Laddtrycks problem 940 turbo HJÄLP!

Rasmus-940
4 mars 2014 · 5 Inlägg

hej
Har problem med laddet på min 940ltt 96:a och vet inte riktigt vad det kan vara. vid ca 3500rpm har jag ca 0,8 i ladd sedan vid ca 5000 varv så sticker det upp till ca 1,4

det som är gjort med motorn är
r spridare
3 tums lmm
mappade chip
3tum
t3/t4
kl grenrör
k kam
wallbro 255
alu ic
btr
m.m

Volvo 940 Turbo "DPU" (1996)
BMW 330i touring "M-sport" (2002)
AlextremeII
5 mars 2014 · 104 Inlägg

Nå tjall på wg:n?
Eller om du kör med såndär livsfarlig pysventil och ställer laddet med, prova koppla ur den isf och se om de hjälper. Köp en elekronisk istället isf. smile
Bara funderingar smile

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Rasmus-940
5 mars 2014 · 5 Inlägg

jo tror de kan va nått sånt med så får prova å byta smile har provat å köra med och utan pysventil men e ingen skillnad smile

Volvo 940 Turbo "DPU" (1996)
BMW 330i touring "M-sport" (2002)
Woojen
5 mars 2014 · 1 101 Inlägg

Är de ingen skillnad borde de väll vara wastegaten som hänger sig? Jag menar kopplar du bort wastegaten helt å hållet SKALL den gå på grundladd?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
AlextremeII
6 mars 2014 · 104 Inlägg

Woojen skrev:
Är de ingen skillnad borde de väll vara wastegaten som hänger sig? Jag menar kopplar du bort wastegaten helt å hållet SKALL den gå på grundladd?

Han menar nog att han provat koppla dän pysventilen, precis som han skrivit smile

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Sharky
6 mars 2014 · 10 287 Inlägg

1: Kontrollera att armen från tryckklockan tillåter wastegaten att öppna max.

Om ja:

2: Haka av tryckklockan och ställ upp wastegaten max med en bit ståltråd eller liknande så du vet att den öppnar max. Prova vilket laddtryck du får pss med helt öppen wg. Därav kan du dra slutsatser huruvida det är för liten wg eller styrningen som jäklas

/Göran

P.S Kan ju också vara en stenhård klocka i kombination med en seg turbo.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Rasmus-940
6 mars 2014 · 5 Inlägg

okej smile men hade redigt laddtryck med original grenröret och nu i vinter bytte jag till kls grenrör men hade också borta wg:n vet inte om de kan ha hänt nått då eller om den helt enkelt va på väg och ge sig då

Volvo 940 Turbo "DPU" (1996)
BMW 330i touring "M-sport" (2002)
Rasmus-940
6 mars 2014 · 5 Inlägg

tog bort wg:n nu och stången är går inte trycka in någonting är i botten liksom men man kan dra ut den långt förmodligen därför laddtrycket är som det är ? smile

Volvo 940 Turbo "DPU" (1996)
BMW 330i touring "M-sport" (2002)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
6 mars 2014 · 3 730 Inlägg

Rasmus-940 skrev:
tog bort wg:n nu och stången är går inte trycka in någonting är i botten liksom men man kan dra ut den långt förmodligen därför laddtrycket är som det är ? smile

Det är ju själva poängen med klockan att den för ut stången pga ett visst ladd som öppnar wastegaten i avgashuset

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Rasmus-940
11 mars 2014 · 5 Inlägg

okej men den var väldigt splapp iaf smile men har satt dit en ny wg nu men är fortfarande samma sak typ är de kl extraktor som gör de ? någon som har erfarenhet av dem ?

BMW 330i touring "M-sport" (2002)
Volvo 940 Turbo "DPU" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang