13355
Sök

Ang måla på gummibussningar

773 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Tjena till min fråga, vill inte montera mass blått etc på bilen iform av bussningar.

Men hittar ju bara stenhårda bussningar som är svarta, vill ju ha lite stabilare kaross men känns lite sisådär att montera original bussningar.

Så hur blir det om man målar på gummibussningar, kommer det att hålla? förstörs gummit?

Finns där någon som har ett tips på lite styvare bussningar som är svarta=?

Forummoderator
26 683 Inlägg
3 mars 2014
Ja färgen lär väl krackelera innan bussningen i sig blir dålig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

773 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Mack skrev:
Ja färgen lär väl krackelera innan bussningen i sig blir dålig..

Något tips på tillverkare eller måste man nöja sig med blåa:(`?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
3 mars 2014
silversnurran skrev:
Tjena till min fråga, vill inte montera mass blått etc på bilen iform av bussningar.

Men hittar ju bara stenhårda bussningar som är svarta, vill ju ha lite stabilare kaross men känns lite sisådär att montera original bussningar.

Så hur blir det om man målar på gummibussningar, kommer det att hålla? förstörs gummit?

Finns där någon som har ett tips på lite styvare bussningar som är svarta=?

förstår inte riktigt vad du är ute efter? du vill ha hårdare bussningar men inte polyuretan utan gummi? Att måla gummi lär nog spricka rätt fort såvida du inte täcker dem med svart silikon som kanske håller bättre dock...

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

1 948 Inlägg
3 mars 2014
Fattar inte riktigt...

Du vill ha svarta bussningar? Men dom ända svarta bussningarna du hittar är för hårda? Och du vill inte ha org. bussningar i svart gummi? Men du undrar om du kan måla dom svarta org.bussningarna?

Powerflex har väll någon bussningsserie som är svarta, fast då kan man ju iofs lika gärna köpa hem lite plats och tälja själv big_smile

Personligen så förstår jag inte vem som bryr sig om färgen på bussningar, dom syns ju ändå inte.

Sök