Den som gräver en grop åt andra.........

Djo
30 mars 2014 · 10 157 Inlägg

it_mutt skrev:

Djo skrev:

it_mutt skrev:

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Okej det är ingen tråd jag vart i dock så.

Ja och vill dom om mig får dom det. Sådant folk som ligger i röven för skojs skull begriper jag mig inte heller på.

Det roliga med filmen är att jag faktiskt ser flera luckor hon kunnat glidit in i men men min åsikt. Men att hans handlande var felaktigt går ej att komma ifrån men hon kunde också gjort annorlunda det jag menar.

Nej, det var mest bara som att; "Det finns den typen av människor också"

Jag ser en "lucka" precis i början, sen kommer det en lastbil, sen en relativt liten lucka (svårt att avgöra från den filmade vinkeln osv, men jag tycker den ser relativt liten ut) och sen i nästa lucka stickar pickupen in.

Det kunde säkert agerats annorlunda från hennes sida också, jag menade mest bara att vi vet ju inte vilka hastigheter det handlar om, så, det är ju ganska svårt att döma ut någon. Eller ja, en del i tråden har ju inte alls svårt för det. Syftar dock inte på dig specifikt.

För givetvis anser jag att man inte behöver göra saker och ting svårare än nödvändigt för andra, samtidigt så kan man inte heller vänta sig att alla andra ska göra sitt yttersta för att göra det lättare för en.

Tror vi med det kan säga att vi tycker rätt lika smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Andromeda Rumpmas
30 mars 2014 · 3 860 Inlägg

Vettemannen skrev:
KUNGLIG LYXBIL I KRASCH!!!!!! Näe fy fan! Det har börjat bli lite åt dagisnivå på Skvallerbladet.

/Benny

Har du bott under en sten i 50 år?

Afton***** och dess kollegor har aldrig varit anant än skvallertidningar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 mars 2014 · 14 042 Inlägg

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:
KUNGLIG LYXBIL I KRASCH!!!!!! Näe fy fan! Det har börjat bli lite åt dagisnivå på Skvallerbladet.

/Benny

Har du bott under en sten i 50 år?

Afton***** och dess kollegor har aldrig varit anant än skvallertidningar.

Näe, inte alls men detta tog nog priset iaf!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
30 mars 2014 · 729 Inlägg

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:
KUNGLIG LYXBIL I KRASCH!!!!!! Näe fy fan! Det har börjat bli lite åt dagisnivå på Skvallerbladet.

/Benny

Har du bott under en sten i 50 år?

Afton***** och dess kollegor har aldrig varit anant än skvallertidningar.

Aftonbladet: Lögner rakt upp i ansiktet sedan 1830 borde deras slogan vara.
Räcker med att kolla längst ner.
"årets bästa sajt, årets bästa nyhetssajt"

Det är bara Mars än era nötter...

Det finns ju en anledning till varför bara 2-3% av folket tror på vad blaskorna skriver

Angående filmen så tycker jag att bägge är idioter.
Den som filmar för att hon ligger i vänsterfilen och filmar med mobilen.
Han med pickupen för att han ligger uppe i röven på den andra.

Sen vet ju ingen hur länge hon har legat i vänsterfilen innan hon började filma, antagligen började hon filma precis när pickup föraren tröttnade.

Senast redigerat av Pierre_r (30 mars 2014)

Dirtymike
30 mars 2014 · 1 532 Inlägg

Filmen är klockren för hur det kan gå.
Angående Aftonbladet är det ju baa tragiskt att dom vill få mer läsare genom att kungen ägt bilen.

Jeep J20 (1978)
Andromeda Rumpmas
30 mars 2014 · 3 860 Inlägg

Dirtymike skrev:
Filmen är klockren för hur det kan gå.
Angående Aftonbladet är det ju baa tragiskt att dom vill få mer läsare genom att kungen ägt bilen.

Det tragiska är väl att det finns folk, rätt mycket folk, som kastar sig över tidningen just pga den rubriken. Folk är idioter, annars hade den tidningen lagts ned för ett sekel sedan.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vita_Vargen
30 mars 2014 · 1 281 Inlägg

it_mutt skrev:

Djo skrev:
Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Jag har för mig hon t.o.m. körde 5 mph över hastighetsbegränsningen. Så hon gjorde följande:
-Körde för fort på halt väglag
-Filmade med mobilen samtidigt
-Körde inte åt sidan när hon hade möjligheten

Visst snubben gjorde inte de bästa av situationen men han är inte den enda idioten i klippet.

it_mutt Avstängd
30 mars 2014 · 10 388 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

it_mutt skrev:

Djo skrev:
Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Jag har för mig hon t.o.m. körde 5 mph över hastighetsbegränsningen. Så hon gjorde följande:
-Körde för fort på halt väglag
-Filmade med mobilen samtidigt
-Körde inte åt sidan när hon hade möjligheten

Visst snubben gjorde inte de bästa av situationen men han är inte den enda idioten i klippet.

Du måste iofs inte flytta dig om du håller hastighetsgränsen (eller för den del ligger över). Eller ja, i Sverige iaf. Lite spännande, du behöver inte flytta på dig, men du får inte hindra trafiken heller. Ja just, moment 22, underbart tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vita_Vargen
30 mars 2014 · 1 281 Inlägg

it_mutt skrev:
Du måste iofs inte flytta dig om du håller hastighetsgränsen (eller för den del ligger över). Eller ja, i Sverige iaf. Lite spännande, du behöver inte flytta på dig, men du får inte hindra trafiken heller. Ja just, moment 22, underbart tongue

Mycket man inte behöver göra i trafiken enligt lagen men som man gör ändå om man har lite trafikvett roll

Germax
30 mars 2014 · 12 086 Inlägg

Sen när vart forumet en jävla chat om aftonbladetartiklar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang