AD_
Biltokig ingenjör
30 april 2014
· 1 159 Inlägg
Tyvärr som alltid så ska det bestämmas grejer av folk som knappt lämnat tryggheten vid tangentbordet på kontoret...
Säkerligen bra i teorin. Men de däckena lär säkerligen vara som de med lågt rullmotstånd. Stenhårda, bullriga, sämre prestanda mot "normala" däck i samma prisklass osv.
Dessutom lär det ju balla ur direkt för oss nordiska länder som har ett lite strängare vinter och kyla än de länder nedåt på kontinenten där man stora delar av året kan dricka paraplydrinkar på stranden.
Sen tror jag att det knappast lär dröja länge innan det kommer programvara/hårdvara för att manipulera så att bilens dator tror att allt är OK. Så att det går att byta som man vill med fälgar osv.
Vem skall kontrollera att detta följs till punkt och pricka? Kommer gå att massvis med skattepengar om polisen ska lägga ned energi och tid på extra kontroller av sådant.
Senast redigerat av AD_ (30 april 2014)
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an:
Länk
Projekttråd för 540:in:
Länk