12107
Sök

Våtslipning hur vet man att det är tillräckligt?

1 839 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Hej.

Jag har fått en v70 vinge som jag våtslipat ett tag nu men hur vet jag att det räcker och inte behövs slipas mer?
(Har slipat en del med 1000 sandpapper).

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 mars 2014
Känns den, samt ser jämn och fin ut så är det väl bara att dra på en grund och testa och se.

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 839 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Känns den, samt ser jämn och fin ut så är det väl bara att dra på en grund och testa och se.

ja den såg väldigt jämn ut innan jag börja slipa o den ser lika slät ut efter.
Den känns mycket lenare än innan bara smile

4 629 Inlägg
21 mars 2014
behöver inte grunda om du slipat med 1000 papper.

1 839 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
så de räcker med att lacka med den färg man vill ha o så bara låta det torka sedan sätta vingen på bilen? tongue

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Personligen hade jag lagt ett lager grundfärg. ex röd grund om bilen är röd,brun eller nåt åt det hållet.
Utvärdera om det behövs slipa nåt mer (exempelvis repor, spår av slippapper osv)
Om inte, dra täckfärgen i ett par lager, + klarlack(om metallic) Låt torka över natten. Montera, ut å ströga!

1 839 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Personligen hade jag lagt ett lager grundfärg. ex röd grund om bilen är röd,brun eller nåt åt det hållet.
Utvärdera om det behövs slipa nåt mer (exempelvis repor, spår av slippapper osv)
Om inte, dra täckfärgen i ett par lager, + klarlack(om metallic) Låt torka över natten. Montera, ut å ströga!

hehe okey.
Ja bilen är vit och tänkte dra tre lager med färg på den innan montering smile

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Jiiimmie skrev:
REG-SKYLTEN skrev:

hehe okey.

Vit, låter bra. Lättare blir det inte smile

1 839 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Jiiimmie skrev:
REG-SKYLTEN skrev:

hehe okey.

Vit, låter bra. Lättare blir det inte smile

gött, bara slipa en gång till imorgon för att vara på säkra sidan o lacka på måndag / tisdag ! ^^

Sök