Forza Horizon 2 info

MrJansson92
6 juni 2014 · 536 Inlägg

Tja alla bilspelsnördar och forza fans! wink

För ett tag sen blev det bekräftat att Forza Horizon 2 kommer till Xbox One och Xbox 360 nu till hösten! big_smile

I och med detta så tänkte jag starta den här tråden där jag kommer lägga ut info om det smile

OBS! Det här är ingen "Wishlist" tråd där man lägger upp bilar man hoppas kommer med i spelet utan det är ENDAST en tråd för info smile

Har man frågor/funderingar angående spelet är det självklart välkommet så länge det inte är enbart negativt wink

Börjar med lite bilder smile

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10426804_639196126161646_2718014242815182339_n.jpg
Det här var nog den första bilen som blev bekräftat till FH2, och det är även en helt ny bil för hela forza serien, det är den nya Lamborghini Huracan LP610-4, den här bilden kommer även vara på fodralet sen smile

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/10401378_639196182828307_5316910469588725931_n.jpg
Här är en till bild på lambon smile

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10169212_639196116161647_2999789810940974950_n.jpg
Ytterligare en bild på lambon smile

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10441393_639196122828313_6548513734631984338_n.jpg
Här är en till grym bil som också är bekräftad, Pagani Zonda Cinque smile

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10341671_639196166161642_5533100685504217275_n.jpg
I den här bilden kan man se ytterligare 4 bilar som är bekräftade, det är Ferrari F12berlinetta, Mercedes-Benz SLS AMG, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera och Alfa Romeo 8c Competizione smile

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10364098_639196169494975_3397589793927824645_n.jpg
Här är 2 bilar till, det är Mitsubishi Lancer Evolution X och Subaru Impreza WRX STi (hatchback/halvkombi modellen)

Det var bilderna som fanns just nu men det finns en del mer att berätta i nuläget och det kommer här smile


Plats/värld:

Det är bekräftat att FH2 kommer utspela sig i södra Europa, närmare bestämt Provence i Frankrike , Tuscany i Italien och cote d'azur aka Monaco!!! om det här är alla platser vet jag inte än men dom här är bekräftade hittils.

Banan kommer vara 3x större än den i FH när det gäller "köryta" alltså vägar+offroad och det ska tydligen ta spelaren över 100 timmar att klara 100% av spelet

Som i FH kommer även FH2 ha en dag/natt cykler men en stor nyhet är att FH2 även kommer ha ett "dynamiskt" vädersystem! regndroppar som samlas på bilarna, om det endast kommer vara sol och regn eller om det även kommer vara snö, dimma, mulet och liknande nämns inte ännu.


Online:

Man kommer kunna köra upp till 12 spelare online i samma spel/server, FH hade endast stöd för 8 spelade så det är en liten förbättring.

När man byter från offline till online ska det "störa spelet så lite som möjligt" så som jag förstått det kommer det vara ungefär som när man byter karaktär GTA 5 att man endast behöver trycka in en eller några få knappar för att köra online och det ska inte ta så lång tid att byta heller vad jag förstått.

När man kör online kommer man även "påverka" karriären, alltså om man kör race online och vinner pengar så har man dom offline också så vilket läge man än kör i så kommer man kunna klara av säker i karriären och tjäna pengar.

Det kommer finnas nya "hangouts" som väldigt passande kommer callas Car Meets (bilträffar) där man kommer kunna visa upp sina designer och "tunes", "köpa" bilar av kompisar (det är ännu osäkert om detta innebär riktiga pengar) och starta snabba "showdown" race, alltså ungefär som en vanlig bilträff med dragrace/drifting eller liknande, typ som i F&F filmerna skulle jag tro smile

Racer klubbar (typ bil"gäng" eller liknande) kommer nu ha plats för upp till 1000 spelare.


Bilar:

Som ni kanske läste i "online" biten så stod det något om "tunes" och det är precis som det låter, Tuning kommer till FH2! det här är en av dom sakerna som väldigt många saknade i FH så att det kommer till FH2 är riktigt grymt!

När skaparna av Forza Motorsport 5 skapade det spelet gjorde dom om alla bilar som tidigare funnits i forza serien från grunden för nästa generations spel och det är samma sak i FH2, vissa av bilarna från FM5 kommer även finnas med i FH2 men det som är bra är att dom också kommer ta in nya bilar, bilar som aldrig tidigare varit med i forza serien, bilar som verkligen passar in i spelet som tex Lamborghini Huracan, många av dom helt nya för forza serien bilarna kommer verkligen reflektera vad du kommer kunna göra i FH2 som du inte kan göra i FM5 och jag citerar "Some crazy off-roaders, some real serious off-road beasts"

Fokuset på bilarna kommer vara Europeiska, så man ska förvänta sig mindre amerikanska muskel bilar och mer europeiska märken

Gumpert ska komma tillbaka och jag har även hört rykten om Porsche! wink

Den civila trafiken kommer, som i FH, vara riktiga bilmärken och modeller, vilka det blir är inte sagt än men det kommer vara sånna som man verkligen inte kunde se i colorado (där FH utspelade sig) och dom kommer ge en Europeisk känsla, vilket är självklart då det utspelar sig i Europa wink

Ett stor klagomål dom hade i FH var ladufynden, visst var det en bra och smart idé att gömma grymma klassiska bilar runt om i världen för spelarna att hitta och renovera upp men det dåliga var att alla dom bilarna var klassiker från FM4, riktiga legender helt klart men alla hade troligtvis redan kört dom i FM4 så nu ska dom fixa det problemet genom att mer än hälften av ladufynden i FH2 kommer vara helt nya bilar för forza serien!! så när man hittar dom kommer det vara en bil man aldrig tidigare kört i något Forza spel! big_smile

Dom har några riktigt bra historier om dom nya bilarna för forza serien som kommer avslöjas längre fram smile


Typer av race/tävlingar:

Det ska komma nya "cross-country" race, han som berättade detta sa även "you're gonna be able to burst any and all road barriers" vilket låter riktigt grymt, jag är dock osäker på om den här typen av race endast kommer finnas online då han nämnde det när han pratade om online funktionerna.

Det kommer finnas något som kallas "bucket list", "Bucket List" är i grunden en lista med utmaningar som vi fastställer för spelaren, så när du kör runt i spelet har du dessa saker att göra. För att underlätta har dom lämnat bilar runt om i världen. Så när du kör runt och du ser en McLaren P1, eller en Lancia Stratos och de bara är parkerade på sidan av vägen då kan du köra fram till dom och starta en utmaning i den bilen.

Det som är bra med "The Bucket List" är att dom kommer fortsätta att uppdatera den efter lanseringen av FH2. Det kommer att finnas två kompletta Listor från dag ett, men efter lanseringen kommer dom fortsätta att uppdatera nya listor gratis för att ge spelarna coola saker att göra i spelet.

I FH fanns det så kallade "showcase events" där man tex tävlade mot ett flygplan, en helikopter eller en varmluftsballong, dom tävlingarna är tillbaka i FH2 fast bättre, som exempel sa tog dom tävlingen mot ett flygplan och sa "Tänk om det var 5 plan som kör i formation med färgad rök som kommer ut bakom dom, som ett flyg stunt team"
Dom har även sagt att det kommer vara en sån tävling där man kör en klassisk rally bil mot ett ånglok! big_smile vad för bil har dom dock inte sagt än.


Spec om spelet:

Det kommer köras i 1080p och 30fps, 1080p var ett krav för dom men att det inte körs i 60fps (vilket forza motorsport 5 körs i) är för det första att det är ett "open world streaming" spel och dom vill kunna streama ett spel med nästa generationens grafik men att det kan hänga med när spelarna kör åt i 350-400km/h, oavsett vilket håll det är åt.

För dom som kört Forza Motorsport 5 och vet vad "drivatar" är så kommer det även finnas i FH2, det som är bra med just det här är att det enda man behöver göra är att träna sin drivatar att köra i en öppen värld, hur du tar kurvor och när du bromsar och allt sånt vet den redan från FM5 och du kan fortsätta att träna den för just dom sakerna i FH2 men vad den endast kan lära sig i FH2 är vad du gör när du kör av vägen och utforskar, en sak med just det här som är häftigt är att om din kompis har hittat tex ett ladufynd som du inte har hittat än så kan man ibland bara följa efter kompisens drivatar, då den kör där han redan har varit, så kanske den visar vägen till tex ett ladufynd. så dina vänner hjälper dig i spelet nästan utan att dom själva vet om det wink

Musiken var en stor del i FH och kommer vara det även i FH2, dom kommer ha dubbelt så många radiokanaler i FH2, totalt 6st, och det kommer vara dubbelt så många låtar i FH2 (logiskt då det är dubbelt så många kanaler) och dom har i FH2 tagit hjälp av samma DJ som i FH, BBC radio DJ Rob da Bank, grundaren av 2 stora engelska musikfestivaler, han kommer göra dom 3 större kanalerna i spelet, det kommer vara en Dance/electronic kanal, en Indie rock/rock kanal och en som kommer leva upp till sommarkänslorna du har i horizon med riktigt passande musik för spelet,
Vad dom andra 3 kanalerna är vet jag inte än.


Det var infon jag hade i nuläget, kommer uppdatera tråden när jag får veta mer info smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
7 juni 2014 · 536 Inlägg

Dags för en lite mer info smile

Det är endast ett klipp på ca 40 sek, men det är i alla fall det första man fått se i film väg och det ser riktigt grymt ut måste jag säga! big_smile mer info kommer komma efter E3 mässan som är nu till veckan så efter det lär det komma en del mer info här i tråden smile men fram tills dess, här är klippet! big_smile

[video]http://www.garaget.org/video/145032[/video]

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
9 juni 2014 · 536 Inlägg

Fått veta lite mer info om Forza Horizon 2 nu smile

Kan börja med att berätta lite mer om Xbox One/360 versionerna,
Xbox one versionen görs av samma skapare som första horizon hade, Playground Games, och det kommer som jag tidigare sagt vara i 1080p och 30fps och det kommer köras på samma motor som Forza Motorsport 5 smile

Xbox 360 versionen görs av Sumo Digital och kommer köras på samma motor som första horizon gjorde, vilket om jag inte minns fel va samma som Forza Motorsport 4, är inte säkert heller men skulle gissa på att det kommer va i 720p, fps antalet vet jag inte än smile


Sen till en lite roligare sak för dom som undrar vad för bilar som kommer finnas, här kommer listan på dom bilarna jag vet i nuläget är bekräftade wink

2015 Lamborghini Huracan

2014 Chevrolet Corvette Stingray

Nissan GT-R R35

Mercedes Benz SLS AMG

Pagani Zonda Cinque Roadster

Dodge Viper SRT

Lamborghini Murcielago

2014 Mitsubishi Lancer Evolution X   

Lexus LFA

Lamborghini Gallardo LP-570-4 Superleggera   

Audi S4    

2012 Ferrari F12 Berlinetta

Alfa Romeo 8C Competizione

Subaru Impreza WRX


Det är dom jag vet är bekräftade hittils, har även hört rykten om några fler men väntar med dom tills jag vet att dom blivit bekräftade smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
9 juni 2014 · 1 128 Inlägg

MrJansson92 skrev:
Xbox 360 versionen görs av Sumo Digital och kommer köras på samma motor som första horizon gjorde, vilket om jag inte minns fel va samma som Forza Motorsport 4, är inte säkert heller men skulle gissa på att det kommer va i 720p, fps antalet vet jag inte än smile

Första Horizon har ju ingen känsla alls, snälla säg att detta nya blir som Forza 4 känsla iaf!? hmm

Nöjeskör närproducerat
MrJansson92
9 juni 2014 · 536 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

MrJansson92 skrev:
Xbox 360 versionen görs av Sumo Digital och kommer köras på samma motor som första horizon gjorde, vilket om jag inte minns fel va samma som Forza Motorsport 4, är inte säkert heller men skulle gissa på att det kommer va i 720p, fps antalet vet jag inte än smile

Första Horizon har ju ingen känsla alls, snälla säg att detta nya blir som Forza 4 känsla iaf!? hmm

vet tyvärr inte mer än detta i nuläget angående just körkänsla och sånt hmm

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
9 juni 2014 · 536 Inlägg

Liter mer info! smile

Datumet när det släpps är den 30 September, om det gäller hela världen eller bara tex USA vet jag inte än men stod inget om en viss plats så tills man hör något annat så är det den 30 sep som gäller smile

Sen har dom även släppt en längre trailer till det och det ser riktigt grymt ut enligt mig! man får även se en del bilar som inte blivit bekräftade än, kommer ut med en lista så fort jag vet vilka dom är smile

Här är den trailer smile

[video]http://www.garaget.org/video/145097[/video]

Här är även 3 klipp från E3 demot där dom kör med en Nissan GTR, Corvette Stingray (2014) och en Lamborghini Huracan, klippen är på samma race fast med dom olika bilarna + att dom även pratar om spelet under tiden och man får se väder + annat smile

Här är dom klippen smile

[video]http://www.garaget.org/video/145101[/video]
[video]http://www.garaget.org/video/145100[/video]
[video]http://www.garaget.org/video/145099[/video]


Så till lite mer info som man fått höra i klippen smile

För er som undrar angående skador på bilen och sånt kan jag glatt meddela att man kommer kunna ta på fulla skador, alltså samma som i Forza Motorsport 5 med motorskador, styrning, fjädring, RUBBET! big_smile men för er som inte gillar sånt så går det självklart att köra utan också, dock inte säker på om det går att stänga av allt eller om man måste ha minst kosmetiska skador på smile

Sen en sak som är riktigt bra som han säger i ett av klippen är, översatt från engelska, "vi vill inte ha några barriärer där det inte finns några i verkligheten" alltså kommer det inte finnas osynliga väggar som i tex första horizon smile

En till sak man får se i trailern är att det kommer vara över 200 bilar i spelet, antar att det är från starten, utan några DLC paket vilket är en förbättring från första horizon som hade 208 MED alla DLC paket smile

Tror det var alt för den här gången, ska försöka få ihop en lista med alla bekräftade bilar som kommer upp så fort den är klar smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
10 juni 2014 · 55 Inlägg

Detta spelet ser jag fram emot, ska skaffa det till 360 big_smile

Audi A4 "Audin" (2007)
MrJansson92
11 juni 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:
Detta spelet ser jag fram emot, ska skaffa det till 360 big_smile

det gör jag med smile dock blir det till One för mig smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
11 juni 2014 · 536 Inlägg

Har nu tillkommit några bekräftade bilar i listan, här kommer den kompletta listan som blivit bekräftad i nuläget, dom nya är dom med röd text smile

2014 Audi R8 5.2

Ferrari 458 Italia    

Ferrari LaFerrari    

McLaren P1

Pagani Huayra    

Nissan 370Z    

Nissan Skyline (R34)

2013 Aston Martin Vanquish    

Aston Martin One-77   

2014 Ford Fiesta ST

2014 Mercedes A45 AMG    

2014 Dodge Challanger SRT8   


2015 Lamborghini Huracan

2014 Chevrolet Corvette Stingray

Nissan GT-R R35 Black Edition

Mercedes Benz SLS AMG

Pagani Zonda Cinque Roadster

Audi S4     

Dodge Viper SRT

Lamborghini Murcielago

2014 Mitsubishi Lancer Evolution X   

Lexus LFA

Lamborghini Gallardo LP-570-4 Superleggera   

2012 Ferrari F12 Berlinetta

Alfa Romeo 8C Competizione

Subaru Impreza WRX


Här kommer även en liten lista med bilar som jag antingen hört rykten om eller sett i trailern men som inte blivit bekräftade än smile

Chevrolet Camaro SS (en av dom nyaste modellerna men osäker på vilken, såg den i trailern)

Koenigsegg Agera (osäker på om det är en "vanlig" Agera eller om det är en Agera R, Såg den i trailern)

Toyota GT86/Scion FR-S/Subaru BRZ (osäker på vilken av dom, den hade kjolpaket vilket gör dom nästa identiska i forza men troligtvis Subaru BRZ, såg den i trailern)

Nissan Silvia S15 (såg den i trailern)

Volkswagen Golf GTI MK2 (en på youtube nämnde något om den i ett klipp med info om spelet men inte hört/sett något mer om den än)

Gumpert (såg/hörde något om det i ett youtube klipp, stod att det märket kommer tillbaka men inte vilket modell eller om källan är säker)

Porsche (i samma klipp som Gumpert var med i stod det "expect porsche" men även där vet jag inte om källan är säker + att det stod inte att porsche garanterat kommer med)


Tror det va allt nytt jag hade just nu, kommer mer när jag fått veta mer smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
12 juni 2014 · 55 Inlägg

MrJansson92 skrev:

pazzoskovde skrev:
Detta spelet ser jag fram emot, ska skaffa det till 360 big_smile

det gör jag med smile dock blir det till One för mig smile

Okej, det kommer bli himla grymt för din del med bättre grafikupplösning smile

Audi A4 "Audin" (2007)
pazzoskovde
12 juni 2014 · 55 Inlägg

MrJansson92 skrev:
Har nu tillkommit några bekräftade bilar i listan, här kommer den kompletta listan som blivit bekräftad i nuläget, dom nya är dom med röd text smile

2014 Audi R8 5.2

Ferrari 458 Italia    

Ferrari LaFerrari    

McLaren P1

Pagani Huayra    

Nissan 370Z    

Nissan Skyline (R34)

2013 Aston Martin Vanquish    

Aston Martin One-77   

2014 Ford Fiesta ST

2014 Mercedes A45 AMG    

2014 Dodge Challanger SRT8   


2015 Lamborghini Huracan

2014 Chevrolet Corvette Stingray

Nissan GT-R R35 Black Edition

Mercedes Benz SLS AMG

Pagani Zonda Cinque Roadster

Audi S4     

Dodge Viper SRT

Lamborghini Murcielago

2014 Mitsubishi Lancer Evolution X   

Lexus LFA

Lamborghini Gallardo LP-570-4 Superleggera   

2012 Ferrari F12 Berlinetta

Alfa Romeo 8C Competizione

Subaru Impreza WRX


Här kommer även en liten lista med bilar som jag antingen hört rykten om eller sett i trailern men som inte blivit bekräftade än smile

Chevrolet Camaro SS (en av dom nyaste modellerna men osäker på vilken, såg den i trailern)

Koenigsegg Agera (osäker på om det är en "vanlig" Agera eller om det är en Agera R, Såg den i trailern)

Toyota GT86/Scion FR-S/Subaru BRZ (osäker på vilken av dom, den hade kjolpaket vilket gör dom nästa identiska i forza men troligtvis Subaru BRZ, såg den i trailern)

Nissan Silvia S15 (såg den i trailern)

Volkswagen Golf GTI MK2 (en på youtube nämnde något om den i ett klipp med info om spelet men inte hört/sett något mer om den än)

Gumpert (såg/hörde något om det i ett youtube klipp, stod att det märket kommer tillbaka men inte vilket modell eller om källan är säker)

Porsche (i samma klipp som Gumpert var med i stod det "expect porsche" men även där vet jag inte om källan är säker + att det stod inte att porsche garanterat kommer med)


Tror det va allt nytt jag hade just nu, kommer mer när jag fått veta mer smile

Riktigt bra bilar ser det ut att bli men vore roligt med den nya Audi RS6 bland annat och varför inte nån Audi A8 eller S8? smile

Audi A4 "Audin" (2007)
MrJansson92
13 juni 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:

MrJansson92 skrev:
Har nu tillkommit några bekräftade bilar i listan, här kommer den kompletta listan som blivit bekräftad i nuläget, dom nya är dom med röd text smile

2014 Audi R8 5.2

Ferrari 458 Italia    

Ferrari LaFerrari    

McLaren P1

Pagani Huayra    

Nissan 370Z    

Nissan Skyline (R34)

2013 Aston Martin Vanquish    

Aston Martin One-77   

2014 Ford Fiesta ST

2014 Mercedes A45 AMG    

2014 Dodge Challanger SRT8   


2015 Lamborghini Huracan

2014 Chevrolet Corvette Stingray

Nissan GT-R R35 Black Edition

Mercedes Benz SLS AMG

Pagani Zonda Cinque Roadster

Audi S4     

Dodge Viper SRT

Lamborghini Murcielago

2014 Mitsubishi Lancer Evolution X   

Lexus LFA

Lamborghini Gallardo LP-570-4 Superleggera   

2012 Ferrari F12 Berlinetta

Alfa Romeo 8C Competizione

Subaru Impreza WRX


Här kommer även en liten lista med bilar som jag antingen hört rykten om eller sett i trailern men som inte blivit bekräftade än smile

Chevrolet Camaro SS (en av dom nyaste modellerna men osäker på vilken, såg den i trailern)

Koenigsegg Agera (osäker på om det är en "vanlig" Agera eller om det är en Agera R, Såg den i trailern)

Toyota GT86/Scion FR-S/Subaru BRZ (osäker på vilken av dom, den hade kjolpaket vilket gör dom nästa identiska i forza men troligtvis Subaru BRZ, såg den i trailern)

Nissan Silvia S15 (såg den i trailern)

Volkswagen Golf GTI MK2 (en på youtube nämnde något om den i ett klipp med info om spelet men inte hört/sett något mer om den än)

Gumpert (såg/hörde något om det i ett youtube klipp, stod att det märket kommer tillbaka men inte vilket modell eller om källan är säker)

Porsche (i samma klipp som Gumpert var med i stod det "expect porsche" men även där vet jag inte om källan är säker + att det stod inte att porsche garanterat kommer med)


Tror det va allt nytt jag hade just nu, kommer mer när jag fått veta mer smile

Riktigt bra bilar ser det ut att bli men vore roligt med den nya Audi RS6 bland annat och varför inte nån Audi A8 eller S8? smile

Ja en Audi S8 vore riktigt najs! smile dom har ju sagt att det kommer finnas flera bilar som är helt nya för forza serien så omöjligt är det ju inte wink

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
18 juni 2014 · 536 Inlägg

Det har kommit lite mer info om Forza Horizon 2 nu! smile

Kan börja med en grej som egentligen är en tabbe utav mig, listan med bekräftade bilar som jag lagt upp är egentligen inte bekräftad av speltillverkarna, men IGN som lagt upp listan är ett stort företag som många nog känner till och listan dom gjort är på bilar dom sett i olika media som tex screenshots och klipp smile men om en bil är med i något sånt som är äkta så lär dom ju inte ta bort dom från spelet så dom är ju så gott som bekräftade fast inte officiellt än så att säga smile

Nu till något mer nytt, IGN la nyss upp ett nytt klipp med lite mer gameplay i + en del info smile
Här är klippet så kommer det mer info under smile

[video]http://www.garaget.org/video/145261[/video]

Här kommer en liten lista på bilarna jag såg i klippet ovan som tidigare inte varit med i listan jag lagt upp, dom röda är trafikbilar, vet inte om dom även kommer finnas som körbara elle rom det endast är trafiken som har dom smile

Lamborghini Countach (osäker på vilken modell exakt och även årsmodell)

Mercedes-Benz SLR McLaren (osäker på vilken modell exakt och även årsmodell)

Ferrari 430 Scuderia (lite osäker om det stämmer men tror det)

Chevrolet Corvette C3

Ford Mustang (osäker på vilken modell exakt och även årsmodell men en av dom nyaste)

Ford GT (inte helt säker men såg ut som en sån)

Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series (lite osäker om det stämmer men tror det)

Fiat 131 Abarth (99% säker på den här)

Renault Megane RS (inte helt säker men såg ut som en sån)

Ford RS200 (99% säker på den här)

Mercedes-Benz C-Klass W203 (osäker på exakt modell men skulle gissa på en ganska "bacis" är en 2000-2010 års modell i alla fall, om jag inte såg helt fel)

Audi A4/S4 B7 (inte helt säker på om det är en A4 eller S4 men det är i alla fall en 2005-2008 års modell)



Tror det var allt om bil listan smile

Slutligen berättade dom även om en sak när det gäller "skills" poängen (tex poäng för drifting, hopp och liknande) om jag fattade rätt så har dom mer betydelse i Horizon 2 än dom hade i första Horizon, nu kommer du tydligen kunna bli lika mycket belönad för att du kör snyggt som om du skulle komma först i ett race, det här låter riktigt bra enligt mig, mer exakt vad det innebär och sånt vet jag inte än men det låter inte illa i alla fall! smile


Tror det var allt för den här gången, kommer upp med mer så fort jag fått veta mer smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
22 juni 2014 · 536 Inlägg

fått lite mer info nu smile

En del av det är i form av en Q&A (typ "frågestund") som IGN hade där fans fick ställa frågor som senare besvarades, Jag har översatt + ibland kortat ner eller förenklat frågorna/svaren, så här kommer dom smile

Fråga: Kommer det finnas Split Screen? (Typ Multiplayer på samma konsol)

Svar: Nej det kommer endast finnas multiplayer Online via Xbox live och det kommer finnas stöd för upp till 12 spelare i samma "server"


Fråga: Kommer det komma en Beta version eller en demo av FH2?

Svar: Någon Beta kommer det inte men en Demo kommer släppas närmare release datumet i höst


Fråga: Hur många bilar kommer det finnas i spelet? (antar att frågan och svaret är utan DLC)

Svar: Det kommer finnas ett mångsidigt urval av mer än 200 utav världens bästa bilar som representerar den fantastiska mångfald av bilmärken och modeller som forza blivit känt för, det inkluderar även flera helt nya bilar för forza serien så som cover bilen, den nya Lamborghini Huracán. alla bilar kommer ha en autentisk cockpit vy med otroligt mycket detaljer som tex fungerande vindrutetorkare och strålkastare.


Fråga: Är "lackverkstaden" samma eller liknande som den i Forza Motorsport 5? så som val av färg, tex Matt, blank m.m

Svar: Horizon 2 kommer ha samma "lackverkstad" som i forza motorsport 5.


Fråga: Kommer bilarna vara lika "tail-happy" som i första horizon eller kommer väghållningen vara mer realistisk?

Svar: Alla "drivmekanik" i Horizon 2 drivs av samma "topp-klassiga" handling engine och fysiksystem som driver Forza Motorsport 5, alla bilar har en egen personlighet, om det är motorljudet, toppfarten, accelerationen eller sättet den hanterar kurvor, precis som i verkliga livet kommer bilarna i Horizon 2 ha dessa egenskaper som gör dom spännande att köra och precis som i tidigare forza kommer spelarna själva kunna bestämma svårigheten på bilarna genom att tex stänga av/sätta på ABS, Antispinn och liknande, allt handlar om val, om man antingen vill testa sin skicklighet och göra det så svårt som möjligt, eller om man vill ha det lite enklare och bara glida runt och ha kul.


Fråga: Kommer Horizon 2 ha en liknande typ av Story som första Horizon hade (små klipp med personer och olika rivaler att tävla emot) eller kommer det vara ännu mer av en story i Horizon 2?

Svar: Genom att Horizon 2 kommer ha Drivatar så kommer det inte längre vara några påhittade rivaler du tävlar emot utan riktiga personer som du till och med kanske känner. Även Horizon festivalen, som nu expanderat till europa, och nu kommer du kunna ta med den på en episk resa runt ett stort område och genom din resa kommer du resa till många olika destinationer och festivalen kommer alltid vara en plats du kan återkomma till och fortsätta utforska både i Solo och Online.


Fråga: Kommer Forza någonsin komma till PC?

Svar: Vi är väldigt glada att Horizon kommer finnas för forza fans på både Xbox One och Xbox 360 och vi kommer dela med oss mer om spelet när vi närmar oss release.


Fråga: Kommer Porsche finnas med i spelet?

Svar: Spelet kommer innehålla en urval av över 200 bilar men tyvärr kommer inte Porsche vara en del av dom.


Fråga: Kommer spelet innehålla några Rallybilar och banor?

Svar: Vi fick väldigt bra respons av fansen när vi släppte Rally expansionen till första Horizon och vi har tagit med en del av den rally känslan in i Horizon 2, även fast det inte kommer finnas några specifika rally tävlingar så kommer naturen i den öppna världen i Horizon 2 tillåta spelarna att ha många olika typer av off-road tävlingar, Cross-country är ett exempel på det, där ska man ta sig från punkt A till bunkt B på snabbast möjliga sätt, vägarna är endast valfria och du kan förvänta dig att spendera mer tid hoppandes över öppna fält och svänga mellan träden i täta skogar på din väg mot segern.


Fråga: Kommer DLC paketen släppas samtidigt på båda konsolerna?

Svar: Forza Horizon 2 är exklusivt för Xbox One och Xbox 360 och alla DLC paket kommer släppas samtidigt till båda konsolerna.


Fråga: Kommer det finnas fler tunnlar i Horizon 2?

Svar: Ja det kommer finnas fler tunnlar och dom kommer vara längre.


Fråga: Kommer bilarna kunna "transformeras" eller byggas om? (antar att han syftar på tex en standard bil byggs om till STCC bil eller liknande)

Svar: Ombygnationerna av bilarna varierar från bil till bil, vissa bilar, speciallt populära tuning bilar, kommer ha flera licensierade eftermarknads delar, flera av dom äldre bilarna kommer ha klassiska race bils delar och flera av dom mer nya bilarna kommer ha OEM delar så spelarna kan efterlikna e, speciell version av en bil eller blanda fritt som dom tycker passar bäst (versioner kan vara som exempel Nismo för nissan och liknande)

Det var alla frågor och svar jag kände var värda att ta med (fanns en del jag redan svarat på i tidigare inlägg)
Nu tänkte jag bara lägga till lite på några av svaren med saker som jag TROR kan vara med men inte vet säkert än smile

Angående frågan om Storyn i horizon 2, Om jag fattade rätt så låter det nästan som att festivalen kommer finnas på flera olika platser i Horizon 2, alltså att hela södra Italien och Frankrike är med i en stor festival och att det finns tex 3 "huvudplatser" som är ungefär som festivalen i mitten av banan i första horizon, eftersom spelet kommer va ungefär 3ggr så stort låter inte detta helt orimligt enligt mig smile

Det var det jag hade från Q&A delen, här kommer lite mer info jag fått från annat håll smile

Forza Horizon 2 kommer INTE innehålla några så kallade "Microtransactions" vilket är det när spelare kunde använda "tokens" för att köpa bilar och delar, såna där tokens kunde köpas för riktiga pengar vilket gjorde att spelare utan större problem kunde få tag på väldigt många och sen köpa allt i spelet direkt, nästan lite som att fuska kan man nog säga, men som sgat, några Tokens kommer tydligen inte finnas, en anledning till detta är enligt skaparna av spelet för att dom vill att Horizon ska vara mer rättvist, roliga och mer belönande för spelarna vilket innebär att man helt enkelt måste kämpa mer för att få ihop till en viss bil och delar till sina bilar vilket enligt mig är väldigt väldigt bra!


Horizon 2 kommer innehålla samma typ av belönings system som första horizon hade online, i första horizon var det så att när man gick upp en nivå online så fick man en belöning, som oftast var en bil, som man senare kunde använda online och offline, detta var tills man kommit upp till nivå 50, exakt hur det kommer funka i Horizon 2 sa dom inte så om det kommer vara endast online eller om det finns i både online och offline vet jag inte, jag vet heller inte hur enkelt det kommer vara att gå upp i nivå men skaparna hade sagt att dom vill göra det enklare för spelarna att testa på nya bilar, så om jag hörde rätt kommer "premiumbilar" finnas som priser.
Jag tror även att det kan vara så att ju högre nivå du kommer till ju bättre är bilen/priset du får, men det här är jag inte säker på utan bara något jag tror och hoppas på.


En sak angående typer av race och sånt så vet jag lite mer om det nu, det kommer finnas så kallade "road trip" race som kommer vara riktigt långa sträckor, cross-country race som kommer ta spelarna av vägen helt och hållet och istället ta dom över fält och igenom skogsområden.
Showcase tävlingarna har jag ju berättat om tidigare, att dom ska komma tillbaka, i det senaste jag läste stod det bekräftat att man kommer kunna tävla mot Snabba tåg, Attack helikoptrar och stunt jet plan! det här låter riktigt grymt enligt mig!


Ja, tror det var allt för denna gången, mer kommer längre fram smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
23 juni 2014 · 536 Inlägg

Lite mer info big_smile

Börjar med en ny bil som blivit bekräftad smile

Det är en Ford F-150 SVT Raptor, vilken årsmodell eller "version/edition" stod inte.


Sen till lite mer info angående banan, i ett klipp jag såg med intervjuer av skaparna till spelet så berättade en av dom om olika platser i spelet, han sa inte exakt vad dom hette eller vart dom låg men han berättade lite om vad som fanns på platsen och sånt, här kommer dom 2 platser han nämnde smile

Det kommer finnas ett typ industriellt/frakt ställe där man ska föreställa sig att man hoppar över containers, undviker folk och driftar runt containers big_smile vad han menar med "folk" vet jag inte, kan va andra spelare eller så är det arbetare på platsen, men tvivlar på att man kan typ köra på folk då det inte låter som Forza wink

Det kommer finnas ett förstört kloster där man kommer kunna köra igenom typ valv som är helt fallfärdiga, som att dom skulle rasa ihop vilken sekund som helst tongue


Tror det var allt för den här gången, mer kommer längre fram smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
JohanWi
23 juni 2014 · 20 Inlägg

Kul att någon orkar lägga ner tid på det här, det uppskattas! smile

MrJansson92
23 juni 2014 · 536 Inlägg

JohanWi skrev:
Kul att någon orkar lägga ner tid på det här, det uppskattas! smile

tackar smile kul att det uppskattas smile kommer uppdatera tråden regelbundet så fort jag fått veta något nytt fram tills det släpps eller tills dom berättat allt om det smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
JohanWi
24 juni 2014 · 20 Inlägg

Låter bra! smile

MrJansson92 skrev:

JohanWi skrev:
Kul att någon orkar lägga ner tid på det här, det uppskattas! smile

tackar smile kul att det uppskattas smile kommer uppdatera tråden regelbundet så fort jag fått veta något nytt fram tills det släpps eller tills dom berättat allt om det smile

MrJansson92
25 juni 2014 · 536 Inlägg

Lite mer info smile

Kommit ut ett nytt klipp där en del av skaparna till spelet berättar om det och även en del körning är med i klippet smile Här är det för er som vill se smile

[video]http://www.garaget.org/video/145380[/video]

Sen som ni kan se i klippet syns en till bil som jag tidigare inte nämnt, den lär göra er som gillar muskelbilar ganska glada wink det är den legendariska Plymouth Barracuda wink

Tror även att man ser en till trafikbil, om jag inte såg helt fel så var det en Fiat Punto Evo (är ganska säker på att det va en evo men inte helt säker)

Tror det var allt för den här gången smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
CCRobin
26 juni 2014 · 737 Inlägg

Lägger prenumeration på denna tråd! Tyckte om FH men gillade inte riktigt fysiken i spelet. För mig blir det att köpa till 360, blir nog lite väl dyrt att köpa ett xbox one när man spelar i snitt 2 timmar i veckan wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang