Dragkrok, vad gäller?

Ludde82
29 november 2006 · 40 Inlägg

hej hej

Jag funderar på att köpa en ford mondeo 97.  Men tyvärr har den ingen dragkrok vilket är ett måste. Jag har läst lite i inläggen här på garaget.org men inte kommit fram till vad det är som gäller vid montering av dragkrok. Får man göra det själv? Är det förberett för dragkrok i alla bilar eller måste man själv fixa en massa? Uppskattningsvis, hur dyrt är det?

Tacksam för hjälp.

Mvh
/Anders

falloutboy
29 november 2006 · 1 723 Inlägg

dett brukar vara förberett med sladdar. du kan göra det själv, hittade dock inget på www.vv.se men lättast är att ringa dit så får du veta vad som gäller. Om en märkesverkstad monterar det åt dig får du räkna med 4000kr. Det var vad kompisen betalade på ett ungefär för att få ett drag på sin Saab.

pulk
29 november 2006 · 143 Inlägg

Nästan alla nyare bilar har färdiga fästen för dragmontering. men däremot en bil som är 10år gammal kan det vara mkt rost/skit i gängor eller hål för korgmuttrar eller så. brukar inte vara så vidare svårt att montera draget, elen är många gånger det jobbiga. Men en bil från 97har säkert inga styrboxar utan du kopplar in dej på bilens vanliga baklysen. räkna med 2-5timmars arbete iaf. du får åka 4veckor (ingen vet när det blev monterat ändå) med draget på bilen (sen körförbud) men INTE dra något förens bilen är besiktad. Kostar 380kr (lätt lastbil mera) och allt som kollas är draget. du MÅSTE ha kvar monteringsanvisningen och lämmna till besgubben.

BMW 323 Ci (1999)
Ludde82
29 november 2006 · 40 Inlägg

Okej, tack så mycket för hjälpen. Får fundera på om det är värt att köpa denhär bilen eller om jag ska fortsätta leta efter en med drag...

msjoholm
29 november 2006 · 151 Inlägg

Glöm inte att momentdra bultarna! Om du inte har momentet inbyggt i armen..... wink Bes. kan kolla......

racefan
30 november 2006 · 1 059 Inlägg

Va?
hur ska dom kunna kolla det dÅ
dom ställer sig ju inte o monterar ner inredningen bak?
har reggat in 3 st bilar med drag o det har dom aldrig kollat..

köp inga beg drag från skroten då du kan få prob med inreg om du inte har papper på draget

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang