3767
Sök

ABS bromsar, besiktning

Audi/Wv mek
148 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Tjenare, har en honda prelude med trasig ABS-pump och tryckvakt, grejjorna är lite svåra att få tag i så jag tog och byggde ett eget litet system med pumpen från en accord, tryckvakt från prelude och ett eget litet alu-hus för tryckvakten + ackumulatorn att sitta i! men är det nån som vet vad som gäller vid besiktning, kan dom klaga på nått även om systemet funkar eller??

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 december 2006
dom kotrollerar aldrig om absen funkar, så länge lampan för abs tänds när du vrider om tändningen och sedan släcks nån sekund efter du startat så går den igenom
Senast redigerat av volvo__mannen (1 december 2006)

Jonas

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 december 2006
Du får godkännt i besiktningen även om du kopplat lampan till oljetrycksgivaren... Bara den inte lyser så är allt grönt...

Audi/Wv mek
148 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
hehe.. okej, jo jag hade fatiskt en tanke på att paralellkoppla ABS-lampan med motorlampan big_smile tack för hjälpen

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 december 2006
bumpe skrev:
Du får godkännt i besiktningen även om du kopplat lampan till oljetrycksgivaren... Bara den inte lyser så är allt grönt...

så har jag fixat på min bil

Jonas

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 december 2006
volvo__mannen skrev:
bumpe skrev:

så har jag fixat på min bil

Är det så en elektriker jobbar?? tongue

Sök