Tjena !
Det är nu läge för mig att lägga ut mitt projekt jag håller på med , dels för att jag vill dela med mig av det och dels för att få tips och positiva kommentarer. jag håller på med mitt projekt på kvällar och helger när jag inte jobbar, och jag mekar i mån av tid och pengar, det är en dyr hobby och jag har heller inte en pappa som är rik! bilen är tänkt att bli klar till våren/sommaren, eftersom den stått ett tag nu..tyvärr..denna projekttråd kan få mina fingrar ur r*ven...
Tar gärna i mot tips och trix.
Bilen är i grunden är en Volvo 242 med Powerflexbussningar under hela bilen, det har en gång i tiden suttit en T5a i så jag har lite hjälp på traven.
Hade tänk att besikta bilen med grejorna också genom SFRO så i början blir det ingen "herrejösses" trimning men det kommer ! så småningom så vill jag landa på runt en 500 hästars maskin som fungerar lika väl på gatan som på strippen.
Bilens kaross är rensad på inredning och självklart sitter det en bur i, två rallystolar och bälten ska i . I bagagen ska det vara en fuelcell, catchtank, batterihållere. stålomspunna bränsleslangar och an kopplingar förstås! jag har även byggt dit bromsvåg på bilen .
Motorn ska trimmas.
- lätta veven smidda stakar o kolvar
- Glt kammar
- Vevhusfräst block
- zf låda
- hållbar koppling
Dags för lite bilder !