Bussningar SAAB 9-5

Iamjonas
14 juli 2014 · 226 Inlägg

Halloj gott folk!

Är mitt uppe i renoveringstankar på min SAAB 9-5 SC, den gnekar, känns svamping och spårar gärna, så tänkte ta tillfället i akt och byta bussningar.

Vilka bussningar ska jag prioritera att byta? Då vi är i semestertider vill jag inte spendera allt för mkt för tillfället.
Vill dessutom gärna byta till Powerflex, hjälp tas emot med öppna armar.

Vad mer kan få bilen lite mer responsiv och stabilare?

// Jonas

caromania Forummoderator
14 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Powerflex är bra. Jag har sådana i min framvagn och det blir skillnad! Tyvärr även ett något högre vägljud men det stör inte. Om det finns grövre krängningshämmare så är det den enskilt största påverkande faktorn på en bils sätt att uppträda. Mycket rekommenderat!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Iamjonas
15 juli 2014 · 226 Inlägg

Okej, ska kicka då många återförsäljare verkar ha olika betäckningar på sina bussnigar (1-2-3) (A-B-C) så vet jag inte riktigt vilka jag ska beställa.

Gizmojohan
15 juli 2014 · 3 295 Inlägg

Kolla på speedparts.se . Dom har en liten bild vid varje bussning. Jag har monterat svarta powerflex på min svarta saab, bilen blev som ny. Passade även på att byta alla bussningar i bakvagnen, inte bara främre länkarmsbussningen utan även dom i bärarmarna.

Senast redigerat av Slave_joe (15 juli 2014)

Iamjonas
15 juli 2014 · 226 Inlägg

Okej, tack ska ta mig en titt, tack!

Gizmojohan
15 juli 2014 · 3 295 Inlägg

För mer tips och ideér, kolla på http://forum.saabturboclub.com/forum.php . Där finns det massor med kunskap om allt som har med saab och göra.

Iamjonas
15 juli 2014 · 226 Inlägg

Har ställt samma fråga där, utan resultat sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang