Förstabygge! Satsar stort och ser vart vi landar :) Blir en S50B30 på 796 hästar och 882 Nm. 280 feta slicks bak för att få fäste. Följ gärna och kom med glada tillrop samt idéer :D
Tror nog kopplingen kommer funka om du kör med stel axel, jag körde med 707, köp en riktig lamell bara och inte en billig china, vad är de flr bredare du vill bli av med?
Okej! Ja stel axel är det och en riktig Sachs lamell ska det bli. Inte bestämt mig för fjädrad eller ofjädrad än men lutar åt fjädrad för att skona lådan något litet åtminstone
Vart ett gäng timmar i garaget idag! Monterat om bromsvågen då jag insett att stången satt åt fel håll Sedan började jag måtta in pedalstället och svetsade fast underredet till det. Tror inte att man kan komma längre fram med stället än det är nu utan att göra om rattstången.
Såhär ser underredet ut! Pedalstället skruvas fast nästa gång jag är i garaget och har målat lite mer.
Idag har grenröret fått lite bandage och satts på plats! Sambon som har lite smidigare händer ställer upp och lindade hela grenröret! Jäkligt bra jobbat!
Idag kom det lameller och en tryckplatta! Tanken var att svänghjulet skulle kommit denna veckan också men det är visst jäkligt svårt att få tag i just nu så dröjer ett par veckor till! Sen ska bilen till MadDrift för kardanbygge och lite annat
Igår kväll så fick jag bilder från Mange! Lådan är uppe och snart ska han tillverka en värstingkardan! Så snart är det dags att hämta hem bilen igen och köra på!
fränt bygge:) jag skulle nog köra på de vita skärmbreddare.. fast du lackar de svart istället, bägge två va snygga men gilla de vita mer:) följer med glädje!
Kul med nya följare men jag kommer nog eventuellt göra några besvikna
Efter många timmars funderande så är jag lite inne på att växla över till rally och i sådant fall hitta någon som vill ta över detta projekt. Känns extremt tråkigt att släppa 940in men jag tycker att man får ut mycket mera ur en rallybil.
Så, om ni vet någon som kan vara intresserad av hela paketet, eller delar av det, så får ni jättegärna skriva här. Helst vill jag ju givetvis att någon gör klart bilen för den kommer helt klart att bli frän! Byte mot en startklar rallybil kan helt klart vara intressant.
Än så länge är det endast en intressekoll! Imorgon lägger jag upp lite bilder på hur den ser ut idag
De va ju mindre roliga nyheter men absolut, om du vill ha en rallybil så ska du byta! Du bygger ju inte din bil för någon annan än dig själv hoppas du hittar någon som fortsätter lika seriöst som du gjort
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Såg nyss annonsen och jag tyckte att jag kände igen bilen . Lite synd att du inte bygger klart, men så blir det ibland. Får hoppas att ev. köpare gör ett bra jobb med bilen.
Jag skruvar vidare på bilen så länge den finns kvar
Som ni kanske såg på bilderna ovan så har intercoolern hittat sin plats i fronten. Jag har börjat planera för oljekylaren men tror att jag ska försöka hitta en annan kylare som är låg men väldigt bred istället så den kan hänga ovanför intercoolern och få så mycket friskluft på sig som möjligt. Vattenkylaren är nästa bit som ska hitta sin plats.
Tryckrören kommer jag leda under krockdämparna och upp under lysena, sedan iväg till turbo och insug. Jag kommer dra ner en luftslang som ska förse motorn med luft i fronten någonstans för att få in så sval luft som möjligt direkt.
Jag kör på Det var jäkligt kul att pyssla lite med bilen så det blir nog att bygga klart den Stort intresse har det varit på annonsen iallafall 26 000 visningar
Beställt lite tryckrör och funderat lite på oljekylaren. Även undersökt motorn lite med endoskop för att se så den ser fräsch ut invändigt och de gjorde den såvitt man kan se iallafall. Ska bli skönt att snurra igång den lite framöver så det får åka runt lite olja överallt
Även beslutat mig för att byta till ett hängande pedalställ då detta blir för trångt för mig. Så om någon har ett OBP eller liknande hängande ställ så får ni gärna höra av er