2321
Sök

M6 replika fälg skadad pga hål i marken. Kan man laga?

716 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Som rubriken. Sen någon månad tillbaka gav jag mina m6 fälgar till min lillebror som har en 530i. Det var mörkt ute och han såg inte hålet. Fälgen är inte sprucken eller så, utan fått sig en bula innåt typ. De har bucklats in ca 3-6mm där smällen var. Går det ens att laga eller ska man kräva ersättning från kommunen? (Vilket jag vet inte kommer löna sig)
Ska försöka ordna en bild till ikväll.

Med vänliga hälsningar,
Krist

2 024 Inlägg
8 juni 2014
Intera i Stockholm är duktiga på att laga fälgar, de löser det mesta.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

309 Inlägg
8 juni 2014
Krist skrev:
Som rubriken. Sen någon månad tillbaka gav jag mina m6 fälgar till min lillebror som har en 530i. Det var mörkt ute och han såg inte hålet. Fälgen är inte sprucken eller så, utan fått sig en bula innåt typ. De har bucklats in ca 3-6mm där smällen var. Går det ens att laga eller ska man kräva ersättning från kommunen? (Vilket jag vet inte kommer löna sig)
Ska försöka ordna en bild till ikväll.

Med vänliga hälsningar,
Krist

Det går att lösa, råkade ut för samma grej med M5 fälg. Hitta en duktig svetsare. Min var inbucklad 10mm typ och det gick att laga 100%, fick betala 150kr smile Dock ska du absolut kräva ersättning från vilka det nu är som äger vägen. Det behöver inte vara kommunen. Hör av dig till Trafikverket. Man får oftast ersättning.
Senast redigerat av maaw (8 juni 2014)

716 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Djävla ipad kan inte img-tagga bilder med den :o

Men, grymma svar ja fått! Har ändå lagt upp 2 bilder i mitt fotoalbum som ni kan kika på. Va skulle intera ta för sånt? Kanske lättast å ringa?

1 948 Inlägg
8 juni 2014
trälapp och slägghammare/slägga sen är det bara å banka på!

Living the good Life!
585 Inlägg
13 juni 2014
Ta kort på gatan din bror körde på och ta kort på när bilen står just där och på gatan samtidigt och även på gropen på vägen och lägg gärna ner ett måttband vid gropen för att jag har för mig att de går efter ett regelverk där det finns ett krav där det står att bulan måste vara i minst en viss storlek för att du ska ha rätt.

Men rätt till ersättning har du bara du har dokumentation för allt.

When the flag drops, the Bullshit stops.

Sök