men det lägger sig nog inte eller så blir det regn blöt snö

torpis Forummoderator
22 februari 2014 · 10 572 Inlägg

Vettemannen skrev:
"göra vid bromsarna"?????

/Benny

Det är skånska och betyder någonting säkert.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
SportPilot Ubåtsingenjör
22 februari 2014 · 7 229 Inlägg

han behöver säkert byta skivor eller belägg...

jag kör med dubbfritt nu... tycker inte det finns någon mening med dubbad på bruksbilen, speciellt inte här nere

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
snoddas
22 februari 2014 · 1 142 Inlägg

bor i norrtälje och la på sommardäcken idag, dock pågrund av att vinterdäcken va slicks

krakus
22 februari 2014 · 360 Inlägg

Bullet--- skrev:

torpis skrev:

Vettemannen skrev:
"göra vid bromsarna"?????

/Benny

Det är skånska och betyder någonting säkert.

Aldrig sett någon som inte förstår "när man gör vid något". tongue
Göra vid bilen, göra vid motorn, göra vid bromsarna.etc.etc.
Det betyder att man "ser över",reparerar ,fixar, lagar.

ontopic så slänger jag nog själv på sommarsulorna på brukisen om ett par veckor. Senaste snön eller minusgrader var ett bra tag sen här nere. Minns inte senast när det var frost på rutorna på morgonen.
Och ni moraltanter som tycker "att det finns en anledning till att man ska ha vinterdäck till sista mars".
Mitt svar är att Sverige är ett lååångt land och det är inte samma klimat nere i södra Skåne som det är i Norrland. Ibland tänjer man på reglerna wink Men att byta däck för man tycker det bullrar så kan man lika gärna byta bil till en tystare för då stör man sig antagligen på massa andra ovälkomna ljud wink

Men va fan. Rullebör skulle ni inte låna ut till mig?

BudgetDunkaren Osponsrad
22 februari 2014 · 1 631 Inlägg

torpis skrev:

Vettemannen skrev:
"göra vid bromsarna"?????

/Benny

Det är skånska och betyder någonting säkert.

Ja, att där är ngt som måste fixas med bromsarna ? Kanske nya belägg eller nya skivor....
Är det så jävla svårt att fatta ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang